DTM – Auer tovább szárnyal

 

A listavezető Lucas Auer nyerte a DTM első futamát a Lausitzringen, ezzel tovább növelte előnyét a bajnokságban. Mögötte Robert Wickens és René Rast végzett a dobogós helyeken, ezzel a Mercedesnek sikerült legjobban az első futam. A legjobb BMW a negyedik helyen végett Maxim Martinnel. 

Lucas Auer folytatta a Hockenheimben látott remek formáját, és megnyerte az időmérőt. Mögötte Wickens állt a második rajthelyre, Martin, Rast és Glock követte őket, és a rajtnál sem változott a sorrend. A sor végéről Green indult, akit kizártak az időmérőről, miután nem regisztrált abroncsok kerültek az autójára, amatőr hiba az Auditól… A súlyelosztás természetesen változott, a Mercedes 5 kilót kapott, a másik két márka 5 kilót kivehetett, így az Audi lett a legkönnyebb 1115 kilogrammal, a BMW-k 1120, a Mercedesek 1130 kilóval indultak a versenyen.

Maxime Martin már a második körben előzött a DRS-sel, és átvette a második helyet Wickenstől, aztán Glock belső íven fékezte ki Rastot a harmadik kör végén, 10 körrel később pedig Rast visszavette a helyét. Green már a hatodik körben kereket cserélt, hiszen nem volt vesztenivalója. Ekström egy körrel később követte a példáját. Újabb körrel később Spengler is érkezett a boxba, Ekströmék elé jött vissza, de a hideg gumikkal nem tudta tartani Ekström és Green Audiját. A 10. kör végére az utolsó hat autón már új gumik voltak.

A 14. körben Paul di Resta a kerékcsere után szenvedett a hideg gumikon, Blomquist próbálta körbeautózni, de a skót lecsúszott a belső ívről és eltalálta a BMW-t. Blomquist megpördült, és az utolsó helyre esett vissza. Paul di Resta szinte rögtön megkapta az esetért az áthajtásos büntetését.

A 17. körben már a mezőny felén új gumik voltak, és ekkor úgy tűnt azok nyertek sokat akik korán cseréltek, Green sorra előzte a friss, de még hideg gumikon autózókat. Az élmezőnyből Wickens járt csak a boxban, de őt szinte azonnal követte Martin és Auer is, így az elején úgy tűnt nem változott a sorrend. Wickens másként gondolta, és az üzemi hőmérsékletű gumikkal megelőzte Martint.

A 20. körben Glock a hideg gumikon a boxból kijövet egyenesen a kavicságyba csúszott, ez a DTM-ben azt jelenti, hogy azonnal megelőznek négyen… 

Két körrel később már csak Rast, Müller, Mortara, Duval és Engel nem cserélt kereket. Úgy tűnt hiba volt, mert Auer egy másodperccel gyorsabb volt náluk. Aztán jött Müller és Rast is, és Rast a 25. körben a negyedik helyre jött vissza, mögötte Rockenfeller lopakodott fel az ötödik helyre. 

18 perccel a vége előtt Mortara is cserélt, de Rockenfeller és Paffet is azonnal megelőzte amikor visszajött a versenybe, majd Ekstörm is utolérte. Auer ekkor 7 másodperccel vezetett Wickens, és 11-gyel Martin előtt, és eddigre az is kitűnt, hogy a Mercedes nagyon gyors a boxban, Auer és Mortara autóján is alig több mint 7 másodperc alatt cserélt kereket a csapat.

13 perccel az 55 perces időhatár letelte előtt Martin kezdett veszélybe kerülni, mert Rast a frissebb gumikon gyorsabb volt nála. Két kör alatt DRS határon belülre került, majd vár egy kört, és a 35. kör végén indított csak támadást. A célegyenes végén egy rövid fékezéssel megszerezte a harmadik helyet, Martin pedig tehetetlen volt.

Az utolsó előtti körben még Mortara használta ki a frissebb gumijait, utolérte, majd a célegyenes végén kőkeményen visszavette a hetedik helyet Ekströmtől. 

Lucas Auer a győzelmével 68 pontos, épp kétszer annyi pontja van, mint a 34 ponttal második Gary Pafettnek. A harmadik helyen Mike Rockenfeller áll 31 egységgel.

A DTM első futamának végeredménye a Lausitzringen:

A DTM első futama a Lausitzringen (rajt 18:00-nál):

foto: DTM media