Monacói módosítások, a pályán és az autókon is

Érdekes módosításokkal készültek a csapatok a monacói versenyhétvégére, valamint az FIA kérésre egy biztonsági változtatást is végrehajtottak az autókon. 

Az uszoda kanyarnál egy brutális kerékvetőt helyeztek el a szervezők, a cél az volt, hogy megakadályozzák a pályalevágásokat. Csak az elrettentő erőben bízhatunk, mert ha valaki eltalálja ezeket a hatalmas hurkákat, komoly baleset is lehet belőle.

Ahogy azt versenyről versenyre megszokhattuk, rengeteget változtak az autók is, de most különösen érdekes, hogy mennyien nyúltak a sok vitát kiváltott T-szárnyakhoz.

 

A Sauber például kettőt használ, a második egészen a kipufogó felett látható. A Williams is kettőre esküszik, de ők egy légies elemet építettek be a klasszikus T-szárny alá, igaz ezt Barcelonában már használták az egyik autójukon.

 

A Force India pedig nem vacakolt sokat, gondolták, ha az egyszintesnél jobb a kétszintes T-szárny, akkor a legjobb biztosan a háromszintes lesz, így egy ilyen tornyot szereltek a cápauszony végére. Csak le ne törjön …

 

A biztonsági módosítást Billy Monger elmúlt hónapban történ balesetének vizsgálata nyomán rendelte el a szövetség. Az autók hátsó emelőjénél használt támasztóelem Patrik Pasma autójának hátulján konzervnyitóként vágta fel Billy Monger versenyautójának orrát, amely így korlátozottan nyelte el az ütközési energiát. Mivel az F1-ben is hasonló rendszereket alkalmaznak az emelőknél, így a szövetség Monacóra úgy módosíttatta az autókat, hogy az emelő rögzítési pontjai ne nyúljanak túl a hátsó ütközési zónán. Képünk még a barcelonai teszten készült, és a régi emelő megoldás látható rajta: