Silk Way Rali – a Peugeot megint tarolt

Lehet, hogy két hétig minden összefoglalónk így kezdődik majd? A Peugeot nagyon alaposan felkészült a Silk Way Ralira, ugyanis megint mindent vitt a franci gyár szupertriója. Na jó a sorrendet megvariálták a srácok, most Stephane Peterhansel nyert, mögötte 1 perc 47 másodperc hátránnyal Cyril Despres lett a második, az új autóval pedig Sebastien Loeb ezúttal harmadikként ért célba, de csak egyetlen másodperccel volt lassabb Despresnél. A vasárnapi napon a 785 kilométer távból 157 kilométer volt a speciálszakasz. Összetettben is Peterhansel vezet, Loeb a második, és Despres áll a harmadik helyen. A Minisek közül Menzies a negyedik helyen végzett majd 9 perc hátránnyal, Al Rajhi viszont majd két órányit veszített, és csak a 44. lett összetettben.

A magyarok közül Szalay Balázs az abszolút 21. lett, ez az autósok közt a 12. helyet jelentette, két nap után a 13. helyen állnak Baluék. Kovács Miklós kamionja a 26. helyen ért célba, ami a kategória 11. helyét jelentette, és az összetettben is a 11. pozícióban vannak a magyar Scaniások.

A kamionok közt a második napon meglepetéseredmény született, a holland Maarten Van den Brink nyert egy Renault-val, második Gerard De Rooy lett az Ivecóval, és a harmadik helyen is egy Iveco végzett a kazah Artur Ardaviciussal a volánnál. Utánuk jöttek csak a Kamazok Shibalov, Sotnikov és Mardeev sorrendben, a Tatrások közül pedig megint Kolomy volt a gyorsabb, de csak hetedik lett.

A nyitónap után a második versenynapot is az eső határozta meg, Kovács Miki komplett kalandtúráról számolt be a csapat oldalán: „Tegnap a sár miatt panaszkodtunk, ma viszont egy igazi óriás mocsár volt a pálya első és utolsó negyedében. A 32. kilométernél egy töltésről lecsúszva találtuk a japán kamionos legendát, Sugawarát, aki segítséget kért, így megpróbáltuk a Hinót visszahúzni a gátra. Ez olyannyira nem sikerült, hogy pár tíz méter után már csak a mi kamionunk tartotta vissza a felborulástól. Se előre, se hátra nem tudtunk menni, de az utánunk jövők sem, mert elálltuk az utat. Egy félórás versenyzői konferencia után az a döntés született, hogy egy kötéllel kikötöztük a Hinót, így mi is és a mezőny maradék része is folytatni tudta az utat. Az első ellenőrző ponttól a harmadikig száraz pályán haladtunk, mintha otthon lettünk volna. Menet közben találtunk egy Renault-t, amely az oldalára volt borulva. Megpróbáltuk talpra állítani, de nem sikerült. A CP3 után újra sártenger következett, ahol cseh barátunk, Ales Loprais került kutyaszorítóba, de sajnos neki sem tudtunk segíteni. Ahhoz minimum egy lánctalpas erőgépre lett volna szükség.” A sok segítség miatt a magyar egység időjóváírást kapott.

A Peugeot csapat tagjai is a nehézségeket emelték ki, Peterhansel azt mondta elkövettek néhány kisebb hibát, de összességében elégedett az eredménnyel, mivel nagyon nehéz volt uralni a versenyautót a sárban. A másik két versenyző is azt emelte ki, hogy az első héten az óvatosság a legfontosabb, inkább a biztonságot választották ők is.

Al Rahjiék a 120. kilométernél az út bal oldalán próbáltak kikerülni egy kisebb lyukat, de a jobb oldalon volt egy hatalmas szakadék, ami nem szerepelt az itinerben, és a kikerülés közben beleestek. A helyi lakosok segítettek, de két traktor is kellett, hogy kihúzza őket, így veszítettek két órát. Ezzel rengeteg pozíciót veszítettek, a két nap után csak a 41. helyen állnak.

A harmadik nap az utolsó oroszországi szakasza lesz a versenynek, Ufából Kostanyba megy a mezőny, a 876 kilométerből 330 lesz a speciálszakasz, így ott már komolyabb különbségek alakulhatnak ki.

Részletes eredmények itt.

foto: Silk Way Media