WTCC – a Honda könnyebb lesz a Nürburgringen

Újraszámolták a WTCC szervezői a ballasztokat a magyar versenyhétvége után, és ahogy azt sejthettük, a Hondák könnyebbek lettek, míg a Citroen és a Chevrolet nehezebb. (ha csak el nem számolták megint, mint a Hungaroring előtt…)

Robert Huff időmérős, és a fő futamos teljesítményének is köszönhető, hogy a Citroenek megkapták a hiányzó 20 kilogrammot is, így újra 1180 kilogrammal versenyeznek a Zöld pokolban. A Volvo nem változott, ők maradnak a maximális súlyon, érdekes lesz megfigyelni hogy alakul a Citroen Volvo motorerő csata a hosszú egyenesekben.

A Hondánál úgy számoltak, hogy a JAS autói egy tizeddel voltak lassabbak a két legjobb márkánál, így 10 kilogrammot kivehetnek az autókból. Szomorú, hogy az ígéretük ellenére, Nagy Danit továbbra is ugyanúgy bírálják el, mint a gyáriakat, így Daninak is 70 kilogramm plusszal kell majd versenyeznie.

Esteben Guerrieri Q3-as parádéja és az első versenyen mutatott tempója 30 kilogrammot ért a ballasztot kiszámító képlet szerint, a Lada pedig továbbra is lassú, így ők nem kapnak többlet terhet.

A WTCC negyedik versenyének súlytáblázata:

Márka Változás Ballaszt Súly
Volvo +0 kg +80 kg 1180 kg
Citroen +20 kg +80 kg 1180 kg
Honda -10 kg +70 kg 1170 kg
Chevrolet +30 kg +30 kg 1130 kg
Lada +0 kg +0 kg 1100 kg