Kiss Feri nem indul Fehérváron, de Veszprémben már ott lesz

A Fehérvár Rali nevezési listáján nincs ott a Kiss Ferenc-Patkó Gergely páros, de nem kell megijedni, Feriék már a visszatérés megtervezésekor úgy kalkuláltak, hogy ezt a versenyt kihagyják.

Már az év elején úgy terveztük, hogy kihagyjuk a Fehérvár Ralit, és ha minden jól megy akkor Veszprém lesz nekünk a következő. Most mindenképpen újra murván szeretnék menni, amiatt is, hogy Szombathelyen murván mentünk, és most úgy érzem végre képben vagyunk ezen a talajon, aztán majd szép fokozatosan jöhetnek az aszfaltos versenyek is. Most már tudom, milyen hibákat követtünk el, plusz a kormánymű törés is kibabrált velünk, de majd alakul ez.” – kezdte Kiss Feri, aki a tízéves kihagyás után a Szombathely Ralit a nyolcadik helyen fejezte be. A szupererős magyar mezőnyben a Top 10-ben lenni is remek eredmény, de a KP Rallye Team párosa ennél komolyabb tervekkel szállt be a versengésbe, így a hazaérkezés után rögtön az elemzés következett, A hibalista egészen hosszúra nyúlt:

“Rosszul indult a szombathelyi hétvége, hiszen a kvalifikáció előtt az ugratónál eltört a kormányösszekötőnk, így a kvalifikáción nem volt mért időnk. Emiatt másodikként indultunk, ezzel már vert helyzetbe kerültünk, mert kilométerenként másfél másodperc mínuszt jelentett a takarítás a mezőny elején. Utána a gumitaktikát is túlgondoltuk, így szinte mindig ellentétes gumival mentünk mint a többiek. A mezőny elején a pályatakarításhoz a sperr is túl kemény volt lágyítani kellett volna, ráadásul az áttételünk sem volt elég hosszú, így a végsebességünk is alacsony volt. Másnap reggelre gumit váltottunk, Pirelli került a Hankook helyére, de nem vágtuk meg eléggé, így csak csúszkáltunk a sáron.” – sorolta a tanulópénz egyes tételeit Feri, de mindezt jókedvűen, hiszen ezek olyan bakik, amik egy összecsiszolódó csapatnál természetesek, és könnyen javíthatóak. Emellett volt, olyan malőr is, ami egy ralis kabaréban is megállná a helyét, egy apróság miatt vakrepülésben mentek az egyik körben.

A második napon az első gyorsaságin nem hoztam ki a Hansomat, így kölcsön sisakkal és Hans-szal mentem, amibe átraktam a hangosítás vezetékeit. Utána amikor megérkezett a saját felszerelésem visszacseréltem, de a zsinór ott maradt. Hangosítás nélkül mentem a következő körben. Na most el tudod képzelni milyen volt, amikor 26 kilométeren Gergő csak annyit tudott mutogatni, hogy harmadikban jobbra fordulunk, meg negyedikben balra, de ebből nem lehet autózni. Ehhez képest Herczig Norbitól kilométerenként csak nyolc tizedet kaptunk, ami kisebb csoda.” – mesélte Feri a kalandot, amit azóta persze alaposan átrágtak a csapattal, belső kamerákat, telemetriát elemeztek, összehasonlítottak őket másokéval, és bíznak benne, hogy megtalálták a különbségek okait. Nincs is elkeseredve 1998 és 1999 abszolút magyar ralibajnoka:

Teljesen rendben vagyunk, nagyon jó a hangulatunk, iszonyú jó volt újra versenyezni. Úgy érzem Veszprémben már sokkal jobbak leszünk, hiszen gyorsaságiról gyorsaságira egyre jobban működött a csapat, minden elem folyamatosan kerül a helyére, és ha minden klappol, akkor a tempó is megvan. Nagyon jól éreztem magam az autóban, jó volt újra ott lenni ebben a közegben. Fantasztikus érzés volt az, ahogy a közönség fogadott minket. Rengeteg szeretetet és szurkolást kaptunk, fantasztikus zászlókat láttam a pálya szélén, néha meg is hatódtam, el is ment ott egy-két század, de ezeket aztán végképp nem sajnálom, mert hihetetlen érzés volt újra érzeni a szeretetet ami áradt felénk. Veszprémben igyekszünk újra meghálálni.” – fejezte be kissé meghatottan Feri.

foto: STom