5. Steelvent Ózd rali és Argentin Vb vasárnap – Frissül

Ma sem maradunk rali nélkül, sőt… Ma még a tegnapinál is nagyobb izgalmak várnak ránk Ózd környékén és Argentínában. Mindkét versenyt párhuzamosan követjük. A hazai futamot ezen az oldalon, a Vb futamot ide kattintva követhetitek itt a rece1.hu oldalain. 

18.25. Köszönjük a figyelmet! Most mindenki alszik egyet a történtekre, és majd a lehiggadt nyilatkozatcsokorral, holnap estefelé jelentkezünk itt a race1.hu oldalon. 

18.23. A pontos táblázatot itt találjátok. 

18.21. Ifj. Kiss Lászlóék, meg a kertészkedés után, még pontokat is gyűjtöttek, hetedikek lettek. Holnap lehet folytatni otthon a ház körüli kapirgálást… 😆 

18.20. Ranga Laci ismét top tízen belül, hatodik lett. Sok kicsi pont, sokra megy…

18.15. Turán Frigyes értékes pontokat szerzett a negyedik hellyel, míg mögötte Vincze Feri jött be három keréken… Ez pech! 

18.12. Velenczei Ádám így a dobogón a Hyundai i20-szal.

18.06. Hadik Andris szakaszgyőzelemmel nyerte az Ózd ralit! Gratulálunk! Vincze Ferit egy defekt fosztotta meg a javítástól, Herczig így második lett. 

17.36. A zárószakasz 17 óra 54 perckor kezdődik. 

17.35. Itt az összesített táblázat az utolsó gyors előtt.

17.32. Aztán Velenczei, Turán, és Ranga Laci sorrendben jöttek a többiek, pont úgy, ahogy az összetettben is állnak. Ha nem lesz műszaki gond, vagy nagy hiba, akkor közöttük marad ez a sorrend a negyedik, ötödik, hatodik helyen. 

17.25. Ahogy Argentínában, Ózdon és környékén is a verseny legvégén tartunk. Vincze Ferenc is így gondolja, és mindent belead. 3:42.9-es idejével egyet adott Hadiknak. Herczignek pedig 1.3-at. Nos, ezután az összetettben az utolsó gyors előtt Hadik vezet Vincze előtt 6.8-cal, míg Hercziggel szemben Vinczének van 5.4 másodperc előnye. Minden az utolsó gyorsra maradt. 

15.51. Tehát újból lesz még a kazári gyors (8 km) és a záró Zagyvaróna-Cered (12.3 km). Előbbi majd 17 óra 21 perckor rajtol. 

15.50. Az összesített táblázat itt, kettő gyorsaságival a vége előtt. Még nem dőlt el semmi, a rali az ilyen…

15.47. Turán Frigyes holtversenyben itt most Hadikkal. Ranga Laci pedig egy hetedik hellyel búcsúzik Sámsonházától, amely szakasz már nem szerepel a további programban. 

15.45. Vincze 2:35.6-ot ment, míg Herczig kapott tőle 1.4-et, Hadik pedig 2.6 másodpercet. Közben Velenczei bejött Hadik elé 6 tizeddel a harmadik helyre, mégiscsak itt lakik… 

15.40. Vincze Ferenc most bizonyította, hogy valóba szereti ezt a gyorsaságit, az első idő az övé. És hadik csak harmadik, közöttük Herczig. 

15.13. Húsz perc múlva rajtol a következő szakasz. 

14.32. Így állunk most, itt nézhetitek meg az összetett állást. 

14.25. Herczig Norbi robbantott, és nyerte a szakaszt. Hadik és Vincze 1,5-öt, és 2,4 -et kapott. De Hadiknak a lényeg, hogy már 10 másodpercen kívül tartja Vincze Ferencet. 

14.05. Ranga Peti üzent a race1.hu-nak”Sajnos a turbó hibásodott meg, ezért ragadtunk bent a gyorson. Ez van,…”

13.56. Zagyvarónai gyors 14 óra 10 perckor rajtol. 

13.55. A részletes táblázat itt.

13.52. Tehát Hadik továbbra is vezet, és most növelte előnyét Vinczével szemben kilenc és fél másodpercre, ő mögötte lemaradva Herczig jön öt másodperccel. 

