Meeke repült a Citroentől, Lengyelországban Mikkelsen megy helyette

Sokba került Kris Meeke-nek, hogy a Szardínia Rali ötödik gyorsasági szakaszán borult a C3 WRC-vel, ráadásul mindezt úgy tette, hogy az élen harcolt Hanninennel. A gyorsaságiról még kijött, de a szervizparkban kiderült, hogy sérült a bukóketrec, így a verseny véget ért az északír pilóta számára. 

A rajt előtt azt kértük a versenyzőinktől, hogy a célban fejezzék be a versenyt. Nem hiszem, hogy tévedtünk volna, mikor azt gondoltuk, hogy meg tudják csinálni, és ebben az esetben két autónk is a legjobb ötben végzett volna. Sajnos Kris nem tudott a a szükséges tempóval egy hibamentes versenyt teljesíteni. Az elején még jól érezte magát az autóban, és azt mondta, hogy megvan a sebessége a célok eléréséhez. Nyilvánvaló, hogy ez nem sikerült neki.” – mondta vészjóslóan Yves Matton a csapat vezetője. Aki Breen esetében a tapasztalatlanság számlájára írta, hogy a földet éréskor megsérült autójának a váltója és emiatt ki kellett állnia. Sőt, azt is elismerte, hogy mivel Argentínában is hasonló gondjaik voltak, az autón is fejleszteni kell, hogy jobban bírja az ilyen igénybevételeket. Mikkelsent pedig megdicsérte, mert miután átállították a C3-ast a norvég ballábas fékezési technikájához, az első citroenes versenyen a nyolcadik hely kifejezetten jó eredmény a norvégtól.

A szardíniai tapasztalatok után nem csoda, hogy a Lengyel Ralira újra változik a Citroen pilótafelállása, hiszen Matton számára elfogadhatatlan, hogy a bajnokságban csak negyedik a csapat, úgy, hogy a harmadik Toyota mögött is 45 pont a hátrányuk.

” A sorozatos csalódást keltő eredmények után megkértük Kris Meeke-t, hogy lépjen hátrébb a következő versenyen. Kris elfogadta, hogy ez a csapat érdekében történik, és ezt köszönjük neki. Ez a szünet lehetőséget ad neki, hogy feltöltődjön, és csökkenjen rajta a nyomás a Finn Rali előtt. Tavaly tökéletes teljesítménnyel nyert Finnországban, és reméljük, most is erősen tér vissza. Ugyanakkor ez azt is jelenti, hogy folytatjuk  a munkát Andreas-szal, akivel az első verseny sokkal jobban sikerült, mint amit egy tesztversenytől várhattunk. A második versenye lehetőséget ad majd neki, hogy az itt tanultakat alkalmazva  közelebb kerüljön az élmenőkhöz. Ráadásul szereti si a lengyel versenyt, amit tavaly meg is nyert.” – magyarázta a döntést Matton.

Mikkelsen mellett tehát, Breen és Lefebvre ül majd a C3 WRC-k kormányánál, és a jó szereplés érdekében egy négynapos tesztet is tervez a csapat Lengyelországban. Kris Meeke és Paul Nagle is elutazik majd a versenyre, az ő szerepük a terepszemle lesz.