
Eseménytelen, de Mercedes elsőséget hozó első szabadezés után a második gyakorláson nem az volt a meglepetés, hogy a Ferrari nyert, hiszen továbbra is szabadedzésről volt csak szó. Az FP2 jelentősége azért nőtt meg, mert a Mercedes szemmel láthatóan igyekezett egy gyors kört összerakni, de minden erőfeszítésük ellenére nem érték utol a Ferrarit.
A második helyen Daniel Ricciardo végzett alig 5 tizedes hátránnyal, majd mögötte Kimi Raikkonen lett a harmadik, 563 ezreddel Vettel mögött. A Toro Rosso továbbra is remekel, Kvyat és Sainz negyedik és ötödik, Verstappen náluk is lassabb volt, a hetedik helyen pedig Perez végzett a tripla T-szárnnyal ékesített Force Indiával.
Az FP2 leglátványosabb mozzanata Lance Stroll nevéhez fűződött, a kanadai újonc a Massenet kanyarban a korláton bontotta le autója elejét, épp úgy mint tavaly Max Verstappen. Piros zászlóval állt az edzés, amíg romokat takarítottak, de a teljes képhez az is hozzátartozik, hogy sokan megcsípték a korlátot a másfél órás gyakorláson. Stroll nem vette nagyon a lelkére az esetet, később a hibájával nem is nagyon foglalkozott, inkább a nyolcas és az utolsó kanyart emelte ki, mint olyan pontot ahol javítani kell: “„Amikor a PlayStationnel játszom, akkor sem tudom tökéletesen teljesíteni azokat a kanyarokat. És a valóságban is ezzel a két kanyarral volt gond. Szombaton tehát erre kell majd összpontosítani a harmadik szabadedzésen. Egy kicsit több időt kell az autóban tölteni, és javítani kell ezen a két ponton”
A Mercedes eközben csak szenvedett a szuperlágy gumikkal, majd amikor ultralágyakra váltottak jött a hidegzuhany, mert az Ezüst Nyilak nem akartak kellően felgyorsulni. Bottas később elismerte, hogy a beállításokkal indultak el rossz irányba, így vissza kell térniük az alapokhoz.
Verstappen lassúságának okára is megkaptuk a választ, a holland a visszaváltásokkal szenvedett. Jenson Button köridejei igazolták a britnek azon véleményét, hogy felesleges tesztelnie Bahreinben, 180 nap kihagyás után hozta Stoffel Vandoorne szintjét. Sőt! Egy tizedre vannak a Mercedesektől 😀 Igaz, 11. és 12. helyük láttán felmerül a kérdés, vajon Alonso hányadik lenne?
Műszaki hibát is láthattunk az FP2-n, Jolyon Palmer Renaultjának motorja füstölt el a Portier kanyarban, épp ott, ahol annak idején Michael Schumacher parkolta le a Ferrarit. Az Fp1-en Ericsson Sauberjének váltója mondta be az unalmast, de délután már rendben volt a Sauber, igaz a svéd is otthagyott némi gumit a szalagkorláton.
A Monacói Nagydíj második szabadedzésének végeredménye:
POS | Versenyző | Idő | Különbség | Megtett körök |
---|---|---|---|---|
1 | 1:12.720 | 38 | ||
2 | 1:13.207 | +0.487s | 35 | |
3 | 1:13.283 | +0.563s | 46 | |
4 | 1:13.331 | +0.611s | 41 | |
5 | 1:13.400 | +0.680s | 43 | |
6 | 1:13.486 | +0.766s | 36 | |
7 | 1:13.799 | +1.079s | 45 | |
8 | 1:13.873 | +1.153s | 31 | |
9 | 1:13.890 | +1.170s | 46 | |
10 | 1:13.902 | +1.182s | 39 | |
11 | 1:13.946 | +1.226s | 42 | |
12 | 1:13.981 | +1.261s | 37 | |
13 | 1:14.003 | +1.283s | 46 | |
14 | 1:14.022 | +1.302s | 44 | |
15 | 1:14.093 | +1.373s | 47 | |
16 | 1:14.474 | +1.754s | 27 | |
17 | 1:14.870 | +2.150s | 41 | |
18 | 1:15.616 | +2.896s | 8 | |
19 | 1:15.691 | +2.971s | 32 | |
20 | 1:15.695 | +2.975s | 37 |
foto: Wolfgang Wilhelm, Ferrari Media, Red Bull Media