DTM: Auer megnyerte, Rockenfeller varázsolt

Végre elkezdődött a DTM 2017-es szezonja, és rögtön egy fantasztikus versenyt kaptunk. A pole pozícióból induló Lucas Auer a kerékcseréket leszámítva végigvezette és megnyerte a futamot. Ez így egyszerűnek hangzik, de a fiatal osztrák alaposan megdolgozott élete második DTM diadaláért. Timo Glock lett a második, Mike Rockenfeller pedig a 16. helyről rajtolva harmadik.

Az időmérőn Auer volt az egyetlen aki 1:31.000-es idő alatt teljesítette a pályát, mögötte pedig két márkatárs, Pafett és Mortara végzett, így a kvalifikáció is az addig látott Mercedes fölényt hozta. A rajtnál azonban már a módosított ballaszttal álltak fel az autók, így a csillagosok 10 kilogrammal nehezebbek voltak a vetélytársaknál.

A rajt után az élen már a második kanyarban változott a sorrend, Glock megelőzte Mortarát, majd a második körben Pafettet is bedarálta a hajtűkanyarban. 

Két körrel később Jamie Green torpedózta meg Maro Engelt, szép kis bemutató volt az újoncnak, hogy mire számítson a DTM-ben. A bírák nem díjazták az esetet, áthajtásos büntetést szabtak ki Greenre. Wickens is azt kapott, ő pedig Blomquist versenyét tette tönkre.

Mindenki izgatottan várta az új szabályok szerinti kerékcseréket. Először Farfus adott munkát a csökkentett létszámú csapatnak, a hetedik körben mutatták meg az új koreográfiát. Eközben Pafett és Mortara begyorsult, előbbi egy kicsit kínozta Glockot, aki rezzenéstelenül védekezett, úgyhogy az lett a vége, hogy Pafett hibázott, és emiatt Mortara üldözte tovább a sárga BMW-t.

Hátul Mattias Ekström kezdett őrült rohanásba, utolsó előttiként indult, de már Nico Müllert előzte a nyolcadik helyért, és a leggyorsabb audis címért. 

A kerékcserék nagy részének végeztével, amelyek egyébként meglepően simán mentek, már csak Ekström és Duval volt azokon a gumikon amiken rajtolt. Pedig a tesztek után mindenki esküdözött, hogy az új gumik gyorsan kopnak…. Aztán a 27. körben a két renitens is cserélt, Auer visszaállt az élre, Ekström pedig nyolcadik volt. De csak addig amíg bemelegedtek a gumik, aztán újra szárnyakat kapott. Az ötödik helyig jött előre, de a negyedik Mortara sem volt biztonságban a végén.

Az utolsó percekben azonban kétfelé kellett figyelni, mert nemcsak Ekström csatázott, hanem az élen begyorsult Glock is. Szépen befogta a vezető Auert, DRS lehetősége is volt még (ki tudja, hogyan spórolta meg…) és támadott. Jót csatáztak, aztán az utolsó előtti körben összeért a két autó. Megúszták kiesés nélkül, de Glock ekkor már visszavett, így nem változott a sorrend.

De honnan jött fel Rockenfeller????

Mi most hátradőlünk, megnézzük újra a versenyt, és megpróbáljuk kitalálni.

05_RACE_1

foto: DTM Media