Új szabályok a DTM-ben

Hétvégén hagyományosan Hockenheimben kezdődik a Német Túraautó-bajnokság, ahol ez egyik komoly változás a háttérben, hogy Hans Werner Aufrecht visszavonult, és a helyét Gerhard Berger vette át. Az új főnök fontos szabályváltozásokkal mutatkozott be.

A DTM-ben a sportra szeretnénk irányítani a figyelmet. Tapasztalt és erős versenyzőink vannak és a szurkolók szeretnék ezt a teljesítményt látni a versenyeken.” – magyarázta Berger a szabálymódosítások okát.

Legfontosabb módosítás, hogy a rádiós kommunikációt szinte teljes mértékben betiltják. A klasszikus táblákon lehet csak információkat közölni a versenyzővel, akinek így önállóan kell döntéseket hozni. A tiltás alól mentesülnek a biztonsági autós fázisok és a sárga zászlós szakaszok, ezen kívül a boxutcában haladva lehet még rádión kommunikálni a versenyzőnek és a csapatnak.

Az időmérő szerepe is megnőtt, már nem csak a rajthelyekért harcolnak a versenyzők, hanem pontokat is gyűjthetnek. Az első helyezett 3, a második 2, a harmadik egy pontot kap.

A biztonsági autós fázis után látványosabb lesz az újraindítás. A Nascarban megszokott rendszer szerint, gördülő rajttal indul újra a verseny, de az autók nem libasorban, hanem két sorban folytatják a versenyt.

A DRS szabályokon is szigorítottak, 2017-ben minden futamon 12 olyan kör lesz ahol használhatják az állítható hátsó szárnyat a versenyzők. Ezentúl nem az egész szárny billen lefelé, hanem csak a felső lap szöge változik, hasonlóan mint a Forma-1-ben. Körönként továbbra is három alkalommal nyitható a szárny, így összesen 36 lehetősége van egy versenyzőnek a futamokon. A DRS használathoz idén is egy másodpercen belülre kell kerülni.

Nem változott a ballasztrendszer. Az alapsúly 1125 kg, amit 2,5 kilogramos lépésekben maximum 15 kilogrammal lehet növelni, illetve 30 kilogrammal csökkenthető.

foto: DTM