Ficza Ferenc: Michelisz Norbit akarom legyőzni

Május 26-án vált hivatalossá a hír, hogy a Hungaroringen a július elejére tervezett TCR International futamot  a DTM betétversenyeként, június harmadik hétvégéjén rendezik. A bajnokságban két magyar csapat is részt vesz, a M1RA és a Zengő Motorsport, utóbbinál Ficza Ferenc versenyez. A race1.hu a szekszárdi pilótával beszélgetett a magyar hétvégéről.

“Nagyon örülök, hogy mehetek itthon a magyar közönség előtt, a Hungaroringen mindig óriási élmény érezni a szeretetet amit tőlük kapunk. Az, hogy DTM betétfutam lettünk, szintén nagy eredmény, úgy gondolom a DTM a Forma-1 szintjéhez közelít.”  – mondta Feri.

Zengő Zolit is megkérdeztük a magyar futamokról (mert a TCR-ben is kétfutamosak a hétvégék), és Zoli azt mondta, reméli, hogy már a Kia Ceed-del indulhat Fecó a Hungaroringi fordulón. A koreai alapokra az osztrák STRAD épített TCR autót. Manfred Stohl cége 330-350 lóerőt, választható Xtrac vagy 3MO szekvenciális váltót, Motec elektronikát ígér az autóba. Az árak sem titkosak, az Xtrac váltóval szerelt változat listaára 126.800 euro.

Mindenféleképpen Kiával szeretnék indulni, és úgy tűnik komoly esély van rá, hogy addigra megkapjuk az autót. A legjobb az lenne ha előtte mehetnék az osztrák hétvégén, vagy legalább egy teszten megismerhetnénk az autót, de ha nem sikerül, akkor is meg fogjuk oldani.” – reménykedik Feri, aki a szezon első futamán második lett, de aztán nem alakultak jól a versenyei, így most négy hétvége után 31 pontjával 12. a bajnokságban, és a célja, hogy mostantól pontszerző helyeken végezzen a futamokon.

A szezon előtti BOP teszten a KIA technikai problémák miatt nem tudott részt venni, így ha Feri ezzel az autóval indul, akkor 30 kilogramm súlyelőnnyel és 30 milliméterrel alacsonyabb hasmagassággal versenyezhet, ami komoly előnyt jelentene. Erre szükség is lesz, mert az időpontmódosítás bejelentése után néhány órával jött a hír, hogy Michelisz Norbi is autóba ül, így a M1RA három autóval indul a Hungaroringen.

Számomra egy álom, hogy Norbinál valaha is gyorsabb lehessek vagy megverhessem. Ez nekem világbajnoki címmel érne fel. Különleges hétvége lesz a Hungaroring, és nem csak a közönség, vagy az érkező Kia miatt, a legnagyobb dolog az lesz, hogy Norbi is indul!” – árulta el Feri a magyar hétvége legfőbb célját.

Az biztos, hogy Ferinek lassan mindegy milyen autóval indul, mert a szezonban eddig nem volt két olyan versenyhétvége, amikor ugyanolyan autóban ült volna, mint az előző futamon. A márka ugyanaz volt a Seat, de a Zele Racing és a Zengő Motorsport autóival felváltva versenyzett, és a csapat összetétele is folyamatosan változott. Legutóbb Monzában mérnöke sem tudott ott lenni, mert a Zengő csapat öt autóval vett részt a magyar WTCC/ETCC hétvégén.

Megszoktam már, szerencsére a Zele Motorsportnál is nagyon jó fejek a srácok, velük is gördülékenyen megy a munka. A gond inkább a versenyzőtársakkal van, illetve csak egyikükkel, Davit Kajajával. Ő egy olyan versenyző, aki nagyon agresszív, és nem nagyon gondolkodik, ha pedig gondolkodik, akkor általában rosszul dönt. A szabályértelmezésekkel is lehetne mit kezdeni, nem következetesek a felügyelők, így pedig nehéz versenyezni. Persze ezek a problémák sok más sorozatban is megvannak, ezekkel együtt nagyon jó a hangulat a TCR-ben, családias hangulatúak a versenyhétvégéink.” – mondta Feri.

A TCR International következő versenye a Salzburgringen lesz június második hétvégéjén, utána pedig a Hungaroringre érkezik a mezőny. A magyar versenynapok részletes programja ebben a cikkünkben olvasható.

foto: Zengő Motorsport