Ralikrossz: Micsoda csata volt – és mindenki elégedett

Ismét egy olyan versenyen vagyunk túl a Ralikrossz OB-n, ahol az eredménylistára pillantva azt mondhatnánk, hát ez sima volt. De a valóság megint egészen más, a háttrében fogcsikorgató küzdelem, dráma, stratégia és persze hibák is rejtőztek.

Nézzük először az eredményeket: Kiss Pál Tamás két előfutamot, egy elődöntőt és a döntőt is megnyerte, ezzel maximális 30 ponttal zárta a hétvégét. Kárai Tamás a harmadik előfutamon legyőzte KPT-t, aztán az elődöntő ágát megnyerte, majd a döntőben második lett, így 26 pontot gyűjtött. Mózer Attila a verseny előtt dobogóra szeretett volna állni, és annak ellenére (vagy épp azért), hogy kihagyta az első napot, megszerezte a harmadik helyet. Vass Zoltán lett a negyedik, Spitzmüller Csaba a kölcsön Mitsubishivel az ötödik, Kotán Péter pedig hatodikként ért célba.

Kiss Pál Tamás és Kárai Tamás autóján is sok változás történt a húsvéti csata óta. KPT motorját felújították, Kárai pedig az épülő új autó difijével és szoftverével érkezett. A beállításokat akarták csiszolni mindketten, hiszen a következő hétvégén már a norvégiai Hellben az Eb futamon versenyeznek, valamint hangsúlyozták, hogy vigyázni fognak egymásra, hiszen nincs idő újjáépíteni az autókat.

Az első előfutamon Kárai hibázott, nem jött ki a jokerre, így hetedik lett, Kiss Pál Tomié lett az elsőség. “Megbeszéltük, hogy az utolsó előtti körben megyek jokerre, de Kiss Pál Tomi kijött, így gondoltam az utolsóban megyek. De nem volt utolsó. Csatlakozok Spicihez és Vass Zolihoz a klubban, ez ilyen.” – mondta szokott nyugalmával az orosházi pilóta.

Kárai hetedik helye után a következő előfutamban elkerülte egymást a két vetélytárs. Kiss Pál Tamás egy 39.0-ás leggyorsabb körrel simán nyerte a futamát, és Kárai is első lett. A csapathoz ekkor már csatlakozott Mózer Attila is, aki a vasárnapot nagyobbik gyermeke elsőáldozásán töltötte. “A vasárnap a családé, hétfőn majd bepótoljuk amit kihagytunk.” – mondta Attila a verseny előtt. “Nagyon komoly feladat volt reggel 9-kor beülni, és éles rajttal kezdeni, edzés, és ráhangolódás nélkül egy kemény futamban hellytállni. Először nem is értettem a csíziót, de aztán egyre jobb lett. Spici nagyon sokat segített, egy beállítást módosítottunk, és az autó sokkal kezesebb lett.”  – foglalta össze Attila az előfutamok nehézségeit, amiket egy harmadik és egy negyedik hellyel abszolvált, és ezzel az első elődöntő negyedik rajthelyét szerezte meg.

A harmadik előfutamban újra összekerül Kárai és Kiss, és most az Audisnak jött ki jobban a lépés. Egy jó rajt után az élre állt, és úgy tűnt KPT hiába üldözte. Pedig nem sok hiányzott egy újabb összecsapáshoz. “Húsvétkor már kitaláltam egy módszert, ahogy előzni tudnék, és most is ezzel próbálkoztam. Kis híján bedobtam az autót a célegyenes utáni kanyarban a belső ívre, mivel előtte előkészítettem a célegyenesre fordítóban, de aztán nem akartam kockáztatni egy ütközést, mivel nem volt teljesen tiszta a helyzet, így maradtam a második helyen.” – mesélte Kiss Pál Tomi. 

Az elődöntőben külön ágra került a két vetélytárs, amit simán meg is nyertek. Illetve majdnem simán, Kárai, Vass Zoli és Kotán Péter előtt nyert, KPT pedig Mózert és Spicit előzte meg, meglepetésre Harsányi csak negyedik lett, és ezzel kiesett. Kiss Pál Tamásnak viszont a köridői nem voltak jók, az előfutamos 39.0 után több mint másfél másodperccel rosszabb volt a legjobb köre is.

