Szabályváltozás a DTM-ben, Budapesten már nem az időmérő alapján változik a ballaszt

Már a budapesti futamokon életbe lép a DTM új szabálya, amit a sorozat szervezői inkább finomításnak neveznek. A lényeg, hogy mostantól nem az időmérős teljesítmény alapján osztják el a plusz súlyokat, hanem az előző verseny alapján számolják ki. 

A metódus a következő: 
Minden versenyzőnél kiszámolják a 28 leggyorsabb kör átlagát. Márkánként a két legjobb időből újra átlagot számolnak, és ez alapján osztják ki a súlyokat. A végső átlagidők alapján az eddig is érvényes rendszerrel kalkulálnak. Tehát továbbra is hat lehetséges forgatókönyv van:
1. Ha a második és harmadik márka kevesebb mint 0.1 százalékkal lassabb a leggyorsabbnál, akkor nem változnak a súlyok.
2. Ha a második leggyorsabb 0.1 százalékon belül van, de a harmadik 0.1 és 0.2 százalék között, akkor a harmadik kivehet 2.5 kg-ot, a másik két márka pedig 2.5 kg-ot kap.
3. Ha a második leggyorsabb 0.1 százalékon belül van, de a harmadik lemaradása több, mint 0.2 százalék, akkor a harmadik kivehet 5 kg-ot, a másik két márka pedig 5 kg-ot kap.
4. Ha a második és a harmadik márka 0.1 és 0.2 százalék közötti lemaradásban van, akkor az első 2.5 kg-ot kap, a másik kettő kivehet 2.5 kg-ot.
5. Ha a második 0.1 és 0.2 százalék közötti lemaradásban van, a harmadik pedig több mint 0.2 százalékkal lassabb az elsőnél, akkor az első 5 kilogrammot kap, a második nem változik, a harmadik 5 kilogrammot kivehet. 
6. Ha a második és a harmadik márka 0.2 százalékkal lassabb az elsőnél, akkor az első 5 kilogrammot kap, a másik kettő 5 kilogrammot kivehet.

A magyarázat a változásra a gumikban keresendő. A DTM irányítói és a gyártók egyaránt felismerték, hogy az új gumikkal az időmérők eredménye már nem mutatja pontosan az autók versenyen mutatott teljesítményét. Jó példa erre az Audi és a Mercedes. Míg a Mercedesek az időmérőkön remekeltek a szezon első két hétvégéjén, addig az Audik a versenyen voltak nagyon gyorsak.

Ezt a finomítást a gyártók és a DMSB (Német Motorsport Szövetség) egyetértésével hajtottuk végre.  Izgalmas, és kevésbé kiszámítható versenyeket szeretnénk mutatni a szurkolóknak. A Hockenheimringen és a Lausitzringen jó irányba indultunk, és ezzel a módosítással újabb lépést teszünk a célunk felé.” – mondta Gerhard Berger, a versenyeket szervező ITR vezetője.

 

Az új szabály értelmében a budapesti futamokon az Audi 1115 kilogrammal, a BMW 1120 kilogrammal, míg a Mercedes 1130 kilogrammal indul. Az autók alapsúlya 1125 kilogramm, és ez 30 kilogrammal csökkenhet vagy 15 kilogrammal nőhet, tehát egy DTM versenyautó súlya elméletileg 1090 és 1140 kilogramm között lehet.

foto: DTM Media