Pünkösdi visszavágó a Rabócsiringen: KPT vs Kárai

Húsvétkor sokakat meglepett, hogy Kárai Tomi mindhárom előfutamot megnyerte a Rabócsiringen, de aztán a döntőben a technika közbeszólt, és egy meghibásodott féltengelynek köszönhetően az Audi a pálya szélén fejezte be a versenyt. KPT csak egyetlen pontot veszített, és vezeti a bajnokságot. A Húsvét utáni hetedik vasárnapon eljön a visszavágó ideje, hiszen ha Pünkösd akkor újra Máriapócs.

A vetélytársak persze gőzerővel készültek, Kárai egyszerre két autót épít, és bár még nem harcra kész az új gép, de a régibe sorra kerülnek bele az új elemek. Cél a tesztelés, de persze a jó eredmény is elvárás. “Örkényben teszteltünk.” – mondta Tomi a rallycrossrx.hu-nak. “Az autó nagyon jól viselkedett, beletettük az új autóból a difiket és még pár apróságot, és nagyon elégedett vagyok vele. Remélem Máriapócson is így lesz majd, és nem lesz technikai problémánk sem. Jó lenne visszavágni a bajnokságban is, de fontos, hogy az utána következő Eb futamra is felkészüljünk, így a beállításokat is keressük majd. Persze, ha megtaláljuk, és ebben nagyon bízom, akkor nagyon gyorsak leszünk, és akkor nagy csata várható. Belgiumban az új szoftver miatt nem sikerült a jó szereplés, így most ennek is a végére kell járnunk.” – fejezte be Kárai, és erre rímel Kiss Pál Tamás felkészülése is. Az Orecától felújított motor érkezett a Peugeot-ba, és új szoftvert is kapott az autó. 

Kitaláltunk egy megoldást a rajtok kérdésére is. Nem könnyű, mert minden rajthelynek más a trükkje, ez is egy olyan pont a pályán ami miatt különleges Máriapócs. Sokat gondolkodtunk rajta, elemeztük a felvételeket és a telemetriát, remélem erre a kérdésre is pontot tehetünk majd a pünkösdi hétvégén. Ez is egy olyan pont, ami miatt örülök, hogy a rallycrosst választottam, mert hihetetlenül összetett szakág. Megvan benne minden ami miatt egy autóverseny érdekes lehet, szórakoztató a nézőnek, a versenyzőnek, és a háttérben is folyamatosan meg kell dolgozni a jó eredményért, egy pillanatra sem lehet hátradőlni.” – mondta a verseny előtt Kiss Pál Tomi. A motor felújítása mellett azért döntött a SPEEDBOX Racing Team, mert a másik motor egy beszállító késése miatt nem készült el az Orecánál, így nem akartak kockáztatni, hogy a június végi svéd Eb futamon az életciklusa végén járó erőforrással induljanak. 

A visszavágó tehát vasárnap és hétfőn, de nem szabad elfelejteni, hogy a következő hétvégén már Norvégiában versenyeznek a srácok az EB-n. KPT ott második helyen áll, Kárai Tomi is egyre gyorsabb, így Máriapócson a szokásosnál is fontosabb a tiszta küzdelem, lehetőleg kerülni kell az ütközéseket. Barcelonában ebben már rutint szereztek, mert idén a nemzetközi mezőnyben kamerarendszerrel figyelik a versenyzőket, így nem is láttunk komoly hibákat. A bajnokságban is fontos a jó eredmény, Pucher nem lesz itt a Rabócsiringen, ezért remek lehetőséget kaptak a magyarok, hogy leszakítsák a második helyen álló osztrákot a pontversenyben.

Természetesen a többiek sem dőlnek hátra. Vass Zoltán a Húsvétkor meghibásodott Coltot gyakorlatilag újjáépítette: ” A hengerfej kivételével egy új motort kellett építenünk. Emellett új turbót raktunk be, a komplett hajtásláncot átnéztük, a difibe és a váltóba is kellettek új alkatrészek, féltengelyeket cseréltünk. Még minimális karosszériajavítások vannak vissza, és akkor azt mondhatjuk, hogy nagyjából készen vagyunk.” – mondta Zoli a verseny előtt, és persze abban reménykedik, hogy újra dobogón fejezi be a Pünkösdi Parádét.

