9559 kilométer két hét alatt

Hát persze, hogy a Silk Way Raliról van szó. A nagy Dakar felkészülésnek is nevezhetnénk a versenyt, ahol az év közepén ki lehet próbálni a friss fejlesztéseket, és az új ötleteket, aztán ha valami nem válik be, még mindig van pár hónap reszelgetni a nagyvasakon. Meg persze, ez a verseny ahol ott vannak a magyarok, Szalay Balázsék a rutinosabb tintahalakat is megszégyenítő képességgel újra és újra átváltozó most épp Opel Mokkának hívott versenygéppel. Kovács Miklósék pedig a csőrös Scaniával, no meg a zseniális hangulattal és konyhával ami a nap végén várja a csapattársakat, versenytársakat, újságírókat és barátokat a szervizparkban. De mivel itt mindenki beleesik valamelyik kategóriába, így Mikiéknél esténkét megfordul a fél tábor… 🙂

De vissza versenyhez. 40 autó és 21 kamion indul az orosz fővárosból, és Kínában csatlakozik hozzájuk még 30 autó akik a Grand China Rally résztvevői. Moszkvából a pénteki rajtceremónia után szombaton indulnak a srácok, és július 22-én Hszianban érnek célba a szerencsések, akik alatt kitart a technika, hiszen a Dakar után a Silk Way a második leghosszabb tereprali verseny. A kihívás nehézségét jól érzékelteti, hogy a táv 42%-a (tizedesvessző fetisisztáknak: 42.6%) speciálszakasz, ebből az ötödik és a tizenegyedik majd 500 kilométeres. Persze vannak lazább napok is, az első szombaton szinte csak utazni kell.

A kihívás a magyarok számára már a verseny előtt elkezdődött, méghozzá rögtön egy kisebb kudarccal, mert a Fehérorosz határon még a mi harcedzett vitézeink is meghátrálásra, majd némi (1000 km) kerülőre kényszerültek. “Hiába volt meg minden dokumentum, a fehéroroszoknak ez nem volt elég. Ezen felül ki akarták pakoltatni a használt abroncsokat, hogy borsos tárolási díj fejében hagyják ott azokat a visszaútig, végül pedig méregdrága rendőri felvezetést próbáltak a srácok nyakába varrni. Egyelőre csak reménykedni tudunk abban, hogy időben megérkeznek, mert ezzel a kerülővel elég hosszú az út Moszkváig, az idő pedig egyre kevesebb.” – nyilatkozta Szalay Balázs a Qualisport közösségi oldalán. Végül minden megoldódott, és a kis késéssel érkező technikát soron kívül átvették a szervezők.

Az igazán nagy verseny természetesen a gyáriak között várható, az autós kategóriában három Peugeot csap össze három Minivel. A Peugeot új versenygépéről már beszámoltunk, Loeb mester vezeti majd a 3008 DKR Maxit, míg Despres és Peterhansel a régebbi autóval versenyez. A Mininél következetesen három csapatról beszélnek, bár a nevezési listán csak kettejük neve olvasható. A tavalyi második helyezett Yazeed Al Rajhi az új MINI John Cooper Works Rally-t teszteli, mellettük az újonc amerikai Bryce Menzies indul majd a 105-ös rajtszámú géppel. Nincs a nevezési listán, de mi arra tippelünk, hogy az indulók közt végül ott lesz 102-es rajtszámmal Vladimir Vasilyev, a rutinos orosznak jó esélyei lesznek a végső elszámolásnál is.

A kamionok közt is ott lesznek a nagyágyúk, sőt talán nagyobb lesz a csata mint az autós mezőnyben. A Kamaznál nevezett Mardeev, Sotnikov, Nikolaev és Shibalov. Jön De Rooy az Ivecóval, és a két Tatra, Lopraissal és Kolomy, de ott lesz Sugawara is a Hinoval.

foto: Qualisport, Opel Dakar Team, Silk Way Media