5. Steelvent Ózd rali- A legjobbak értékelése a verseny után

Kétségtelen, hogy a verseny egyik meglepetése volt, hogy Hadik András majdhogynem rajt-cél győzelmet aratott. Tavaly is ő nyerte ezt a futamot, de maga is elismerte a verseny előtti nyilatkozatában sportszerűen, hogy az akkori rajtlista jóval karcsúbb volt. 

Nos két nappal a futam  után Óz(d) nagy varázslójával értékeltünk.” Az autó nagyon jó volt. Lehet korábban magyarázkodásnak tűnt, hogy az osztrák, majd miskolci verseny után is a Fordra panaszkodtam, és nem voltam az első helyért lőtávolban egyik helyen sem. Nos, az versenyautó hibájára rájöttünk külföldi segítséggel, és most azt kell elismernem, hogy egy ilyen Ford R5-sel öröm volt versenyezni”-kezdte a győztes. “Kívülről bevállalósnak tűnhetett a tempónk, de belülről végig magabiztos voltam. Mert ezt a Fiestát most boldogan tereltem. A gumikkal is nagyon elégedett voltam, de mondom az egész kocsi nagyon egyben volt, úgyhogy köszönöm minden csapattagnak!”– folytatta a futamgyőzelmet ismétlő miskolci pilóta. “Én élveztem a tempót, de azoknak a pályáknak nincs értelme, ahol állunk a gázon sok száz méteren keresztül, de nyilván ez földrajzi adottság is, hol milyen szakaszokon versenyezhetünk. De ezeknek a pályáknak nincs ritmusa sem, a nagy sebesség miatt, viszont veszélyes. A zagyvarónai már gyorsasági a javából,de én győztesként azért nem szeretnék panaszkodni…”– fejezte be a csapatával szolidan ünneplő Hadik András.(kiemelt képünkön)

Herczig Norbert a verseny második helyezettje.“Megpróbáltunk annyit autózni, amennyit a józan ész diktált. Annál semmivel sem többet. Volt egy kisebb műszaki gond is. Az autó nem forogta teljesen ki magát. Mint utóbb kiderült, ennek a hátsó difi volt az oka. Visszafogta a Skodát sajnos. A gyorsaságikról? Nem az a baj, hogy gyors, hanem az, hogy csak az történik, hogy állunk a gázon. Persze nem lehet mindenhol tökéletes pályákat találni itthon, és ezért minden versenyen van egy-egy szakasz, ami kifogásolható.” -fejtette ki a véleményét a bajnok.” De azért nem kell elszaladni az átlagsebességekkel. Most jön  egy murvás verseny, ahol azért kisebb lesz a tempó. Én a szombathelyi pályákat kedvelem. Nagyon várom a futamot. Kellemes emlékek fűznek a helyhez. És örülök annak, hogy Magyarország nyugati, észak-nyugati régiójában is láthatnak minket. Kell a verseny az ország ezen részén is” 

Velenczei Ádám, aki a dobogó harmadik fokán végzett az új fejlesztésű Hyundai i20 R5-ös autóval.“Egyre jobban megbarátkozom ezzel a remek autóval. Eddig még csak 25 darabot készítettek belőle. Sok beállítási variáció van vele, de nekünk sokat kell vele még autóznunk, hogy kiismerjük. Nos, most találtunk egy jó alapot.” -kezdte a tehetséges fiatal pilóta.“Ezeknél az R5-ös autóknál nehéz megtalálni a jó beállításokat, és az autó határait. Nagyszerű gépek, gyorsak is, de tudni kell, hogy meddig lehet elmenni vele. Néha mi is megcsúsztunk a versenyen, de tudtam korrigálni. A ceredi pályán nagyon bírtam a száguldást, hisz itt lakom a közelben, nagy élmény volt ezzel a kocsival. Szombathelyen kíváncsi leszek, mire megyünk. nincs még murvás tapasztalatom, főleg nem R5-ös autóval. De kihozzuk magunkból majd a maximumot.”-mondta egy szuszra Ádám, már a következő versenyre is gondolva. 

Turán Frigyes most negyedik lett, a miskolci második helyezés után, azért nem áll rosszul a bajnokságban.”Nem éreztem ezt a versenyt. Először is hibás döntést hoztam a váltóáttétel tekintetében. A kelleténél rövidebbel mentem, ez az én hibám. Ezzel minden gyorson pont annyit kaptunk, hogy közvetlenül ne szólhassunk bele az elsőségbe.” -kezdte az ismét itthon versenyző Frici.“Nyilván nem volt pontos helyismeretünk, nem ismertem több pályát a mostaniakból. De nem tartom helyesnek, hogy olyan szakaszok vannak, ahol 137 km/ó-ás átlagsebességet érünk el. És nem azért, mert a mi autónknak most ezzel a rossz áttétellel maximum 174-175 km/h volt a maximális sebessége, hanem mert annak nincs értelme, hogy üveghangon toljuk hosszú, hosszú szakaszokon a kocsinak. Én a technikásabb pályákat szeretem, mint ami másnap volt. De a mi váltónk még oda is rossz választás volt. Én szeretem a murvás versenyeket, és remélem oda jobb beállítással megyek, és megint az elején megyünk majd”-fejezte be Turán Frigyes. 

