Mitropa kupa, Opatija Rali

Hétvégén sem maradunk rali nélkül. Az Eb futamról a Kanári-szigeteken, mindenki tud, viszont a magyar határtól alig 400 kilométerre, a horvát riviérán a gyönyörű Abbáziában (Opatija) rendezendő Mitropa kupa fordulóról kevesebben. Ezért írunk róla… 🙂 

Nem kevés magyar adta le nevezését, hét páros jelezte részvételi szándékát. Tehát joggal mondhatjuk, hogy Abbáziát a magyarok uralják ( az Osztrák-Magyar Monarchia legfelkapottabb üdülőhelye volt), és ez jelen idő is. No, nem a történelmet hánytorgatjuk, hanem azt idézzük fel, hogy két éve és tavaly is Hideg Krisztián és Kerék István nyerte a verseny abszolút értékelését. 

Most a címvédőn kívül(4-es rajtszám) a nevezési lista alapján a következő párosok indulnak még. Klausz Kristófék biztosan nem, de nevük szerepel még a dokumentumon. Ott lesz Kovács Antal és Istovics Gergő (5.) a Ford Fiesta R5-tel. Szilágyi János és Váradi Alexandra (7.) a Mitsubishivel és Várkonyi Szabolcs, Makai Gergővel(10.) szintén a négykerekes japán márkával. Juhász Csaba, és Juhász István (20.) a Renault Megannal indul. Lencsés Zsolt és Juhász Ildikó (28.)  a Honda Civic-kel, míg Hetei Zoltán, Mester Ferenc egy Forrd Fiesta R2-sel nevezett. 

A verseny a Mitropa kupa sorozat része. Az Opatija rali kétnapos, bár a pénteki két nyúlfarknyi gyors inkább a bemelegítést szolgálja. Egy 6,07 kilométeres szakaszt teljesítenek kétszer 18 óra 53 és 20 óra 56 perces kezdéssel. Szombaton azonban indul a buli. Három gyorsasági szakasz lesz háromszor. Az első 9 óra 18 perckor rajtol, és 10,36, kilométeres lesz. Ezt követi egy 8,26 és egy 11,49 kilométeres gyors. Ezeket összeadva és megszorozva megkapjuk, hogy a kétnapos viadal összes gyorsasági távja 102,47 kilométer, kiváló minőségű aszfalt.

És akkor a címvédő párostól kértünk először egy verseny előtti esélylatolgatást. Hideg Krisztián:” Tudom, hogy lesznek R5-ös autók is a mezőnyben, de én a címem megvédésére készülök. A minél jobb abszolút helyezés, a Mitropa kupa pontszámokat is erősíti, így nem lehet lébecolni a versenyen. A pályán biztos összeakasztjuk a bajszunkat Sebalj barátommal,de a magánéletben jó viszonyban vagyunk. Én örömmel járok ide versenyezni, és szívből drukkolok édesapjának(A Horvát Autóklub egyik vezető embere), hogy sikerrel hozza össze a Rali Vb futamot Horvátországban.”– utalt Krisztián déli szomszédaink 2018-as kandidálására.“A pályák és a rendezés, a körítés nagyon profi. A városról mit mondjak? Egy mini Monte Carlo…Nagyon szeretek ide visszajönni, mindenki, városvezetői szinten imádja  a ralit.” -ecsetelte a versenyrendezéssel kapcsolatos dolgokat Krisztián.“A legutóbbi versenyen az utolsó gyorson, kicsit bealudtam, és hibáztam is. Sok volt. Nem vettem figyelembe, hogy 50%-os gumikon voltam már, kemény rugókkal. A fékek is melegedtek, mert többet használtam a bal lábféket, mindegy, szóval így szúrtam el, és kaptam ki másfél másodperccel…”– idézte fel a legutóbbi verseny drámai pillanatait. 

Majd Kerék István vette át a szót.” Lehet miattunk változtatták meg a versenyt?”– kezdi mosolyogva István.” Az elmúlt két évben mi nyertük, teljesen fejben voltak a pályák, nos ezekből csak az első napi rövidke szakasz maradt. A szombati gyorsok teljesen újak. Viszonylag gyors pályákról beszélünk, jó minőségű pályaborítással, és ez nekünk és az autónak kedvez. A Mitropa kupát nyerni szeretnénk, és persze a lehető legjobb helyezést elérni abszolútban is. Sebalj barátunk előtt kell végezni mindenképpen, hisz a horvát bajnokságban is érdekeltek vagyunk”– adta ki az utasítást a navigátor. 

Várkonyi Szabolcsék régen ültek versenyautóban. Utoljára a Rebenland ralin, Ausztriában. Ha a navigátor, Makai Gergő homályosabb képeket készített volna az elmúlt évek Rali Vb futamain, most kevesebb szerepe lenne ott, viszont többet ülhetne Szabolcs mellett a Mitsubishiban… :mrgreen:  Most is csak Opatijában találkozik a páros, Szabolcs Magyarországról, míg Gergő éppen Argentínából esik be a versenyre.“Igen, kint találkozunk Gergővel, és alig várom már az újabb versenyt. Régen volt a Rebenland rali. Én szeretek itt, Horvátországban versenyezni és most is lesz feladatunk”-kezdi Szabolcs. ” A Mitsubishivel nyilván nekem új lesz itt menni, de a pályákat valamennyire ismerem. Jók nagyon. Kettő szélesebb és kettő egysávos nyomtávú szakasz lesz. Vannak bukkanók, és benne eltűnő kanyarok, szóval élvezetes.” – ad némi infót a várható gyorsaságikról.” Most már abszolútban is az elején szeretnénk lenni, én az első ötbe várom magunkat. Remélem szép tavaszias, száraz idő segít ebben minket. Ez a Mitropa kupa szempontjából is fontos. Ugye ott három mínuszolás lehet a bajnokságban, nos mi egyet már kilőttünk ebből.” -tájékoztatta a célokról a race1.hu olvasóit Szabolcs. 

Egy hangulatos összefoglaló a tavalyi versenyről:

fotó:Opatija rali, Kumrovec rali és Lavanttal rali facebook