A bajnokság(ok) élén akar maradni a Volvo Portugália után is

Szinte csak most kezdődött a WTCC idei sorozata, de bármilyen furcsa, Portugáliában már a feléhez érkezik a bajnokság. Ahogy írtunk már róla, egy újdonság is most debütál, a Marokkóra tervezett, de ott nem látott joker kör végre bemutatkozik Vila Realban. A ballasztokról ebben a cikkünkben számoltunk be, a jó hír, hogy a Honda újabb 20 kilogrammal könnyebb lett, így már 30 kilogramm Michelisz Norbiék súlyelőnye a Volvo és a Citroen előtt.

A Volvósok természetesen nagyon készülnek a futamra, hiszen Catsburg és Björk áll a bajnokság élén, de mivel ők is tudják, hogy az utcai pályákon nem ők a favoritok, ezért óvatosan nyilatkoztak a futam előtt, a csapat előzetes tájékoztatójában.

“Határozottan jó érzés Portugália előtt vezetni a bajnokságot, de ez persze nyomást is jelent, hiszen szeretnél ott is maradni. Vila Real gyors és komoly igényevételeket támasztó pálya. Kemény csatára számítok a Hondákkal, és különösen Tiagoval. Ők általában jók az utcai pályákon, és most 30 kilogrammal könnyebbek lesznek. Viszont mi a ballaszttal is gyorsak voltunk ebben az éveben, úgyhogy mint mindig, most is szeretnék annyi pontot szerezni, amennyi csak lehetséges” – mondta Nicky Catsburg.

A négyszeres STCC bajnok Thed Björk mindössze 8 ponttal van Catsburg mögött, így némi Volvós háziverseny is várható, hacsak a csapatvezetés közbe nem szól majd… 

” A bajnokság nagyon szoros, és erős Hondákat várunk a hétvégére. Néhányan őket tartják itt a favoritoknak, emiatt rajtuk lesz a nyomás. Maximális súllyal versenyzünk, de tavaly itt gyorsak voltunk. Ebből építkezem, és a németországi győzelem emlékével érkezek majd erre a hétvégére.” – folytatta Björk.

Nestor Girolami ellenben jobban teszi, ha a nürburgringi emlékeket maga mögött hagyja, hiszen a 200-as tempónál elszenvedett defekt, majd az azt követő ütközés megrázó élmény lehetett. Az argentin szerencsére sértetlenül megúszta a balesetet, de sok pontot veszített.

Ilyen a motorsport. Néha balszerencséd van, néha pedig szerencsés vagy. A legfontosabb, hogy motivált maradj, és bennem továbbra is ott a tűz, mert tudom, hogy megvan a tempóm ahhoz, hogy az élen legyek. Vila Real egy kihívásokkal teli utcai pálya, lassú és gyors kanyarokat egyaránt tartalmaz, és olyan is van, ahová 200-as tempóval vakon esünk be. Újra a legjobbat nyújtom majd, és még keményebben dolgozunk, hogy elérjük a célunkat, és miénk legyen mindkét cím.” – tette hozzá az argentin.

A joker körrel kapcsolatban nem nagyon aggódnak a Volvósok, hiszen van náluk egy versenyző, akinek speciális tapasztalata is van.

“Korábban ralikrossz versenyeken dolgoztam mérnökként, és a joker kör ötlete onnan származik. Ez egy olyan elem, ami érdekesebbé teszi a versenyeket. A WTCC-ben viszont teljesen új, és biztosan lesz majd néhány ismeretlen tényező, így a stratégia kidolgozását a remek mérnökeinkre bízom.” – mondta a svéd.

A csapatversenyt is a Volvo vezeti, az előnyük 40 pont a Honda előtt. Arról, hogy ebben mennyi szerepe van Michigami képességeinek, inkább nem élcelődnénk.

Ez egy remek verseny, fantasztikus szurkolókkal.” – mondta el a kötelezőt Alexander Murdzevski Schedvin, a csapat vezetője. “Papíron ez nehéz futam lesz nekünk, de bízunk az autónkban, a csapatban, és a pilótáinkban. Minden egyes pontért megküzdünk majd, hogy megvédjük a vezető helyünket a gyártói és a pilóták bajnokságában.”

foto: Polestar Cyan Racing Media