Ez sem volt könnyebb mint a péntek – Szardínia Rali második nap

15 gyorsasági szakasz után az észt Ott Tanak vezeti a Szardínia Ralit, a második helyen a toyotás Jari-Matti Latvala, a harmadikon Thierry Neuville áll. Dráma a szombati napra is maradt, a vezető Hayden Paddon hibázott és a sérült autóval nem tudta folytatni.

A pénteki drámák után a verseny leghosszabb napjának vágott neki a Rali Vb mezőnye szombaton kora reggel. A Coiluna-Monti di Ala’ – Monte Lerno körön mennek végig kétszer a versenyzők, így 143 kilométert kell teljesíteniük.

Reggel a Michelin mérnökei elárulták a gumiválasztást is. Mikkelsen és Sordo öt Michelin LTX Force S5 abroncsot vitt az első körre. Breen,Paddon,Ogier és Toyota autói két kemény és három lágy gumit választottak, míg az óvatos Ostberg,Neuville és Tanak három kemény és két lágy Michelinnel indult reggel.

A nap első szakaszán, ami a verseny 10. gyorsaságija volt, Hayden Paddon nyert, mögötte 4 másodperccel jött Latvala, Tanak, a szuperralizó Breen és Neuville is. A következő gyorson Neuveille ugyanannyit adott az autó egyensúlyával szenvedő Paddonnak, mint amennyit az előző szakaszon kapott, így az összetettben maradt a reggeli 9 másodperces Paddon előny. Az első komolyabb műszaki gond is jelentkezett, Sordo autójában a váltófülek vacakoltak, felváltásnál rendben volt, de a visszaváltások nem mentek simán. 
A tegnapi napon történt baleset után szuperralizó Evansnnak óriási mázlija volt, majdnem eltalált egy pályára tévedő tehenet.

 

A 12-es gyorsaságin aztán csőstül jött a baj, Mikkelsen, Ostberg és Ogier is defektet kapott, és mivel a pályán cseréltek az újraindulásuk után Latvala és Lappi is porban autózott.
A porában kellett autóznunk. Ha nem kapom vissza az időt amit elvesztegettem mögötte, amikor szenvedtem a porban, abbahagyom ezt a sportot.” – mondta a feldúlt Latvala. Később aztán megnyugodott, főleg mikor kiderült, hogy Ostbergnek nincs rádió az autójában, így nem tudta, hogy ki érkezik mögötte.
Thierry Neuville még náluk is rosszabbul járt, szinte fék nélkül ment végig a 28 kilométeren, és a szakaszgyőztes Tanak is fékproblémákra panaszkodott.

Az első kör után a sorrend:

1. Hayden Paddon – Seb Marshall
Hyundai i20 Coupe WRC
 2:14:10.1
2.
Ott Tanak – Martin Jarveoja 
Ford Fiesta WRC ’17
+9.4
3.
Jari-Matti Latvala – Miikka Anttila 
Toyota Yaris WRC
+23.2
4.
Thierry Neuville – Nicolas Gilsoul 
Hyundai i20 Coupe WRC
+1:10.7
5.
Juho Hanninen – Kaj Lindström
Toyota Yaris WRC
+1:30.7
6.
Esapekka Lappi – Janne Ferm 
Toyota Yaris WRC
+1:55.5
7.
Sebastien Ogier – Julien Ingrassia 
Ford Fiesta WRC ’17
+3:09.1
8.
Mads Ostberg – Ola Floene 
Ford Fiesta WRC ’17
+3:21.4
9.

Andreas Mikkelsen – Anders Jaeger 
Citroën C3 WRC

+5:50.2

A délutáni körre már senki sem kockáztatott, Mikkelsen,Neuville,Paddon és Ogier hat darab Michelin LTX Force H4-et tárazott be, míg Breen,Tanaak,Sordo és a toyotások öt darab kemény gumival vágtak neki a három gyorsaságinak.

A 13-as szám ezúttal a vezető Paddonnak jelentette a balszerencsét, az autó jobb hátulja rongálódott meg egy balesetben.:“Ostoba hibát követtem el, túl korán fordultam, és eltaláltam partoldalt. Eltört valami a hajtásban, talán a féltengely, vagy a kardán. Mindenki maga alatt van a csapatban.” – mondta az új-zélandi, aki még kijött a gyorsaságiról, és csak a negyedik helyig esett vissza, de aztán véget ért számára a verseny, nem tudta folytatni.

Hayden Paddon kiesése után Tanak vette át a vezetést, Latvala és Neuville előtt. A következő gyorsasági viszonylagos nyugalomban telt, és a versenyzők már azon törték a fejüket, hogyan spóroljanak gumit a zárónapra, és a Power Stage-re. Majd a nap végére maradt Monte Lerno, amit természetesen most sem úsztak meg kalandok nélkül.

Andreas Mikkelsen autójában eltört az első differenciálmű, így a norvég szinte hátsókerékhajtással teljesítette a szakaszt, kapott is bő egy percet a 15-ös gyorsaságit nyerő Lappitól. Persze Lappi nem tud úgy szakaszt nyerni, hogy tökéletes legyen az autója, most a fékekre panaszkodott, és a lökhárítóját is elhagyta. Ezen aztán áthajtott Ogier, aki már nem is izgatja fel magát az ilyen incidenseken. Breen megpördült, tolatnia kellett, Tanak pedig elrontott egy sikánt, de megúszta az esetet. Az észt így harmadik lett Neuville mögött, de csak két másodpercet kapott a szakaszon, így az összetettben továbbra vezet. A második Latvala, aki mantraként ismételgeti, hogy Ostberg porában mennyi időt veszített korábban, és reméli, hogy visszakapja azt. Kilenc másodpercről van szó.

A WRC2 mezőnyben Kopeczky másfél perccel vezet Veiby előtt.

A Szardínia Rali állása a 15. gyorsasági után:

1. Ott Tanak 2h56m37.3s
2. Jari-Matti Latvala +24.3s
3. Thierry Neuville +1:02.2s
4. Esapekka Lappi +2:10.8s
5. Juho Hänninen +2:42.1s
6. Sebastien Ogier +3:26.1s
7. Mads Ostberg +3:56.0s
8. Andreas Mikkelsen +7:47.6s

foto: Hyundai Media, M-Sport Media, Citroen Media