Kiss Feri már Szombathelyre tesztel

Nemrég megírtuk, hogy Kiss Ferenc visszatér a ralipályákra, most pedig újra megkerestük a pécsi versenyzőt, hogy egy bő héttel a Szombathely rali előtt, hogy állnak az előkészületekkel. Külső szemlélőként úgy tűnik minden jól halad, de aki ismeri Ferit, azt tudja, hogy éppen a verseny előtti szerezést, rohangálást, ügyintézést kedveli legkevésbé, és azt a pillanatot várja, amikor beülhet a versenyautóba. Erre olyan sokat nem kell várni, pénteken már tesztelnek Patkó Gergellyel.

Épp mielőtt jöttél, akkor érkezett meg a versenyzői overallom.”  – mutatja az épp kibontott csomagot Feri, és egy kicsit bosszankodik is, mert a méret nem tökéletes. “Legfontosabb az lesz a teszten, hogy bukósisakban, tűzállóban, versenyfelszerelésben is menjek az autóval. Több mint tíz év után ehhez újra hozzá kell szoknom. Fontos az is, hogy újra megszokjam, hogy valaki beszél hozzám, és mondja az itinert, ezen a téren is fel kell venni a ritmust. A beállításokkal most még nem foglalkozunk túl sokat, van egy olyan alapbeállításunk amit Katicáék és Kovács Anti már kitalált nekünk, de persze ha ezen tudok finomítani, és magamra szabni, akkor ezen is módosítunk, de a fő cél az lesz, hogy megszokjam az autót. Ezért is jó, hogy Szombathelyen kezdünk, az aszfalton ezek az autók pokoli gyorsak, lehet, hogy könnyebb lesz murván felvenni az R5-ös autó tempóját.”

A tizenéves kihagyás után az itiner írás jelenti majd a nagy feladatot, hiszen akkoriban még akár egy hetet is tréningeztek Feriék a pályákon, míg most limitált a pályabejárások száma, és ez alapján kell pontos itinert írni.  Azért annyira nem aggódik Kiss Feri, mert Patkó Gergővel már gyakorolták az itiner felírást (persze nem Szombathelyen), és úgy tűnik megvan a szükséges összhang versenyző és navigátor között. 

A magyar mezőny ismeretében egy kicsit meglepő döntés volt, hogy a páros a Ford Fiestát választotta, de Feri ennek a döntésnek is elmagyarázta a hátterét. “Rengeteg videót megnéztünk, és sokat gondolkodtunk, hogy milyen autót válasszunk. A mozgása miatt döntöttünk a Ford mellett, és a tavalyi teszten is, amikor először ültem vissza egy modern raliautóba, a Fiesta volt az ami meggyőzött. Lehet, hogy a Skoda motorja erősebb, főleg a magyar pályákon, ahol temérdek lassító és alacsony tempójú kanyarból kigyorsítás van, de biztos vagyok benne, hogy Katicáék és Antiék tapasztalata a beállításokban bőven kompenzálja majd a Skodák erejét.” – mondta Feri, aztán az ellenfelekről is ejtett pár szót. “Mindenki ellenfél aki elindul, és ez nem udvariasság,  hanem valóban így gondolom. Ezek a srácok mind profik, tökéletesen kezelik az autót, nem hiszem, hogy az élmezőnyben a vezetéstechnika fog dönteni. Azt gondolom, hogy a pályafelíráson múlnak azok az apróságok amik a végső különbséget jelentik majd. Aztán persze a legnagyobb ellenfél én leszek saját magamnak. Az első kilométerek sokat jelentenek majd, mert régen is úgy voltam, hogy ha az elején jól érzem magam, és élvezem akkor a verseny végéig jól megyek, de ha görcsösen kezdek, akkor az kihat az egész napra.” 

Pénteken tehát teszt, a jövő hétvégén pedig a Szombathely Rali, ahol ott lesz Kiss Ferenc, ott lesz Herczig Norbi a MOL festésű autóval, és ott lesz egy Ranga is. Csak egy, mert Laciék nem tudnak elindulni, így Peti képviselik a családot. A csillagok tehát újra együtt állnak Szombathelyen, már csak ifj. Tóth János hiányzik…

foto: segam photography/KP Rallye Team facebook