Azt hittem szétszakadt a hajtás, úgy viselkedett a kocsi” – árulta el a rosszabb körök okát KPT. “Utána rohamtempóban féltengelyt cseréltünk, de legnagyobb meglepetésünkre nem ez volt a baj. Gyors telefon az Orecához, ahol a barcelonai Eb siker óta megnőtt az ázsiónk, így azonnal online kapcsolatba kerültünk az elektronikai mérnökcsapattal. Máriapócson a mi szerelőink dolgoztak, Franciaországban pedig figyelték az adatokat, így hamar meglett a bűnös, ami egy szenzor volt. Kicseréltük, és minden helyreállt, kisebb csoda, hogy az elődöntő utáni rövid idő alatt ez sikerült.”

A döntőben így Kiss Pál Tamás állt az első rajthelyen, Kárai Tamás a másodikon, és a rajt után az első kanyarban az Audi fordult elsőként. “Avon gumikkal mentünk, és az elején nagyon kevés volt a tapadás. Ismét csak nem akartam ütközni, így nem kakaskodtam az első kanyarban, hanem vártam a megfelelő pillanatra. A harmadik előfutam után tudtam, hogy jönni fog.” – idézte fel a döntőt Kiss Pál Tamás. “A harmadik körben elkezdtek tapadni a gumik, így a gázra léptem. A célegyenes előtt külső ívre húzódtam, előkészítettem a célegyenes utáni kanyart, ahol aztán olyan igazi ralikrosszos stílusban betettem belülre az autót. Kilincs a kilincsen fordultunk, de tisztán, és így enyém lett az első hely. Annak külön örültem, hogy a pályán előztem, éles versenyben, és nem a joker taktika segítségével jött össze az előzés.”  

Jót csatáztunk, nagyon jó verseny volt. A szokásosnál nagyobb turbó volt a motoron, így pont a célegyenes kanyarjaiban volt lassabb a megszokottnál a gázreakcióm.”  – kommentált a verseny után Kárai Tamás, aki nincs elkeseredve, elégedett az autóval és a fejlődéssel, és már a norvégiai EB-re koncentrál.

Harmadik helyre Mózer Attila érkezett, aki nagyon boldog volt a verseny után. “Végre sikerült a dobogóra érnem! Ha ez kell hozzá, akkor ezentúl mindig a templomba töltöm az első versenynapot, vagy ha mindkét nap megyek, akkor is előtte a templomban kezdem a hétvégét. A perselybe is tettem szépen, úgy tűnik jó helyre került.” – viccelődött Attila, aztán komolyabban is értékelt. “Nagyszerű volt a döntő, egészen közel tudtam menni Kiss Pál Tomihoz és Kárai Tomihoz. Sőt a leggyorsabb köröm csak 3 tizedre volt Káraitól. Most minden összeállt, az autó is tökéletes volt, és nekem is kijött a lépés. Végre ott tartunk, ahol talán lennünk kell, és a szerencse is velünk volt. Utóbbira a ralikrosszban azért van szükség, hogy ne törjenek össze a versenyen, és most ezt is megúsztuk. Ráadásul a hétvége egyik fénypontja az volt, amikor Spici azt mondta, hogy ennyire jól még nem érezte magát ralikrossz versenyen. Jól is ment a Mitsubishivel, így a bérlő is elégedett, én is dobogóra álltam, igazi pirosbetűs ünnep volt nekem ez a hétvége!”

A Supercars kategória tehát remek futamokat hozott a Pünkösdi Ralikrossz Parádén, és a közönség is jól szórakozhatott. Három szerencsés szurkoló szintén életre szóló élménnyel gazdagodott. Ifj. Kiss László egy Mitsubishivel megautóztatta őket a pályán. Folytatás augusztus elején a Kakucsringen, a Rabócsiringre pedig október elején tér vissza a mezőny.

foto: STom, Borsós László, Gál Alexandra