13.48. Ranga Laci is bent, viszont testvére Peti is bent, csak ő a gyorson, nem érteki ki sajnos. Valami baj van, valószínű műszaki hiba. 

13.45. Velnczei Ádámnak sem sikerült, ő 1,8-at kapott. Turán Frici, már 4,1-et. Valahogy nem találja ritmust. 

13.42. Hadik András ellen nincs gyógyszerük a többieknek. Vincze Feri 1,2, míg Herczig Norbi 1,3-at kapott.Tehát telnek a gyorsok, de közelebb nem tudnak kerülni a fordos pilótához. 

12.16. A tízes szakasz 13 óra 37 perckor indul. Michelisz Norbi a WTCC-ben viszont most… 🙂 

12.15. A részletes táblázatot itt találhatjátok. 

12.12. Hadiknak a lényeg, hogy a közvetlen üldözőit maga mögött tartsa. Ez sikerült is neki. Ezt a három gyorsból álló kört, még kétszer ismétli a mezőny, kivéve a legutoljára, a most lezajlott Sámsonházát. Tehát öt szakasz van még hátra. 

12.09. Turán Velenczei mögé jött be, viszont Ranga Lacika meg elé. Egyre jobbak Tóth Imivel. 

12.04. Velenczei Ádám már 2 másodpercet kapott a versenyben vezető miskolci pilótától! Ranga Peti??? Újabb szakaszgyőzelem? 2.35.9

12.00. Hadik a célban 2.36.1. Nem egy hosszú gyorsasági…Vincze Feri 4 tizeddel mögötte. Nem tudják egyelőre befogni Hadikot, Herczig is kapott 9 tizedet.

10.55. Következik a Sámsonháza – Nagykeresztúr közötti közel 6 kilométeres gyors 11 óra 49 perckor. 

10.54. A részletes táblázatot itt találjátok. 

10.50. Hadik előnye csökkent mind Vincze Feri(+7.9) , mind Herczig Norbi(+12.4) előtt. Az első három autó:

10.45. Turán Frigyes többet várt magától, hisz nem először megy ezen a pályán, de most közel tíz másodpercet kapott Herczigtől, ami soknak tűnik és ezzel hatodik a szakaszon. Ranga Laci Frici mögött 5.7-tel ért be. 

10.40. Vincze Feri valóban szeretheti ezt a pályát. De Herczig meg jobban ismerheti… Ő nyerte a szakaszt. A 6:31-es időnél egyelőre nincs jobb. Ranga Petinek meg kell ismernie még, így a helyi ismerettel bőven rendelkező Velenczei is előtte ért be. 

10.21. Öt perc múlva rajtol a várva várt Zagyvaróna – Cered közti 12,3 kilométeres technikás, legendás gyorsasági. 

10.20. A részletes táblázatot ide kattintva láthatjátok. 

10.18. Hadik András stabilizálta helyét az első helyen. Mögötte Vincze Feri bő kilencre. Herczig Norbi most még nem tudta csökkenteni a hátrányt, viszont mögötte szűk tizennyolcra ott van már Ranga Peti. Aztán Turán és a tíz másodperces büntetést kapó Velenczei Ádám a Hyundai i20-szal. 

10.11. Turán Frici Herczig előtt, de ez is “csak” negyedik idő. Ifj. Ranga Laci is felveszi a ritmust, most ez egy hetedik időre elég. Mögötte Kovács Anti, majd Bodolai. 

10.09. Velenczei Ádám jött be harmadiknak. Ádám majd Cereden akar nagyot dobbantani, hisz ott lakik a közelben, no meg Vincze Feri, aki meg imádja a szakaszt. 

10.07. Ranga Peti???Életében nem járt még erre és dob egy 3:45.0 első időt? Petikém, az Isten áldjon meg, ugye nem lesz ez sok(k)?… :mrgreen:  🙂 

10.06. Hadik András bekezdett, növelte előnyét az összetettben Vincze és herczig előtt a klasszikus kazári gyorson ( csak most fordítva és Vizslásról rajtolva.) 

