Nagy Norbi – két dobogó a Hungaroringen

Nemcsak a WTCC, hanem a hat versenyhétvégéből álló Európai Túraautó Kupa, az ETCC mezőnye is versenyzett a hétvégén a Hungaroringen. A Zengő motorsport három autóval is részt vesz a bajnokságban. György Anett és Szabó Zsolt a két újonc, a rangidős pedig a tavaly év végén harmadik helyezett Nagy Norbert. Vele beszélgettünk a verseny után, először természetesen az időmérőről, ahol a pályán harmadik lett Norbi, de Alexandr Artemyev kihagyta a kötelező súlymérést, ezért megbüntették, így végül Nagy Norbi második lett a kvalifikáción.

Először használt gumin mentem ki az időmérőre, azzal mentem egy közepesen jó időt, ennél nem is volt sokkal több azokban az abroncsokban. Utána feltettük az új gumikat, de sajnos volt több apró hibám is. A legjobb körömben benne maradt három tized, de ezzel olyan sokat nem veszítettem, mert egy helyet tudtam volna csak előrelépni. Azóta gondolkodtam, hogy mi volt az oka ennek a pár hibának, és arra jutottam, hogy nem sikerült függetleníteni magam attól a nyomástól, amit a hazai közönség jelentett. Szerencsére később már élvezni tudtam, hogy minket is rengetegen biztatnak. “

Az első versenyhétvégén Monzában a zengős pilótáknak nem sikerültek jól a rajt, a Nagy Futamon viccelődtünk is Norbival, hogy a Hungaroringre alaposan be kell majd gyakorolni a startokat. Az első futamon Scheriber és Rikli a két Hondával mégis lerajtolta az első sorból induló két magyart. Mégsem sikerült rájönni a jó rajt titkára?  

“Érdekes, hogy mindenki ezt mondja, pedig az első rajtom szinte tökéletes volt.” – cáfolt Norbi. “ A Seat sajnos ennél jobban nem tud rajtolni, a többi márkatárstól egy picit el is jöttem. A Hondákkal szemben sajnos nincs esélyünk, ők egy olyan rajtprogramot használnak ami nem megengedett, a Seat Sport írt is az FIA-nak, hogy rendezzék a helyzetet. Nekik a rajtnál elég padlógázt nyomni, és az autó egészen a második fokozat kapcsolásáig mindent automatikusan csinál. A második rajtnál sajnos szétesett a kuplungom, de szerencsére most már pontosan tudom, hogyan kell rajtolni az autóval. Sokat gyakoroltam a rajtokat, és végül a monzai hiba okát is megtaláltuk, a fordulatszám-határolón kellett állítani, most magasabb fordulatról tökéletesek a rajtok.”

“Az első futamon a rajt után a harmadik helyen fordultam, aztán sikerült megelőznöm a hondás Peter Riklit. Sajnos nem voltak tökéletesek a beállításaim, mert az első körökben gyors voltam, de utána elmelegedtek az első gumik, és utol is ért Szabó Zsolti. Nem akartam őt feltartani, inkább elengedtem, hátha meg tudja csípni Schreibert, csatáztak is, de végül nem sikerült megelőznie. Összességében nem volt rossz a futam, második és harmadik helyet szereztünk, és fontos pontokat gyűjtöttem.”

A vasárnapi második versenyén az első futam eredménye alapján fordított rajtráccsal indultak, Norbi a hatodik rajtkockát kapta, de a kuplunghiba miatt a mezőny végére esett vissza. Innen kezdte a felzárkózást, majd remek előzésekkel a harmadik helyig jött fel a biztonsági autós fázis miatt 14 körösre nyújtott versenyen.

“A második futamon a rossz rajt után végül nagyon jól alakult a versenyem, élveztem a csatákat. Az első futamból tanulva változtattunk a beállításokon, a leggyorsabb kört is én futottam a mezőnyben, és a futam végéig jó volt az autóm. Élvezetes csatákat vívtam, és a nézők is jól szórakoztak. Vasárnap már rengetegen voltak a lelátókon, és mi is rengeteg szeretetet kaptunk, amit nagyon köszönök mindenkinek. A futam után is sokan odajöttek hozzám és gratuláltak a két dobogós helyezéshez.”

Norbi most harmadik a bajnokságban, és innen szeretne tovább lépni, hiszen az év eleji cél az volt, hogy a tavalyi harmadik hely után előrébb lépjen év végére a bajnokságban. A fizikai felkészülés már zajlik, beszélgetésünk után Norbi épp Matics Zsolthoz tartott. Kell a fizikai felkészülés, hiszen a legendás Nordschleife következik.
Ezt a versenyt várom a Hungaroring után a legjobban a szezonban. Nagyon szeretem azt a pályát, egyedülálló a vonalvezetése, és a hangulata. Tudom, hogy nagyon veszélyes, de talán épp ez lehet az előnyöm, hogy a többiek egy kicsit tartanak tőle. Egy kicsit a hegyi versenyekhez hasonlít, és azokat is nagyon szeretem, úgyhogy remélem sikerül jó eredményt elérni a Nürburgringen is.” – mondta Norbi.

foto: STom