Ebben sokkal több lett volna – Kiss Norbi egy 10. hellyel zárta a vasárnapot

Fejlődni kell az időmérős tempóval mondta Kiss Norbi a szombat esti értékelésében, és a csapat fejlődött is.  Vasárnap az időmérőn az eddigi legjobb időmérős eredményét produkálta az André Kursim – Kiss Norbert páros. “Jól indult a nap, mert kihoztuk végül azt az egy-két tizedet a többiekhez képest, amit szerettünk volna tegnap elérni. Így meglett a harmadik pozíció, mivel jól sikerült a kamion beállítása.” – mondta Norbi a kvalifikációs teljesítményről.

A vasárnap délutáni első versenyre azonban hiába sütött ki Spielbergben a nap, a Tankpool24 pilótáinak feje felett elkezdtek gyülekezni a sötét felhők. Norbi rajtja nem sikerült jól, ketten is megelőzték őt. Norbi így mesélt a futamról: “A repülőrajtra készülve befordultunk a célegyenesbe, elkezdtem felépíteni a töltőnyomást, de nagyon gyorsan váltott zöldre a lámpa és indult el a futam. Sajnos elkezdtem pozíciókat veszíteni, utána meg Gerd Körbert meglökték, aki így 200 méteren keresztül csúszott előttem keresztbe. Hirtelen nem tudtam, hogy jobbról vagy balról kerüljem, így végül sajnos ki kellett mennem a kavicságyba, ezért vissza csúsztam az utolsó helyre. A versenyben a tizedik helyre tudtam feljönni. Ryan Smith és Alen Draganovic összeütköztek, és így piros zászlóval leintették a futamot. Ez azt jelentette, hogy az előző kör helyezése lett a futam végeredménye.


A kaotikusan végződő 3. futam miatt jó ideig nem lehetett tudni a hivatalos végeredményt. A FIA ETRC versenybírái azonban végül az eredetileg is kiadott versenyeredményt hagyták jóvá, tehát Norbi így végül a 9. helyről indulhatott a negyedik futamban, ahol az első rajtkocka üresen maradt, mert  Ryan Smith kamionja annyira megsérült, hogy az Oxxo szerelői nem tudták helyreállítani. 

Norbiéknak nem alakult jól a futam, mindkét Mercedes műszaki hiba miatt kiállt. “Az utolsó versenyen már jól sikerült a rajt, és a célegyenes végén a hatodik helyért előztem meg Antonio Albacetét. Az első kanyarban szűken fordultunk belső oldalon, így nagyon kevés helyet hagyott Antonio, ezért rá kellett mennem a kerékvetőre. Nagyot ugrott a kamion, hallottam egy hatalmas pattanást. Egyből gondoltam, hogy baj van. Két kanyarral később éreztem is, hogy eltörött a rugó. Kimentem a kavicságyba, és éreztem, hogy a kamion ebben az állapotában nem képes tovább folytatni a versenyt. Sajnos vasárnap nem állt mellém a szerencse, de az időmérős eredményem alapján azt látom, hogy biztatóak a jelek. Bízom benne, hogy tartani tudjuk a lépést, és a következő versenyeken is a dobogós helyezésekért harcolhatunk majd.

Folytatás két hét múlva, május 27-28-án, Misanoban.