10.02. Andris a célban 3:46.4. Ez bizony jónak néz ki, mert Vincze Feri kapott 4.5-öt…Herczig közéjük ékelődött, András mögé jött Norbi 2.6-tal

10.00. Akkor csapjunk bele, mint ahogy a mezőny is. Tegnap még szépen, nyugodtan beszélgettünk Hadik Andrással, most gondolom, több az adrenalin, magasabb a pulzus, hisz pályán van. Méghozzá a mezőny elején, hisz tegnap ő zárt az élen. 

09.15. Az Ózd ralin 9 óra 53 perckor lesz az első gyors rajtja. Addig kis videók. 

09.04.Kiemelt képünkön Kris Meeke második bukásának következményeit láthatjátok. Az elsőt az oldalra kattintva nézhetitek meg. És Meeke ma is versenyezni fog, este beért a célba ezzel a Citroennel is…

Az Ózd rali első napi záró nyilatkozatait alább olvashatjátok, amit a versenyzők mondtak a race1.hu olvasóinak. 

 Vincze Ferenc:“Kicsit fáradt vagyok. Már a szállásról hívtalak vissza. Napközben nem éreztem, de most igen, kicsit elpilledtem. Végül is nagy volt a tempó… Sokszor fék nélkül, volt hogy beesett a pedál. Nem jó fékbetéteket választottunk, meg a félkemény gumik is elmelegedtek a hosszabb gyorson, de nem voltak eget rengető problémák. A holnapi napot nagyon várom, én imádom a Zagyvaróna- Cered közti szakaszt…”

 Jobbulást kívánunk a versenyen nagyot eső Ollé “Sasa” Sándornak. Kórházba szállították kivizsgálásra. Kettős látásra panaszkodott, az agyrázkódás biztos. Örülünk, hogy ennyivel megúszták, és mielőbbi gyógyulást kíván a race1.hu. 

 Hadik András:“Végre jó a kocsi, de hát ezért is vittük ki, hozzáértő emberekhez. Most megy, öröm vele autózni. Elég tempósak voltak a mai pályák, de bírta a Ford. Holnap már technikásabb szakaszok jönnek, és egy-két gyorsot egyáltalán nem ismerek. A zagyvarónai pálya lesz szerintem a vízválasztó. Mindenki igyekezni fog, de jó az élről kezdeni… És szeretnénk ott is befejezni.”

Ranga Péter:” Volt többször fékhibánk, lelevegősödött. Remélem a srácoknak most este sikerült megoldaniuk, holnap is szükség lesz rá… Turán Frigyessel vívtunk, volt hogy közvetlenül előtte mentünk a körözéskor. Igazából nagy gondok nem voltak, ahogy fokozatosan ismertem meg a pályákat. Előttem nagyon gyorsak a srácok, és holnap sem lassul senki, az biztos… Magunkkal foglalkozunk, de jó így az elején menni. Holnap megint új pályák jönnek számomra, ami kis hátrány, de majd bemelegszünk.”

Ranga László: “Egyre jobban barátkozom az autóval. A saras, murvás kanyarokban még nem nagyon rakom be bátran, szerintem ott kapok folyamatosan. Ma este rugókat, stabilizátort cseréltünk, remélem jó választás, hogy holnap kicsit feszesebb autóval megyünk. Időben sokkal közelebb vagyunk az élmezőnyhöz, és ez jó érzés, de van még mit tanulnom. Holnap technikásabb pályák lesznek. Célba szeretnénk érni.” 

Herczig Norbert már a szállásáról hívta vissza a szerkesztőségünket és mondta el az első nap értékelését a race1.hu-nak.” A mai napon nagyon tempós kevésbé technikás pályák voltak. Azzal kapcsolatban hoztam rossz döntést, hogy puhább keverékű gumikat raktam fel, mint kellett volna.” – kezdte a bajnok.“Ma a srácok nálam gyorsabbak és ügyesebbek voltak, 13 másodperc a hátrányom a holnapi nap előtt. Nem lennénk méltóak  erre az autóra, és csapatra Igorral, ha nem tennénk meg mindent ennek ledolgozására.” -árulta el Norbi kétséget kizáróan, hogy is állnak majd reggel a rajthoz.