A versenyt, az utolsó gyorsig a győzelemért harcoló, most pechesen ötödik helyen befejező Vincze Ferencet is faggattuk. Szegény még mindig nehezen emésztette a történteket.“Még nem igazán tettem túl rajta magam. Végig a győzelemért harcoltunk Hadik Andrással. Volt előnye velem szemben, de minden versenynek a célban van vége. És most nekünk a bizonyos célvonal előtt tíz kilométerrel vége lett. Az utolsó gyorsasági rajtja után alig két kilométerrel már éreztem, baj van a jobb elején. Lassú defekt féle volt, de nem sokkal később a felni kompletten ledobta a gumit, amit el is hagytunk. Így legalább nem vert szét semmit, de tíz kilométeren keresztül toltam három keréken, meg egy csupasz felnin. Így kaptunk bő egy percet, így a második hely is odalett”– mondta még mindig szomorúan a mezőny egyik üde színfoltja. “Végig pechesek voltunk, mert először a fékpofákkal, utána meg egy rossz fék munkahengerrel bajlódtunk, de nem akartam annyira foglalkozni ezzel, csak nyomni. De hát bosszantott nagyon. Be is fulladtam az egyik rajtnál, az autót is újra kellett indítani…Aztán három hengerrel muzsikált néha a motor. Mégis végig a győzelemért voltunk harcban. Ezért is bánt ami a végén történt.”– zárta az ifjú titán. 

Ranga László hármasával lépdel előre. A miskolci verseny kilencedik helye után, most hatodik lett, igen pont testvére, Péter is “javított” az ő helyzetén, aki sajnos műszaki hiba miatt kiesett.“Kezdem megszokni az autót. Most úgy érzem elértünk vele egy szintre. Az elejéhez időben közelebb kerültünk. De egyre többet kell vállalni majd, mert csak úgy dolgozható le az időkülönbség. Ők nem fognak lassulni, nekem kell gyorsulnom hozzájuk. Szoros a mezőny, az elején pár másodperc dönt.”– kezdte az idősebb testvér. “Nagyon feszített tempóban megy az eleje. Eddig a két aszfaltos versenyen nem sok különbség volt az elején. A murván esetleg lehetnek nagyobb különbségek, de én ezt csak kívülről fogom megtapasztalni.” -csigázott fel Laci“Sajnos eldőlt, mi Szombathelyen nem tudunk rajthoz állni. Ez most már biztos. Az autónk külföldön szerepel majd. Tudtuk ezt, próbáltuk is ezt időben áthidalni, de nem sikerült, úgyhogy ott leszünk, de csak nézőként és szurkolok majd a tesómnak, no meg kíváncsi vagyok az egyik, nekem ikonnak számító Kiss Ferenc visszatérésére”– tájékoztatta Laci a race1.hu olvasóit. 

És, ha már szóba hoztuk a kiesett testvért Pétert, hallgassuk meg őt is, hisz a versenyen a negyedik helyről állt ki és több szakaszt is megnyert.“Megint számomra új pályákon kezdtünk. Becsülettel felkészültünk, és ez látszott az eredményeken is. Sehol nem szerettem volna túlvállalni magam, csak annyit autóztam, amit előre megbeszéltünk és felírtunk Tamással. Én a sátai gyorson, azért óvatos voltam, ennek ellenére Turán Frigyessel és Herczig Norbival azonos időket tudtunk menni.”-kezdet Ranga Peti.“Második napon jól mentünk, sikerült két szakaszt is megnyerni. Ezeket a pályákat jobban szerettem én is. Nem sok értelmét látom a 170-200-as tempónak, úgy hogy semmi nem történik, én is a technikásabb pályák híve vagyok. Aztán megállt a turbó az autón és a vége előtt két szakasszal be kellett fejeznünk. Ott nagyon magam alatt voltam, most már kezdem feldolgozni. Mi ott leszünk Szőke Tomival a szombathelyi versenyen, és nagyon várom is. Én szeretem a murvát, lehet tenni, venni az autót…” -jelezte Ranga Peti, hogy készen áll a következő összecsapásra. 

Végül a verseny hetedik helyezettjét Ifj. Kiss Lászlót kerestük. Neki érdekes versenye volt, de erről többet ő maga.„ A mi versenyünket egy külső körülmény befolyásolta. Az ebből fakadó bizonytalanság rányomta a bélyegét a teljesítményemre, meg a kedvemre. Sajnos elhúzódott az ezzel kapcsolatos döntés is…Viszont háttal sétáló nézőkkel is összefutottam, Negyedik teli gázzal mentem egy húzós kanyarban, ahol egy kocsi széles volt a pálya. Két szurkoló meg ott előttem háttal… Épphogy ki tudtam őket kerülni, megijesztettek nagyon.  Nekem ilyen versenyem volt, ez most így alakult. Várom a murvás versenyt, ahol még soha egy kerek történetem nem volt, talán most az lesz…”-hallgattuk végig megszakítás nélkül a miskolci pilótát. 

fotó:Borsós László, Velenczei Ádám facebook