Michelisz Norbi otthon vágott vissza Monteirónak

Michelisz Norbert karrierje ötödik pole pozícióját szerezte a portugáliai időmérőn, így a német futam után sorozatban másodszor indulhat a fő futam első rajtkockájából. Eddig a hír, de ha azt is hozzá tesszük, hogy Norbi űridővel pörkölt oda a teljes mezőnynek, akkor még szélesebb lehet a mosolyunk.

A Q1 és a Q2 még Monteiróé volt, de a Q3-ban az utolsó előttiként induló Norbi olyan parádés kört rakott össze, hogy a Q3 végén pályára lépő portugál csapattársa, talán épp a Norbi köre miatti nyomástól, a végén a nagy igyekezetében keresztben érkezett az utolsó kanyarhoz, így csak negyedik lett az időmérőn. A második helyen Robert Huff, a harmadikon Thed Björk végzett. Az ötödik Catsburgnak valami eltört az autójában az időmérő gyors körének elején, így mért idő nélkül lett ötödik. 

Megpróbáltam minden energiámat összeszedni az utolsó körhöz. Nem éreztem magam jól előtte a kvalifikáción, a gyomrommal van valami gond. Ennek ellenére nagyon boldog vagyok, örülök, hogy a csapatnak is jó eredményt hoztam, mert ez egy fontos pole pozíció. Koncentrálok a holnapra.” – mondta az időmérő után Norbi.

A nyitó futamon is Honda áll majd az élen, Ryo Michigami ugyanis saját magához képest megtáltosodott, és a 10. helyen végzett a Q2-ben, ami a pole-t jelenti az első versenyen.

Thed Björk az időmérő első szakaszában űridőt autózott, de aztán kiderült, hogy ehhez kellett az is, hogy csúnyán levágja a sikánt a 19-es kanyarnál. Az idejét elvették, és a lebombázott bóják pótlása miatt piros zászlóval megállították a kvalifikációt. Aztán ha már állt az időmérő, gyorsan nekiálltak az ötös kanyarban a gumifal javításának is, ami akkor sérült meg, amikor a Q1 elején Nestor Girolami keményen nekiütközött. Az argentin volvós autója is komolyan megsérült, amikor a boxba tért vissza, még a motorháztető is felnyílt a kocsin.

A hosszúra nyúlt piros zászlós szakasz alatt összefércelték a Volvót, így Girolami továbbjutott, ezzel viszont kiütötte Gleasont, az újonc Fernandest, Panist és Nagy Danit is. Dani utóbb elmondta, hogy a gyors körén hibázott, nem kapcsolta be az 5-ös programot az autón, ami a legnagyobb motorerőt jelenti.

Az időmérő után a MAC3-ban revansot vett a Volvo, majd négy másodperccel verték a Hondákat. Igaz Monteiro autójában meghibásodott az egyik lengéscsillapító, de a Volvónál Catsburg is szenvedett a Q3-ban tapasztalt hibával.