Michelisz: Győzelem vagy halál

Így foglalta össze a szezon további versenyeire a stratégiáját Michelisz Norbert, miután a várva várt hazai versenyeken mindössze 16 pontot gyűjtött, miközben a csapattárs Tiago Monteiro egy első futamos győzelemmel és egy főfutamos hatodik hellyel tovább növelte előnyét a bajnokságban.

A nyitófutamon Norbi egy dobogós helyet veszített, miután a Volvós Thed Björk először a Mansell kanyar előtti egyeneseben nekiment Norbi autójának, aztán a kanyarban még egyszer ütköztek és mindkettejük versenye defekt illetve futóműsérülések miatt véget ért. Tiago Monteiro eközben sima rajt cél győzelmet aratott, a magyar szurkolók pedig Aurelian Panis pontszerzésének és Nagy Dani remek csatáinak örülhettek. Dani a jóval gyengébb autóval csatázott csapattársával és a gyári versenyző Michigamival. 

A második versenyen Norbi a kijavított autóval a hatodik helyről indult, és egy picit beszorult a tömegben, emiatt a hatodik helyen fordult az első kanyarban. A kettes kanyar előtt Huff meglökte Catsburgot, aki emiatt Girolamit találta el, az argentin pedig a falban kötött ki. A biztonsági autós fázis alatt Huff boxutca áthajtásos büntetést kapott, ezért az újraindítás után hiába előzte meg parádés manőverrel Mehdi Bennanit, azonnal jött is a boxba letölteni a büntetést. Így Bennani visszakapta az első helyet, Michelisz Norbi pedig a negyedik lett, de ezután hiába üldözte Tom Chiltont, érdemi támadást nem tudott indítani, és a verseny végére le is maradt a brittől. Bennani simán nyert, Catsburg lett a második, Chilton pedig a harmadik. Norbi a negyedik helyért 16 pontot kapott, de mögötte ott jött a kilencedik helyről rajtoló Monteiro is, aki ismét remekül használta ki a lehetőségeit.

A futam után Michelisz Norbi nem is a balszerencsés első versennyel foglalkozott először, hanem a második futam lassú tempóját emelte ki. “Bármennyire is próbálkoztam, soha nem éreztem azt, hogy nyomást tudok gyakorolni az előttem haladókra, és egy picit csalódott vagyok a versenytempó miatt. Kétszer elfékeztem magam a 12-es kanyar féktávján, de ezt leszámítva végig száz százalékon nyomtam, mégis kevés volt a tempó. Ezen mindenképpen dolgoznunk kell, mert ezen a pályán sokkal jobb teljesítményre számítottunk.”

A második futam rajtja sem sikerült tökéletesen, elmaradt a Norbitól megszokott villámrajt, pedig arra számítottunk, hogy az előtte levő Catsburgot és Girolamit megelőzheti a magyar versenyző. “Nem tudom mi volt a probléma. Jól kaptam el a pillanatot, a kerekek sem pörögtek ki. Picit szerencsétlen volt, hogy hátrafelé is kellet figyelnem, így az első kanyar féktávján nem tudtam kívül fékezni, és a második kanyar előtt is hasonló volt a helyzet. Ettől kezdve pedig már csak arra figyeltem, hogy azt az akkor épp ötödik helyet megtartsam.” 

Az első versenyen történt ütközés előtt tanácstalanul állt Norbi a futam után. “Nem tudom mi történt pontosan, a hármas kanyarból gyorsítottunk a négyes felé, egymás mellett haladtunk, amikor azt éreztem, hogy Björk nekem ütközik balról, és onnantól kezdve kezdett kezelhetetlenné válni az autó. Erős vibrációt éreztem, aztán elkezdett levegőt veszíteni a bal első abroncs, és ezzel vége is lett a versenyemnek. Az, hogy Björk egy elő kanyaros ütközés utáni kormánymű sérülésre hivatkozik, számomra nem vigasz, ezek nem azok a helyzetek amikor szerencsés ilyesmire hivatkozni. Kétszázas tempónál a Mansell kanyar felé lehetett volna körültekintőbb egy sérült autóval. Azért veszélyes ilyesmire hivatkozni, mert innentől kezdve a jövőben, én is nekimehetek bárkinek, és elég arra hivatkozni, hogy megsérül az autóm korábban, úgyhogy ez a magyarázat elfogadhatatlan.” – mondta Norbi.  

A verseny utáni győzelem vagy halál stratégiáról szóló nyilatkozatára is részletes magyarázatot kapott a race1.hu: “Nem adom fel a világbajnoki reményeimet, de azt is látni kell, hogy nagyon sok szerencse kell hozzá. Legalább öt olyan versenyző van, aki esélyes a címre. Eljött az a pillanat amikor nem kell sokat gondolkodni, lehet menni. Sokkal bevállalósabb lehetek, persze nem gondolkodás nélkül, de bátrabban csatázhatok majd a jövőben.”

A rosszul sikerült hétvége után Norbi mégis mosolygott az beszélgetés közben, ennek pedig két oka volt: “Ebben az évben borzasztóan szerencsés vagyok a magánéletben, és nagyon szerencsétlen a versenyzésben. A szurkolók támogatása, és a hungaroringi hangulat mellett az ad némi vigaszt, hogy otthon minden rendben, és egy csodálatos kis család vár rám.”

Norbi még azt is elmondta a verseny után, hogy Tiago Monteiro jelentős előnye miatt, már arra is figyelni fog, hogy ne akadályozza csapattársát a versenyeken, és ha nem változik a következő futamon a bajnokság állása, akkor a csapat érdekeit is figyelembe veszi majd a futamokon. Megnyugtatott minket , hogy ez nem azt jelenti, hogy ha futamot nyerhet, és az élen áll, akkor elengedi a csapattársát, de figyelembe kell venniük, hogy míg a Volvo három erős pilótával versenyez, addig náluk Michigami nem tudja felvenni a ritmust, így kettejüknek kell bajnoki címet szerezni a csapatnak, és ez elsődleges fontosságú. Sok múlik tehát a nürburgringi és a portugáliai hétvégéken, de ne felejtsük el, hogy akár két főfutamos győzelem, is elég lehet ahhoz, hogy Norbi ledolgozza a hátrányát, ha Monteironak nem jön ki a lépés a következő hétvégéken. 

foto: Honda Media