Így taktikázott Norbi Monzában

A WTCC monzai első futamának eseményeit még sokáig emlegetni fogjuk, mert a Bennanival történt szerencsétlen ütközés miatt Michelisz Norbert rengeteg pontot veszített a kiesésével. A második versenyen egy emlékezetes gyorsulási verseny végén Norbi mindössze egyetlen ezreddel maradt le az ötödik helyről, és ezzel újabb 3 bajnoki pontról. A verseny után a Nagy Futamon találkoztunk Norbival, és megkérdeztük, hogy pontosan mi is történt a második monzai versenyen.

“Az első futamon miután kicseréltük a defektes kereket visszamentem a pályára, és akkor derült ki, hogy a hátsó futómű is károsodott.” – kezdte Norbi a történetet. “Akkora volt a görbület a hátsó felfüggesztésen, hogy ki kellett cserélni az elemet, mert a monzai kerékvetőkön nem biztos, hogy kibírta volna a 11 kört. A csere után azonban arra már nem volt idő, hogy tökéletesen beállítsuk az autót. Ezért volt egy pici technikai hátrányom, de ez nem volt akkora, hogy ne tudjam kontrollálni az eseményeket.”

A második versenyen egy újabb nagyszerű rajttal egy helyet előrelépett Norbi, de az első métereken megelőzött Girolami folyamatosan tapadt rá a versenyen. Kívülről úgy tűnt, hogy a Roggia sikán után lassabb Norbi tempója, és a Lesmo kanyarokban le is maradt Catsburgtól, de ez szándékos volt.

“Azt éreztem, hogy Girolami tartalékol a végére, ezért próbáltam a Lesmókban szándékosan visszafogni, mert tudtam, hogy ha ott közel van hozzám, akkor gyorsan elkoptatja a gumijait. Ezért ezeken a pontokon jobban lemaradtunk az előttünk haladóktól. Ekkor már tudtam azt is, hogy nem tudok előrelépni, így az elsődleges cél az volt, hogy megtartsam az ötödik helyet.” – árulta el Norbi a taktikája részleteit.

Az ötödik hely azonban elúszott, hiszen a célvonalnál egyetlen ezreddel Girolami autója volt előrébb. Az utolsó méterekről azonban lehet, hogy az a koccanás döntött, ami az alábbi videóban az 52. másodpercnél látható.

“Éreztem a koccanást, és azt is, hogy kicsit kibillentünk az egyensúlyból. Azt azonban nem tudom, hogy az ütközés nélkül jobban meg tudott volna előzni, vagy esetleg nem tudott volna előttem beérni a célba. Meg kell néznem még alaposabban a felvételeket, hogy pontosan lássam, de Girolami nem olyan típusú versenyző aki szándékosan ilyen trükkökkel élne. Addig sem érzetem, hogy ki akarna lökni, ráadásul a Parabolicából kifelé mindketten gyorsítottunk, mindkét autó sodródott a külső ív felé, nehéz elképzelni, hogy még szándékosan tudott volna jobbra irányt változtatni.” – elemezte Norbi az utolsó méterek eseményeit.