Drámák és defektek Szardínián

Kilenc gyorsasági után Hayden Paddon vezeti a Szardínia Ralit. A Hyundai pilótája mögött 8.2 másodperces hátránnyal márkatársa Thierry Neuville áll a második helyen, Ott Tanak pedig harmadik a Forddal, ő 9.5 másodpercre van a vezető Paddontól, de a mai nap után egészen biztos lett az, amit a verseny előtt is sejtett mindenki, hogy Szardínia a túlélésről szól majd.

Reggel még a Citroennek állt a zászló. Kris Meeke vezetett a második gyorsasági után, majd Hanninen elvette tőle a vezetést, de a brit újra az élre állt. Ekkor a csapatnak inkább Breen miatt fájt a feje, ő ugyanis egy ugratónál annyira megütötte az autó alját, hogy elkezdett szivárogni az olaj a váltóból. Próbálkoztak a javítással, de sikertelenül, így a franciák veszítették a második nagyágyút a napon.

Az első kieső ugyanis Elfyn Evans volt, aki a negyedik gyorsaságin tekerte fel egy fára a Fiestát. A jobb első kerék kiszakad, így Evansék búcsúztak.

Az ötödik gyorsaságin aztán jött a még nagyobb dráma, Kris Meeke egy balos kanyarban elveszítette az uralmát az autó felett, bukfenceztek párat, és ugyan ki tudtak jönni a szakaszról, de a szervizben piros takaró került az autóra, mert a sérült bukóketrec miatt nem lehet már versenyezni a kocsival.

A gyorsot Esapekka Lappi nyerte, a Toyota kimondottan teszteléssel foglalkozó pilótája ráadásul második fokozat nélkül volt a leggyorsabb a 14 kilométeres szakaszon. Az első kör után pedig meglepetésre Ostberg volt a harmadik a privát Forddal, mert tökéletesen választott gumit.
Az ötös gyorson Dani Sordonak is gondjai akadtak, turbóhiba miatt veszítettek rengeteg időt.

A sok gond után Hayden Paddon találta magát az élen, Hanninen volt a második, majd Ostberg után Tanak következett. A többiek a takarítás miatt csak szenvedtek az első körben, Mikkelsen pedig még szokta az autót, és csak lépésről lépésre emelt a tempón.

A második körben Sordo tovább szenvedett, ismét a turbó volt a ludas, annak ellenére, hogy közben a szervizben is járt a kocsi. A hetedik gyorsaságin meg is álltak egy időre, de aztán tovább kocogtak, végül kiderült, hogy valamit nem rögzítettek megfelelően a szerviz alatt, és ez okozta a problémákat. Lappi közben az ötsebességes Toyotával újra megnyert két szakaszt…

A hetedik gyorsaságin Paddon egy törött első lengéscsillapítóval szenvedett, Neuville pedig defektet kapott, így a hátralevő két szakaszt tartalék abroncs nélkül kellett teljesítenie. Tanakot ez a veszély nem fenyegette, mert az észt bevállalta, hogy inkább cipel még egy pótkereket. 

Ostberg a második körre már nem talált bele a gumiválasztásba, így folyamatosan esett vissza,és Lappinak is kijutott a bajból, a nyolcadik gyorson eltört a bal első lengéscsillapítója, de így is ötödik lett…, kezd újra értelmet nyerni a repülő finn kifejezés.

A végére Hanninent is utolérte a szardíninai átok, a majd 39 másodperces hátrányt gyújtásproblémák miatt gyűjtötte be, így a második helyről a hatodikra esett vissza. Épp Ogier elé, aki csak abban reménykedik, hogy szombaton jobb napja lesz, annak ellenére, hogy műszaki gond nélkül megúszta a pénteket, és ez a végén még sokat érhet.

Mikkelsen a második körben is ismerkedett az autóval, még a kuplung is annyira furcsa neki, hogy hat alkalommal is lefulladt.

A hatautós WRC2 megint egy kicsit komolytalan, Kpoeczky több mint egy perccel vezet Veiby előtt, a harmadik Takamoto 2,5 perc feletti hátrányban van.

1 Hayden Paddon, Seb.Marshall Hyundai Motorsport Hyundai i20 1h31m02.6s
2 Thierry Neuville, Nicolas.Gilsoul Hyundai Motorsport Hyundai i20 8.2s
3 Ott Tanak, Martin Jarveoja M-Sport World Rally Team Ford Fiesta 9.5s
4 Jari-Matti Latvala, Miikka Anttila Toyota Gazoo Racing WRC Toyota Yaris 9.8s
5 Mads Ostberg, Ola Floene M-Sport World Rally Team Ford Fiesta 14.7s
6 Juho Hanninen, Kaj Lindstrom Toyota Gazoo Racing WRC Toyota Yaris 38.0s
7 Sebastien Ogier, Julien Ingrassia M-Sport World Rally Team Ford Fiesta 41.0s
8 Esapekka Lappi, Janne Ferm Toyota Gazoo Racing WRC Toyota Yaris 1m05.3s
9 Andreas Mikkelsen, Anders Jager Citroen Total Abu Dhabi WRT Citroen C3 1m57.9s
10 Eric Camilli, Benjamin Veillas M-Sport World Rally Team Ford Fiesta R5 4m08.0s

foto: Citroen Media, Hyundai Media, Twitter, Toyota Gazoo Racing Media