Amit elvett a sors Velenjében, azt Zágrábban visszaadta

A velenjei csalódás, sérelmek után sokat töprengett Hideg Krisztián és Kerék István, hol és hogyan folytassák tovább a versenyzést. A horvát AK Delta Sport színeiben induló páros azonban úgy döntött, csapata hazai versenyén, a zágrábi 43. INA Delta Rallyn mindenképp szeretne rajthoz állni. Jól is tették! A horvát bajnokság és egyben az ERT részét képező fordulón megszerezték idei első abszolút győzelmüket a Mitsubishi Lancer Evo IX R4-essel.

Hideg Krisztián: Nagyon erős volt a hétvégi futam mezőnye, hat R5-ös alakulat is rajthoz állt Zágrábban, emiatt nem is mertünk olyan nagyot álmodni az eredmény tekintetében. A két nagy ellenfelünk, Sebalj és Prodan is egy R5-ös versenygépben foglalt helyet – előbbi egy Hyundaiban, míg utóbbi egy Peugeot-ban – amikkel korábbról már nagyon szép eredményeik voltak.

Nekünk azonban most minden összeállt: jól mentünk, és szerencsénk is volt, míg Sebalj pénteken hibázott, szombaton pedig kiesett, Prodan pedig a második napon a versenyzés helyett elment az egyik barátjának az esküvőjére tanúskodni. Nagyon jó idő volt végig, a pályák pedig most is azt a szenzációs élményt nyújtották, amiért mindig is szerettem a környéken versenyezni. Igazi tempós, kőkihordásos szakaszokat jelöltek ki a szervezők; volt, ahol bőven 200 km/h feletti volt a végsebességünk. Rengeteg néző jött ki szurkolni nekünk, különösen a belvárosi gyorsaságin, ahol fantasztikus hangulat uralkodott.

Magabiztos, hibátlan autózással végre megszereztük az idei első abszolút győzelmünket. A horvát bajnokság szempontjából így nagyon jól jöttünk ki, mert két külön versenyként értékelték a pénteki (0,75 szorzós) és a szombati napot is – mi mindkettőt megnyertük, így összesítettben átvettük a vezetést. Két héttel a csúfos szlovén futam után ez volt a kiengesztelés a részünkre. Ezek után sokkal jobb így elmenni a hosszabb nyári szünetre, mint a velenjei emlékkel – bár ugye ott sem a versenyzéssel volt gond, hanem a közte lévő intermezzóval. Most pedig következhet a pihenés, valamint a Mitsubishi átalakítása, fejlesztése a szezon folytatására.

Kerék István: A szlovén futamon szerzett rossz élmények után eléggé el voltunk keseredve, nem tudtuk, hogyan folytassuk tovább a versenyzést. Nagyon sok támogatást kaptunk ugyanakkor mind személyesen, mind a közösségi médián keresztül. Mivel a horvát csapat számára, aminek a színeiben indulunk idén is, hazai futamnak számított az INA Delta Rallye, ezért végül úgy döntöttünk, hogy mi is képviseljük az egyesületet a derbin.

Többször is indultunk már itt, de a kijelölt szakaszok mindig ultrák, nem unalmasak. A tavalyról ismert pályák mellett most egy új gyorsasági is bekerült a programba, amin irgalmatlan gyors végsebességet tudtunk produkálni. Míg az első nap síkterepen, addig a másodikon a hegyekben kellett próbára tennünk a saját és a Mitsubishi tudását. A legnagyobb kihívást mégsem ez, hanem az jelentette, hogy a magabiztos előnyünk után visszafogjuk magunkat, és tartalékoljunk.

A verseny előtt én azt mondtam volna, hogy ha dobogón végzünk, azzal maximálisan elégedett leszek – ám így most bőven a várakozásainkon felül teljesítettünk. Nyilván ehhez kellett egy kis szerencse is, hiszen ha Sebalj nem hibázik mindkét nap, akkor nagyon nehezen tudtuk volna megfogni a Hyundai R5-ösét. Mi azonban végig stabilan, jól autóztunk egy kitűnő technikával, aminek működését egy szuper szervizcsapat támogatta.

A keserű szájízünket így valamelyest oldotta ez a hétvégi siker, de az biztos, hogy ilyen szép emlékkel mégis jobb szívvel vonulunk vissza a hosszabb nyári szünetre. Úgy pihenhetünk, hogy magabiztosan vezetjük a horvát bajnokságot, valamint egy kevéssel a Mitropa Kupa értékelését is.