Mózer Attila is megoldotta a Fabia problémáit, a szlovákiai ütközésnél megsérült az elektromos rendszer, emiatt állt meg múltkor a Skoda. Attilának sem lesz könnyű dolga, mert egy előfutammal kevesebbet teljesít majd. “A vasárnapot kihagyjuk, a nagyobbik gyermekem elsőáldozó lesz, így ez a nap az övé, és a családé. Hétfőn pedig a második és a harmadik előfutamon megpróbáljuk bepótolni azt, amit vasárnap kihagytunk. Nagyon szeretnék már legalább a dobogóra felállni. Múltkor láttuk, hogy az autó bőven képes rá, néha még én is, és most szeretném megvalósítani a dobogós álmokat. Az utóbbi két évben annyira nem volt szerencsénk, hogy most már ideje lenne egy olyan versenynek, ahol Fortuna az én Skodámba ül be a döntőre.” – mesélte a családi időbeosztást Mózer, aki a Super1600-ra is figyel majd, mert a  csapat kisebbik Fabiája is megújult. Móricz József járatja be a gépet, aminek ősszel Rigában lesz fontos fellépése, hiszen Attila beadta a nevezését a rigai Eb futamra, a Super 1600-as kategóriába.

Mózer mellett Wieszt Jankó is Lettország felé kacsingat, hiszen a Jankó-Twingo duó Húsvétkor verhetetlen volt, és most is sima győzelemre számít a pilóta. Az autó tökéletes, még állítani sem kellett rajta. “Kaptunk egy nagyon jó alapbeállítást, és gyakorlatilag eddig azzal mentünk.. Minden verseny előtt egyeztetünk a finnekkel, de eddig még nem kellett állítanunk a kocsin. Persze szeretnénk továbblépni, mert a pünkösdi versenyen is jó lenne már jobb köridőket menni, szeptemberben pedig Rigában az Eb futamon indulunk, és a nemzetközi mezőnyben is a jó szereplés lesz a cél, illetve az, hogy felmérjük, hogy egy fél év alatt hová jutottunk a kategóriában.”

Nem mindenkinek zavartalan a felkészülése. Spici mizériájáról itt már írtunk részletesen. A Skodához nem jöttek meg időben az alkatrészek, így Spitzmüller Csaba egy Mitsubishivel indul majd a hétvégén. Csendes Zsolt sem az Asconával áll rajthoz. Bár az autó elkészült, de Sedlecanyban az első tesztversenyen kiderült, hogy gondok vannak a balansszal, így Zsolt újra Tajmel Tibi BMW-jével versenyez majd.

A Total Pünkösdi Rallycross Ob III. futam részletes programja: 

június 04. vasárnap

09: 00 – 10: 10                       I. Edzés                      RNOB

10: 10 – 10: 30                       I. Edzés                      Amatőr

10: 50 – 12: 00                       II. Edzés                     RNOB

12: 00 – 12: 20                       II. Edzés                     Amatőr

12: 40 – 14: 40                       I. Előfutam                 RNOB

14: 40 – 15: 20                       I. Előfutam                 Amatőr

15: 40 – 17: 40                       II. Előfutam                RNOB (Junior Kupa, Magyar Kupa, MK-Swift, MK-Astra, STC, S1600 )

17: 30 –                                  II. Előfutam                Amatőr

június 05. hétfő

09: 00 – 09: 15                       II. Előfutam                RNOB (SuperCars)

09: 15 – 09: 40                       III. Előfutam              Amatőr

09: 40 – 12: 00                       III. Előfutam              RNOB

13: 00 – 14: 00                       Elődöntő futam          RNOB

14: 00 – 14: 20                       Elődöntő futam          Amatőr

14: 40 – 15: 40                       Döntő futam               RNOB

15: 40 –                                  Döntő futam               Amatőr

Utolsó döntő futam leintése után 20 perccel díjátadó ünnepség a rajthelynél.

foto: STom, Borsós László