TCR – Oschersleben következik, Tassi sárnehéz autóval indul majd

Második alkalommal versenyez a TCR Oscherslebenben, ezzel a 2017-es szezonban itt zárják a csapatok a naptár európai szakaszát. Az 1997-ben épült pályát 2007-ben alakították át a mai 3.66 kilométeres nyomvonalra, és a túraautó versenyzők egyik legkedveltebb helyszíne, köszönhetően annak, hogy bőségesen van lehetőség az előzésre. Idén a régebbi vonalvezetésen versenyez majd a TCR mezőny, köztük természetesen a magyarokkal, hiszen a M1RA és a Zengő Motorsport is ott van Oscherselbenben.

Tavaly a B3 Racinggel versenyző Mat’o Homola itt szerezte első TCR futamgyőzelmét, míg a második versenyen Pepe Oriola lett a győztes. A Seat uralom megtörhetetlen volt 2016-ban, mindkét futamon az első öt helyen a spanyol márka autói végeztek. 


Mindkét bajnokságban a M1RA vezet, Tassi Attila a két hungaroringi győzelemmel az élre ugrott, mögötte a csapatárs Colciago 6 pont lemaradással a második. Ott lohol azonban a nyomukban Jean-Karl Vernay és Stefano Comini is. Nehezíti a magyarok dolgát, hogy a sorozat szabályalkotói újra megváltoztatták az autók súlyát. 20 kilogrammal csökkent az Alfa Romeo Giulietta (-20 kg), az Audi RS3 LMS (+25 kg), a KIA cee’d, a Subaru STI (both -40 kg), a Peugeot 308 (-60 kg), a Volkswagen Golf GTI (-20 kg) valamint a  SEAT León (-20 kg). A Honda Civic (+30 kg), az Opel Astra (+10 kg) és a SEAT León DSG (-20 kg) 10 kilogramm csökkentést kapott, de ez valójában azt jelenti, hogy az első csoport 10 kilogramm kedvezményt kapott. A zárójelben az 1285 kilogrammos alapsúlyhoz viszonyított eltérés szerepel.
A súlycsökkentés mellett az Audi RS3 LMS DSG és a SEAT León DSG hasmagassága is csökkent.

Tassi Attila kettős sikere a Hungaroringen kilogrammokban is mérhető, az ő autója újabb 30 kilogramm ballasztot kap, míg Michelisz Norbi ha elindul egy következő versenyen, akkor 20 kilogrammal lesz nehezebb a Hondája. Pepe Oriola is kap egy 10 kilós csomagocskát. Végeredményben így Tassi 1345 kilogrammos autóval versenyez Oscherslebenben, míg Oriola Seatja 1295 kilogrammos, de vannak a mezőnyben olyan versenyzők, akik akár 100 kilogrammal könnyebb autóval indulnak, mint Tassi.

Természetesen ott lesz a versenyen a Zengő Motorsport is, Ficza Ferenccel és a Kiával, a cél az autó megismerése és a további fejlesztés, de a pontszerzés is fontos a csapat számára.

 

Négy új pilóta is debütál a sorozatban. A Boutsen Ginion Racing a WTCC-ből távozó Aurelien Panissal indul. Az ifjabbik Panis meread a Hondánál, a csapat egy Civic-et nevezett Oscheslebenre. A másik újonc is autósportos családból származik, Luca Engstler a WTCC-ből is ismert Franz Engstler 17 esztendős fia. Ő egy Volkswagen Golffal indul, és a sikeres debütáláson már túl van, januárban a TCR Middle East Series Dubaiban rendezett fordulóját nyerte meg. A Leopard Racing pedig egy harmadik autót is nevezett, a pilóta Jaap van Lagen lesz. A holland Monzában már versenyzett a csapattal, akkor Huffot helyettesítette. A negyedik újonc pedig az ifjabb Engstlerhez hasonlóan szintén 17 éves, és szintén holland, mint van Lagen, őt Danny Kroes-nek hívják, és a Ferry Monster Autosport Seat Leonjával indul. Neki is van már tapasztalata, a TCR Benelux zandvoorti versenyén Pepe Oriolával osztozott az autón és minden versenyen a legjobb hatban végzett.

A TCR oscherslebeni hétvégéjének programja:

07.08. szombat:
09:15/09:45 szabadedzés 1.
12:00/12:30 szabadedzés 2
15:00/15:35 Időmérő (Q1 + Q2)
07.09. vasárnap:
12:35 Race 1
14:35 Race 2

foto: M1RA, TCR Media, Zengő Motorsport