
A WTCC nyilvánosságra hozta az Argentin hétvégére érvényes ballaszt táblázatot, amelyet a magyar, a német és a portugáliai teljesítmények alapján kalkuláltak.
A négy Citroen szokás szerint maximális tömeggel versenyez, köszönhetően Rob Huff, Mehdi Bennani és Tom Chilton eredményeinek. A Citroenek így az első két forduló 50 kilogrammos büntetősúlya után valamennyi hétvégén a maximális 1180 kilogrammos súllyal versenyeznek.
Michelisz Norbi két egymást követő pole pozíciója, valamint a portugáliai teljesítménye, kiegészítve Monteiro eredményeivel 10 kilogrammos növekedést hozott a Hondának is. Az eredmények ismeretében azt mondjuk bőven megérte, ráadásul Norbi tavaly Termasban ugyanígy 60 kilogrammos plusszal versenyzett, és az időmérőn második lett Lopez mögött. A ballaszton talán nem múlik majd egy újabb pole pozíció.
A Volvónak kicsit egyszerűbb dolga lesz, mert 20 kilogrammnyi büntetősúlyt kivehetnek a kocsikból, így a Hondákhoz hasonlóan 1160 kilogrammal versenyeznek Catsburgék. 2016-ban Björk és Dahlgren versenyzett itt a Polestar Volvókkal, és már a Q1-ben kiestek az akkor csak 1100 kilogrammos Volvókkal, persze azóta sok változás történt a Polestarnál.
A Chevrolet 20 kilogrammal könnyebb lesz Termasra, így a Ladákhoz hasonlóan büntetősúly nélkül indulnak az Argentin hétvégén.
A WTCC hatodik versenyének súlytáblázata:
Márka | Változás | Ballaszt | Súly |
Volvo | -20 kg | +60 kg | 1160 kg |
Citroen | +0 kg | +80 kg | 1180 kg |
Honda | +10 kg | +60 kg | 1160 kg |
Chevrolet | -20 kg | +0 kg | 1100 kg |
Lada | +0 kg | +0 kg | 1100 kg |
foto: fiawtcc media