Az Opel, ami nem is Opel

A Portugál Rali előtt a Holzer Motorsport nagy csinnadrattával bemutatta az új Corsa R5-öt. Azóta egyre több információ derül ki az autóról. Nézzük csak a műszaki adatokat:

Base vehicle Opel Corsa E
Length 4021mm
Width 1336mm
Weight 1230kg
ENGINE  
Capacity 1598cc, turbocharged, direct injection
Power 280hp
Torque 421Nm
TRANSMISSION  
Drive All-wheel
Gearbox 5-speed sequential
Differentials Mechnical (front and rear)
CHASSIS  
Suspension MacPherson front and rear
BRAKES  
Gravel 355mm
Asphalt 300mm
WHEELS  
Gravel 7x15in
Asphalt 8x18in
Tyres Michelin

Ugye milyen szépen hangzik? Nemzeti bajnokságokba, WRC2-be ideálisnak tűnik a gép. A Holzer Motorsport pedig derülátó nyilatkozatokkal, látványos videóval promótálja az új autót. De van egy kis bibi…

A gyár vezetősége még 2015-ben elhalasztotta az R5-ös projektet, így a Holzer kezdeményezés egy magánvállalkozás, mindennemű gyári háttér nélkül. Az autosport.com megkérdezte az Opelt, milyen a gyár viszonya a bemutatott R5-ös autóhoz.

A Holzer R5 Corsa Concept egy privát projekt, amelyben az Opel nem vesz részt. Jelen pillanatban az Opelnek nem áll szándékában homologizáltatni ezt az autót.”

Homologizáció nélkül pedig nehéz lesz… A kép elég tisztának tűnik, egy német manufaktúra faragott egy látványos koncepciót, és most szondázzák a piacot. Mivel az ütőképes R5-ös autókból hiány van, a lelkesedés nagy, de azért nem árt óvatosnak lenni. Gyári fejlesztői tapasztalat és háttér, és nem utolsósorban egy gyártó anyagi forrásai nélkül azért nem olyan egyszerű ütőképes autót építeni. Ha pedig azt is figyelembe vesszük, hogy a Citroentől Yves Matton éppen május 30-án erősítette meg, hogy építik az új C3 R5-öt amit jövőre akarnak homologizáltatni, és privát csapatoknak szánják, akkor még sötétebb a Holzer Corsa jövője. Ugyanis az Opel új tulajdonosa épp a PSA csoport, akiknek nem valószínű, hogy hiányozna egy házon belüli konkurens.

A magunk részéről ha versenyzők lennénk, inkább nézegetnénk a képeket (mert valóban jól néz ki az autó), aztán rendelnénk egy jó kis Fabiát, Fiestát vagy Hyundait, esetleg kivárnánk a jövőre érkező C3-ast