Kettős Ferrari győzelem Monacóban

Sebastian Vettel nyerte a Forma-1 Monacói Nagydíját, így 16 év után újra Ferrari versenyző vehette át Albert hercegtől a trófeát. Kimi Raikkonen lett a második, Daniel Ricciardo a harmadik, így a 2016-os Spanyol Nagydíj után most történt meg először, hogy nem állt Mercedes versenyző a dobogón.

Nem a rajt döntött. Raikkonen simán eljött elsőként, Bottas egy kicsit izmozott, de végül harmadik helyen maradt Vettel mögött. Daniil Kvyat két pozíciót csúszott vissza, Kevin Magnussen ugyanennyit nyert, Lewis Hamilton pedig már az első métereken lehagyta Stoffel Vandoorne-t. Ketten rögtön cseréltek, Wehrlein ultralágyakat kapott, Button pedig épp azokat váltotta szuperlágyra. A brit még közvetlenül a rajt előtt, a pitlane-en várakozva kapott egy rádióüzenetet Alonsótol. Vigyázz az autómra – kérte a spanyol. Már az elején aggódhatott, mert a Sauber ráindította a Buttonra Wehrleint a csere után, így 5 másodperces büntetést is kapott.

A 16. körig vonatoztak a srácok, aztán Nico Hülkenberg Renault-ja kezdett füstölni a Casino-tér felé haladva. „Súlyos váltóhibánk van, Nico” – jött az üzenet, a Renault pedig máris félreállt. Sergio Pérez az első szárnyával érte el a falat, így boxba kellett jönnie, és visszaesett a 16. helyre. Hamilton ezzel már a 10. helyen állt.

A következő 14 körben lecsökkentek a különbségek az élmezőny tagjai közt, mindenki a kerékcserekre készült. A Red Bull indította el a lavinát, Verstappent a 32. kör végén hívták szuperlágyakért. Méghozzá úgy, hogy megkérték a hollandot, hogy az ellenkezőjét csinálja mint Bottas. A finn nem jött, tehát Verstappen jött. A Mercedes viszont azonnal reagált, és hiába volt egy másodperccel jobb a holland kivezető köre, Bottas megtartotta pozícióját. 

Logikusnak tűnt, hogy a Ferrari is leköveti a riválisokat, és hívták is az élen álló finnt. Raikkonen a 34. körben szuperlágy abroncsokat kapott. A fordulat ekkor következett, mert megszakadt a kerékcsere lánc. Talán Verstappen és Bottas köridejei alapján jöttek rá a stratégák, hogy érdemes kint maradni, mert az ultralágyak még mindig elég gyorsak voltak. Vettel és Ricciardo is jobbnál jobb köröket futott, és az ausztrál a 38. a német a 39. körben cserélt. A küldetésük sikerült, Vettel átvette a vezetést, Ricciardo pedig Bottast és Verstappent is átugrotta.

Hamilton erre is rátett egy lapáttal, a 47. körben a hetedik helyről állt ki új gumikért, és oda is tért vissza. Közben Vettel elhúzott 10 másodperces előnye volt már az élen. A 60. körben aztán ez eltűnt, mert jött a biztonsági autó. Button elhamarkodott manőverrel próbálta megelőzni Wehrleint az alagút előtt, de összeért a két autó kereke, és a Sauber élére állítva parkolt be a korlát mellé.

 

„Jól vagyok, de jobban lennék, ha ki tudnék szállni” – jött a megnyugtató üzenet Wehrleintől, Button pedig kitört kerékkel állt félre az alagút után. Mégsem vigyázott Alonso autójára…

A biztonsági autós fázis alatt Verstappen, Pérez, Massa és Magnussen is ultralágy gumit kapott a hajrára. De még nem volt vége a shownak. Előbb Ericsson kötött ki az első kanyarban a falban miután megelőzte a biztonsági autót, majd az újraindítás után Vandoorne-t vezette ugyanott a gumifalnak Perez. A mexikói roppant feszült volt, így nem csoda, hogy a Rascasse-ban Kvyattal is koccant. Az orosz versenye véget ért, és Pereznek is a boxba kellett mennie, így elveszítette a pontszerző helyét.

A végére nem változott a sorrend, bár Ricciardót egy kicsit megkergette Bottas – az ausztrál el is találta ijedtében a korlátot – és Verstappen is emberkedett egy kicsit Bottas mögött. Vettel 45. futamgyőzelmének örült, Ricciardo idei második dobogójának, Raikkonen pedig végtelenül csalódott és dühös volt. Lesz mit megbeszélni házon belül.

1 Trackback / Pingback

  1. A hétvége eredményei – 2017.05.25-28. | Race1.hu

Comments are closed.