Már Budapesten van a DTM mezőnye

Negyedik alkalommal érkezett a Hungaroringre a DTM, korábban 1998-ban, 2014-ben és tavaly járt nálunk a túraautózás elitje. Sőt sokszor már nem is túraautózásról kell beszélnünk, mert ezek a versenyautók néhány területen már a Forma-1 szintjét képviselik.

A bajnokságot Lucas Auer vezeti, az osztrák impozáns teljesítményt nyújtott eddig, mindkét szombati időmérőt és az azt követő versenyt megnyerte. Az üldöző Jamie Green vasárnaponként vágott vissza, Hockenheimben és a Lausitzringen is első lett. A köztük levő 16 pontos különbség jobbára Auer hockenheimi második futamon mutatott produkcióját jelenti, nyolcadik helyről rajtolt, és negyedikként ért célba.

“Még csak négy versenyünk volt a 18-ból. Kettőt megnyertem, és ez örült jól hangzik. Budapest egy klassz város, szuper pályával, igaz az utolsó versenyek itt nem mentek jól nekünk. Ki kell várnunk, hogy az új szabályokkal és az új gumikkal hogy megy majd. Ahogy szoktam, most is 100%-ot adok bele, és meglátjuk mi történik a hétvégén.” – mondta Auer a versenyhétvége előtt.

Persze az épp szerdán 35 éves brit üldöző is mindent belead majd, ráadásul a Hungaroring az egyik kedvenc pályája. ” Ez a pálya az egyik legnagyobb kihívás a versenynaptárban. A sok kanyar és a rövid egyenesek miatt szinte végig komoly gyorsítások és nagy fékezések követik egymást. Nincs idő szusszanni egyet, és gondolkodni.”

Az idei szezon eddigi nagy meglepetése a BMW gyengélkedése, több mint 100 pontos hátrányban vannak a másik két gyártóhoz képest. A legjobb versenyzőjük Timo Glock, aki 25 pontot gyűjtött eddig. A címvédő Marco Wittmann pedig csak 11. a bajnokságban. “Nehéz szezonkezdetünk volt. Keményen kell küzdenünk, hogy visszakerüljünk az élre. Másrészről Hockenheimból több ponttal távoztam, mint tavaly.” – próbált optimista lenni a regnáló bajnok.

Az új szabályok és az új gumik alaposan megkavarták a futamokat. Az időmérőkön a Mercedes találta meg a legjobb beállításokat, a versenyen viszont az Audi remekel, főleg Mike Rockenfeller és Mattias Ekström teljesít jól a megszokottól eltérő stratégiáikkal. “A téli teszteken különös figyelmet fordítottunk a gumikra, mivel tudtuk, hogy a futamokon nyújtott teljesítmény kulcsfontosságú lesz az új szabályok miatt.” – árulta el a svéd, aki a Lausitzring vasárnapi versenyén már az első kör végén a boxba hajtott új gumikért, és így a nyolcadik rajthelyről a dobogó második fokára kapaszkodott fel.

A Hungaroring hazai pálya az Audinak és a Mercedesnek, a győri és a kecskeméti gyárakból mindig sok szurkoló látogat a versenyre. A nagy kérdőjel az időjárás, szombat reggeltől lehűlést és esőt jósolnak a meteorológusok, ez megkavarhatja a kártyákat. Persze nézői szempontból egy hirtelen jött zápor, utána gyorsan felszáradó pályával csak érdekesebbé tenné a futamokat.

A DTM hétvége részletes programja így alakul:

2017.06.16. péntek:

13:30  15:00  Formula 3  szabadedzések 
15:15  15:45  TCR  1. szabadedzés
17:00  17:30  DTM 1. szabadedzés
17:30  17:35  DTM rajtgyakorlás
18:00  18:20  Formula 3  1. időmérő

2017.06.17. szombat:

09:40  10:10  DTM második szabadedzés
10:40  11:15  Formula 3 1. futam (33 perc. + 1 kör)
11:40  12:00  DTM 1. időmérő
12:15  12:45  TCR  2. szabadedzés
13:00  13:50  DTM pit walk
14:48  15:43  DTM 1. futam
15:55    DTM díjkiosztó
16:15  16:35  Formula 3 2. és 3. időmérő
16:50  17:25  TCR időmérő

2017.06.18. vasárnap:

09:10  09:35  TCR 1. futam (14 kör)
10:00  10:30  DTM 3. szabadedzés
10:30  10:35  DTM rajtgyakorlás
11:05  11:40  Formula 3 2. futam (33 perc + 1 kör)
12:00  12:20  DTM 2. időmérő
13:00  13:25  TCR 2. futam (14 laps)
13:40  14:20  DTM pit walk
15:18  16:13  DTM 2. futam
16:25    DTM díjkiosztó
17:00  17:35  Formula 3 3. futam (33 perc + 1 kör)