Rali Ob: Herczig Norbert magabiztosan nyert

Több mint 45 másodperces előnnyel nyerte az M6 LOG ISEUM Ralit a Herczig Norbert – Bacigál Igor kettős, és ezzel tovább növelték előnyüket a bajnokságban. A második helyen az Ózdon győztes Hadik András végzett a Ford Fiestával, míg a harmadik Vincze Ferenc lett Skodával. Turán Frigyes autója az ötödik gyorsaságin lelassult és nem tudták folytatni, a visszatérő Kiss Ferenc pedig nagyon nehéz verseny után a 10. helyen ért célba.

Itthon még sosem látott kvalifikációval indult a Szombathely Rali, ahol Hadik, Turán, Ranga volt az első három sorrendje, Kiss Feri viszont egy ugrató és némi árokjárás után kitört bal első kerékkel állt félre. A jó eredmény amiatt volt fontos, mert ez alapján választhattak rajtpozíciót a másnapi első gyorsaságira a versenyzők.

Szombaton az első két körben a gumikkal küzdött sok versenyző, és a csúszós pályákon rendszeresek voltak az elmért féktávok és a tolatások. Az első nagy veszteség az elején meccselő Herczig, Turán, Hadik, Vincze négyesből Turánék kiválása volt, a Ford a negyedik gyorsaságin elerőtlenedett.
„A gyorsasági után félreálltam, hogy megnézzem, mi a probléma. Kiderült, hogy eltört a kipufogócsonk, ez okozta a teljesítményvesztést. Mivel nem javíthatatlan hiba történt, ekkor még úgy gondoltam, a Szuper-rally szabály keretében vasárnap folytatjuk, de mivel abszolút pontokat így nem lehet szerezni, ezért inkább már a következő, Fehérvár Rally-ra koncentrálunk. Láttuk, hogy versenyképesek vagyunk, a győzelemért is képesek vagyunk menni, ezért okozott kis csalódást a technikai hiba, ugyanakkor az első négy szakaszon nyújtott teljesítményünk pedig önbizalmat és örömet is ad. Nincs más dolgunk, mint a következő versenyre készülni, és ott a győzelemért versenyezni ismét.” – írta közösségi oldalán Frici.

Az első nap végére Hercig Norbi még belehúzott, és majd négy másodperces előnnyel készült a vasárnapra, Hadik és Vincze előtt. Ranga Péter volt a negyedik, de a hatos gyorsaságin hajmeresztő élménye volt: „Százhetvennel mehettünk, amikor az utolsó körgyorsaságin átfutott előttünk egy néző. Szerencsére nem történt baj, de megállt bennem az ütő egy pillanatra, amikor megláttam, hogy ott van a pályán előttünk. Ami a rajthelyet illeti, a tizenkettedik ma viszonylag kényelmes volt, mert a többiek letakarították előttünk az utakat, biztos, hogy harmadiknak rajtolni egészen más lesz, mert jobban csúszik majd az út. Nem is gondoltam egyébként, hogy ez ennyit számít. A lényeg azonban, hogy próbáljuk tartani a helyünket, vagy ha lehet, előrébb kerülni.” – mondta Ranga Peti.


A Press Rallye videója az első napról.

Vasárnap reggelre törölték Vincze Feriék időbüntetést, így a rendőr feleslegesen magyarázott a fiatal skodásnak 🙂 Herczig Norbi viszont okosan választott gumit, és jól állította be az autót az első három gyorsaságira, így az esti eső utáni sáros pályákon három gyorsaságit nyert és fél perc fölé növelte előnyét. Hadik már az első gyorsaságin sokat veszített, egy derékszögű jobbosban szűken fordult, elakadt az autó eleje és tolatgatnia kellett. Annyi időt ott hagyott, hogy attól kezdve már a második helyet célozta meg. Vincze Feri is a belső íven talált el egy kanyarban egy farönköt, és a gumiválasztás sem sikerült nekik, így a vasárnapi első kör után, már ők is inkább azt figyelték, hogy Rangáék ne veszélyeztessék az első helyüket. 

Ranga szintén a vasárnap reggeli Bögöte – Hosszúpereszteg gyorsaságin veszített sokat, a pálya kétharmadánál beesett egy árokba, ahol lefulladt az autója. Mire újraindította és kitolatott, bő 10 másodpercet veszített. Utána bizonytalanul ment a farkaserdői szakaszon is, a káldi gyorson pedig elóvatoskodta a végét. 

A 25 kilométeres Power Stage-et kivétel nélkül nagyon várta a mezőnyt. A tét a pontokon kívül a második hely volt, mert Hadik és Vincze között csak 4.1 volt a különbség a 10. gyors után. Herczig behúzta az utolsó gyorsaságit is, így maximális pontszámmal távozott Szombathelyről. Hadik 1.1 másodpercet kapott és második lett az utolsó gyorson is, és a versenyben is. Vincze nem nyomta nagyon, ötödik idő autózott, de így is elégedett volt első murvás versenyén az összetett harmadik hellyel. Botkáéknál a Citroen a végére még megmutatta, hogy nem csak az ERC-n tud hibákat produkálni, és hibaüzenetekkel a képernyőn fejezték be a versenyt a hatodik helyen. Kazár pedig nagyon élvezte az utolsó gyorsaságit, harmadik lett, és ezzel az összetettben megszerezte az ötödik helyet. 

Kiss Feriék folyamatosan gyorsultak a két nap alatt, vasárnap reggel egy harmadik hellyel kezdtek a hetedik gyorsaságin. A beállításokon és a gumiválasztáson kell még dolgozni a csapatnak, de az biztos, hogy Feri nem felejtett el gyorskocsit vezetni!

 Az M6 LOG ISEUM Rali végeredménye:

1. Herczig Norbert – Bacigál. Igor Skoda Fabia R5 1:15:30.4  
2. Hadik András – Kertész Krisztián Ford Fiesta R5 1:16:18.1 +47.7
3. Vincze Ferenc – Bazsó Attila Skoda Fabia R5 1:16:29.7 +59.3
4. Ranga Péter – Szőke Tamás Skoda Fabia R5 1:16:44.1 +1:13.7
5. Kazár Miklós – Ferencz Ramón Ford Fiesta R5 1:17:12.5 +1:42.1
6. Botka Dávid – Szenner Zsolt Citroen DS3 R5 1:17:16.4 +1:46.0
7. Velenczei Ádám – Szedő Csaba Hyundai i20 R5 1:17:27.1 +1:56.7
8. ifj.Kiss László – Béres László Ford Fiesta R5 1:18:53.6 +3:23.2
9. Trencsényi József – Verba Gábor Skoda Fabia R5 1:18:54.5 +3:24.1
10. Kiss Ferenc – Patkó Gergely  Ford Fiesta R5 1:19:11.0 +3:40.6
11. Rongits Attila – Hannus László Mitsubishi Lancer Evo 9 1:19:23.9 +3:53.5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

foto: STom