Totálkárból totális siker – varázsolt a M1RA Ausztriában

A TCR osztrák hétvégéjét még biztosan emlegetni fogjuk egy ideig, mert a végkifejlet egy csodálatos magyar siker lett, miután Roberto Colciago és Tassi Attila megszerezte a M1RA idei második kettős győzelmét, de Ficza Ferenc hatalmas balesete árnyékot vet a fordulóra. A képet pedig tovább árnyalja az a heroikus küzdelem amivel Tassi edzésbalesete után a M1RA másnapra egy új autót gördített ki a garázsból.

Tassi még a pénteki második teszten a kilences kanyarban ütközött a korlátnak. A nagy sebességű kanyarban hatodik fokozatban fordulnak itt a TCR autók, így a tempó akkora volt, hogy gyakorlatilag megsemmisült az autó eleje.

Attila szerencsére megúszta az esetet, így már csak az volt a kérdés versenyezzenek e a hétvégén. Persze, hogy versenyezni akartak. “Semmiképpen sem akartuk, hogy Attila úgy töltsön el egy hetet a magyar hétvége előtt, hogy a törés emléke él benne.  Előbb a dán versenyző Jen Möller autóját szerettük volna kibérelni, de ő úgy döntött mégis indul a versenyen, így más megoldást kellett keresnünk.” – mondta Michelisz Norbert. Gyors telefon a JAS-nak, ahol már ott volt az a majdnem kész autó, amivel Michelisz Norbi indult volna a Hungaroringen. A Civic trélerre került, és útnak indult a Salzburgringre, ahová hajnali négykor meg is érkezett.

Itt azonban nem ért véget a munka, sőt most kezdődött a neheze. “Az autót szét kellett szedni, és tökéletesen beállítva újra összerakni, egy autót indítottunk a dekoros csapatért, akik még hajnalban tökéletes matricázást varázsoltak az autóra, de biztosítást kellett kötni, a bérleti szerződést meg kellett írni, és még a jogászokkal is egyeztettetünk, úgyhogy a csapat nem aludt azon az éjszakán.” – részletezte Norbi a feladatokat.

Az erőfeszítéseket Tassi egy időmérős negyedik hellyel hálálta meg, és egyben megmutatta, hogy nemcsak a pályán nagyon tehetséges, hanem mentálisan is erős. Igaz, az autócsere egyben motorcserének is számított, így a rajtrács végére került.

Amikor azt hittük minden rendben, még az első szabadedzésen jött az újabb hidegzuhany, Ficza Feri ugyanabban a kanyarban ahol Tassi, a falnak ütközött és szintén totálkáros lett az autó, ráadásul még alaposan meg is ütötte magát Feri.

A Zengő Motorsport nem tudta folytani, így számukra véget ért az osztrák hétvége, de a Hungaroringen újra ott lesznek.

Az első futamon Dusan Borkovic indult az élről, és ezt a helyet nem is engedte ki a kezéből. A dráma a Leopard Racingnél folytatódott. A kilences kanyarban mindkét autójuk a korlátnak ütközött, Huff könyöke egy kicsit meg is zúzódott. Borkovic mögött Homola csatázott nagyot Oriolával és Cominivel, de a verseny végére a hazai pályán versenyző Jaeger használta ki remekül a hosszú egyenes végén a szélárnyékot, és végül negyedik lett.

Az első futam felvétele (rajt 15:50-nél):

A verseny után a Bamboo még megóvta Kaja, Borkoic, Homola és Jaeger autóját szabálytalan turbófeltöltő miatt, de a versenybírák nem adtak helyt a kifogásnak és szabályosnak találták az autókat.

Amikor megnyersz egy versenyt mindig érkezik a kérdés, hogy könnyűnek tűnt e, de ez most nem volt könnyű. Jól indultam, és ha Mato jobban rajtol, nehéz lett volna megelőznöm. Attól féltem, hogy elmegy mellettem a második szektorban a szélárnyék segítségével, de ne sikerült neki. Ugyanez történt a biztonsági autós fázis után is, de újra a belső íven tudtam maradni.” – értékelt a szerb.

 

A második versenyen Colciago indult az élről, és a rajtnál is ott maradt. Tassi parádésat startolt, negyedik helyre ugrott, aztán megelőzte akét rutinos túraautóst, Nasht és Morbidellit is, majd pompás védekezéssel megőrizte a második helyet, pedig a végén a címvédő Comini támadta elkeseredetten. Tassi az utolsó kanyarban mesterien védekezett a szélárnyékból komoly tempóval érkező Audi ellen, és a pálya többi részén sem hagyott helyet a sikeres támadáshoz. A M1RA kettős győzelem mellett dicséretet érdemel Jaeger is, aki újra a negyedik helyen végzett az Opellel.

A második futam felvétele (rajt 8:10-nél):

Az első futam jó volt, de sajnos meglökött valaki. A másodikon jól indultam, és amikor láttam a tükörben, hogy Attila Cominivel harcol, arra gondoltam, hogy “Köszönöm”. Ez volt a kulcs a győzelmemhez. A bajnokságban eddig minden verseny rólam és Cominiről, vagy rólam és valaki másról, vagy pedig Cominiről és valaki másról szól. Sok gyors versenyző van,  a ballaszt pedig folyamatosan változik. Most szerencsém volt a ballaszttal,nem úgy mint Spában.  Minden verseny egy külön történet, ezért a bajnoki állással kapcsolatban is majd csak a végén lehet bármit is mondani.”  – mondta a győztes Roberto Colciago.

A baleset után nem udtuk, hogy indulhatok e a kvalifikáción és a versenyeken, ezért köszönöm a családomnak és a csapatnak, valamint a JAS-nak a gyorsan leszállított új autót. A második futamon nagyon jól sikerült a rajt, rögtön a negyedik helyen fordultam el, aztán még az első körben, az ötös kanyarnál sikerült újra előznöm egyet. Utána két kör kellett, hogy Morbidelli mellett is elmenjek, de addigra Colciago már elhúzott az élen, velem meg jött szorosan Comini, így védekezéssel telt a futam hátralévő része. Iszonyú keményen kellett koncentrálnom, kemény csata volt, úgyhogy boldog vagyok a második hellyel. Elmondhatatlanul várom már a jövő heti versenyt a Hungaroringen, ahol az első futamgyőzelmem megszerzését veszem célba” – mondta már a hazaúton Tassi Attila.

Az osztrák hétvége után a bajnokságban Comini vezet, három ponttal mögötte Colciago a második. Vernay 12 pont hátránnyal a harmadik, a negyedik Tassi pedig 27 pontra van a listavezetőtől.

A következő verseny a hétvégén a Hungaroringi forduló, ahol már csak egy kérdés maradt: mivel indul Michelisz Norbert?

“Természetesen már ezen dolgozunk, de nem lesz könnyű megtalálni a megoldást. A sérült autót már elküldtük a JAS-hoz, de nekik már nincs karosszériájuk, mert a jövő évre készülnek, és akkor már az új Civic-kel indul majd a Honda, ezért azokat fejlesztik. Bérelhető autót kell keresnünk, de ahogy a Salzburgringen megoldottuk a problémát, biztos vagyok benne, hogy ezt a problémát is meg fogjuk oldani.” -mondta Michelisz Norbert.

A Zengő Motorsport is azonnal hazaküldte az autót, Zengő Zoli megígérte, hogy addigra újjáépítik Fecó autóját, sőt azt is elárulta, hogy nem egy autóval indulnak majd a magyar hétvégén.

foto: M1RA, TCR Media