Itt az új Dakar Peugeot

A Peugeot továbbra is komolyan gondolja a Dakar szereplést, így máris elkészítette a jövő évi versenyautóját, a Peugeot 3008DKR Maxi-t. A sietség oka, hogy a Silk Way Ralin már Sebastian Loeb teszteli az autót. A csapattársai Stephane Peterhansel, és a tavalyi Silk Way győztes Cyril Despres pedig a korábbi verzióval indulnak a Moszkvától a kínai Hszianig tartó 9599 kilométeres versenyen. A negyedik ász Carlos Sainz majd csak a 2018-as Dakaron csatlakozik a csapathoz, de az autó fejlesztésében ő is részt vett.

Az új autó az elmúlt két évben győztes konstrukció jócskán megnövelt változata. 20 centiméterrel szélesebb lett az autó, mivel a felfüggesztés  oldalanként 10-10 centivel kijjebb került. Emiatt persze minden elemet át kellett alakítani, cserébe az új modell stabilitása megnőtt, és ez volt a fejlesztés legfőbb szempontja.

Amikor legördültünk a januárban a Dakar céldobogójáról, máris elkezdtünk dolgozni az új autón. Csak egy dolog nehezebb a győzelemnél, újra nyerni, a nagyon kemény ellenfelek között. Ezért dolgozunk ennyire keményen, hogy a versenyzőinknek a lehető legnagyobb esélyt adjuk a sikerre. A legújabb modell stabilitását és teljesítményét is növeltük. Sebastien Loeb lesz az új modell pilótája a Silk Way Ralin, de korábban minden versenyzőnk vezette a kocsit. Azok az adatok amiket majd egy valódi versenyen gyűjtünk, kulcsfontosságúak lesznek a végső specifikációhoz a jövő évi Dakarra.” – mondta Bruno Famin, a Peugeot Sport igazgatója.

Sokkal stabilabb lett az autó, mert szélesebb, és emiatt másképp kell majd vezetni.” – árulta el Loeb. “Persze a szűk, technikás részeken emiatt nehézkesebb lesz majd, de a stabilitás terén nagyot léptünk előre. Kevésbé borulékony így az autó, így magabiztosabban versenyezhetünk, és könnyebben csúsztathatjuk keresztbe. A 3008DKR Maxi legerősebb pontja továbbra is a terepjáró képessége lesz. A széles nyomtáv és a nagy kerekek miatt szinte mindenhol elmegy. Aszfalton a négykerékhajtású autók továbbra is agilisabbak, de a mi autónk előnye, hogy bármin átmegy, és ennek főleg a dűnéken látjuk majd előnyét.”

Carlos Sainz is elégedett az új modellel, és a mérnökök munkájával: “Jónak tűnt az autó a teszteken, és nyilvánvaló az előrelépés az elődhöz képest. A legfontosabb változás, a szélesebb nyomtáv, emiatt gyorsabbak lehetünk a kanyarokban, és a kocsi sokkal stabilabb lesz a gyors murvás utakon is. Néhány év után már mindig nehéz fejleszteni a csomagon, de a Peugeot Sport mérnökei jó munkát végeztek, mi pedig igyekeztünk minél többet segíteni. Fantasztikus látni, hogy a mérnökeink hogyan próbálják kitágítani a határokat, és hogy már akkor amikor befejezünk egy Dakart a következő lépésen gondolkodnak.”

foto: Peugeot Sport Media