Vége a szívómotoroknak a Forma-2-ben is

2011 óta használják a jelenlegi autókat az idei éveben Forma-2-re keresztelt, korábban GP2-ként ismert sorozatban. A versenysportban szokatlanul hosszú modellciklus is minden bizonnyal hozzájárul ahhoz, hogy egy F2-es csapat költségei mindössze két százalékát teszik ki egy átlagos Forma-1-es istálló büdzséjének. (a nem átlagosba bele sem merünk gondolni…) 2018-ra azonban nyugdíjazzák a most használt autókat, és jön a szép új jövő.

Bruno Michel a sorozat első embere az autosportnak elmondta, hogy annak ellenére, hogy a lehető legtöbb alkatrészt szeretnék megtartani a mostani kocsikból, az új modell külseje a 2017-es Forma-es autókhoz fog hasonlítani. “Annyi közös alkatrészt akarunk használni a mostani kocsikkal, amennyit csak lehet, mert a költségek most különösen fontosak a csapatoknak. Az autó viszont teljesen másképp fog kinézni, úgy mint az F1-esek.”  

 

Eddig jól hangzik, de mi lesz a motorokkal? A Forma-2, most 4 literes 612 lóerős V8-as szívómotorokat használ, 10.000-ret forognak, fantasztikus a hangjuk. Hát persze, hogy mennek a kukába. Michel elmondta, hogy a motort továbbra is a Mechachrome gyártja majd, és azon a szintén a franciák által szállított 3.4 literes szívómotoron alapul, amit a GP3-ban használnak, viszont turbófeltöltést kap. De legalább hibridrendszerrel nem szerelik fel…túl drága lenne.

“A design megvan, most a prototípust építjük ami várhatóan júniusra elkészül, így július közepén elkezdhetünk tesztelni. A motor próbapadon van, úgy tűnik időben vagyunk.” – árulta el a menetrendet Michel.

 

Fontos módosítás lesz még, hogy jóval gyorsabban kopó abroncsokat kértek a Pirellitől. Ezzel az a cél, hogy szórakoztatóbak legyenek a versenyek. A bahreini sprintfutam lenyűgözte a szervezőket is, így jövőre ilyen versenyeket szeretnének látni. Először lassan kopó, majd hirtelen 2,5-3 másodpercet lassuló abroncsokat kértek a gumiszállítótól. Arra a kérdésre, hogy nem lesz e igazságtalan ez azokkal a versenyzőkkel szemben akik nem olyan jók a gumimenedzselésben, az volt a válasz, hogy ez is a tanulás része, egy jó versenyzőnek a gumikezelés művészetét is el kell sajátítania.

Jövőre tehát új autókkal érkezik a Forma-2-is, de a V8-as szívómotor hangját már csak idén lehet utoljára hallgatni.

foto: Zak Mauger/FIA Formula 2.