Kettős Volvó siker és Michelisz második hely a Nürburgringen

Thed Björk és Nick Catsburg nyerte a WTCC nürburgringi futamait, Michelisz Norbert pedig egy hetedik és egy második helyet szerzett. Tiago Monteiro az első futamon balesetet szenvedett így nulla ponttal távozik a német versenyről. A bajnokságban Catsburg vezet, Norbi a hetedik, de a különbségek lecsökkentek, így újra nyitott a küzdelem a bajnoki címért. Nagy Dániel a második futamon baleset szenvedett, megfigyelésre a pályakórházba vitték de nincs komoly sérülése.

Thed Björk a nyitó futamon a hatodik helyről indult, de már a rajtnál a harmadik helyig lépett előre. Girolami a pole pozícióból elsőként jött el, Bennani volt a második. Michelisz Norbi  lerajtolta Catsburgot, Coronel is beragadt , így Norbi nyolcadikként fordult a Nordschleifére. Az első kör végén Björk megelőzte a szélárnyékban Bennanit, majd egy körrel később Girolamit is, és átvette a vezetést.

 

A dráma az utolsó körben következett, előbb Monteiro kapott defektet, majd Girolami abroncsa is megadta magát és a Volvo keményen a korlátnak ütközött. Norbi is vibrációt érzett, így óvatosságból visszavett a tempóból, emiatt Catsburg befért mellé a Karoussel kijáratánál. A hetedik helyet, és az ezzel járó 6 pontot így is begyűjtötte Norbi, és sértetlenül boxba hozta az autót a fő futamra. Nagy Dani a mezőny végén ért célba, de tartotta a lépést a többiekkel.

A fő versenyen Norbi állt a poleban, mellette Catsburg, mögötte Huff. Monteiro csak a boxutcából indult, az ETCC mezőny után, Girolami pedig nem tudott rajthoz állni.

A rajt nem sikerült úgy, mint az első futamon, sőt most Catsburg volt a gyorsabb, de még Huff is befért Norbi mellé. Izgalmas első kanyar után a Volvo és a Citroen koccant, így Huff visszaesett, Norbi stabilan eljött a második helyen. A brit őrült hajszába kezdett, folyamatosan tapadt Norbira, de ő nagyon higgadtan autózott. A kritikus utolsó egyenesre mindig volt annyi előnye, hogy Huff ne tudja őt támadni. Catsburg a második kör végére annyira eltávolodott, hogy Norbi nem volt már rá veszélyes, így egy feszültséggel teli háromkörös vonatozás után ebben a sorrendben értek célba.

Nagy Dani az utolsó körben keményen a korlátnak csapódott. Néhány kanyarral az eset előtt már furán viselkedő autóra panaszkodott Dani, majd egy féktávon kitört az autó hátulja, 180-as tempóval repült pár métert és a korlátnak csapódott.

foto: STom, Honda Media, Fiawtcc Media