Wechselland Rali, Ausztria – Frissül

Az osztrák bajnoki futamon két magyar páros szereplését követjük nyomon. Klausz Kristóf és Csányi Botond az R2-ben egy Peugeot 208-as, míg a Német Gábor, Szabó István duó egy Opel Adammal indul, ugyanebben a kategóriában. A csapatok szereplését péntektől követjük folyamatosan. Menet közben az Ózd ralit itt, a Rali Vb-t Argentínából pedig itt tudjátok követni. 

18.40. Klausz Kristóf a célban a race1.hu-nak:”Végül meglett a kategória második helyünk. Izgalmas és nehéz verseny volt. Úgy gondolom, hogy ma nagyszerűeket autóztunk. Kihoztuk magunkból a maximumot. Julian Wagner ma eszméletlen gyors volt. Gratulálunk nekik” – zárta sportszerűen a pilóta. Csányi Botond:Sajnos az utolsó szakaszon utolértuk Luca Walderreket. 10 km-t mentünk utánuk. Nem volt balos tükre így nem látott minket. Amolyan “Vetteles” féktávon bevágódtunk melléjük biztosan okoztunk nekik egy szívdobogást,ugyanis ötödik tiltáson érkeztünk oda 🙂

 

És a harmadik főszereplő…

Igy is kategoria masodik idot autoztunk. Kristof rallycrossos eloelete most jol jott szamunkra

18.09. Megvan! A magyar Klausz Kristóf, Csányi Botond páros egész napi kitűnő autózással a negyedik helyről a másodikra jött fel a Peugeot 208 R2-es kocsival. Gratulálunk! 

17.57. Csányiék is a pályán, várjuk a fiúk célba érkezését. Wagner ideje 13.10.8 míg Waldherr 48.1-gyel lassabb. Nos, Klauszéknak ennél kéne kicsivel jobbat jönnie a második hely eléréséhez. 

17.55. Neubauer beosztotta az idejét, és megnyerte az abszolút értékelést a Ford Fiesta WRC-vel. Baumschlager a világbajnoki autóval, a WV Polo WRC-vel második lett. Aztán Grössing, és Aigner volt a sorrend. 

17.28. Csányi Botond az utolsó gyors előtt a race1.hu-nak:Utolsó előtti gyors. 2wd első idő Hát… ez kemény volt. Elég szépet ugrattunk. Jó nagy a csend odafent, amikor repül az autó, király a levegőben :mrgreen: ” – mit is mondhatna egy navigátor, aki önként vállalja ezt a hurcibálást 😆 

17.18. Az utolsó szakasz rajtja 17 óra 33 perckor lesz.

17.14. Klauszék a pályán, Wagner és Waldherr a célban. 5:39.5 és 5:45.0-ás időkkel. Ehhez közeli kell, hogy az utolsó szakaszon legyen esély a második helyre. Micsoda? Szakaszgyőztes idő! 5:38.5 A második helytől 5.5 másodpercre, és erre van nemsokára 23 kilométerük! Hajrá srácok! Négy WRC és egy R5-ös autó mögött ez egy abszolút hatodik idő volt! 

17.07. Rövidesen rajtolnak Klauszék. A mezőny eleje már a gyors céljában. Neubauer győzött és ezzel talán elégséges előnyt szerzett az utolsó 23 kilométeres gyorsra. Valószínű beosztja Baumschlager ellen ezt a 18.5 másodpercet. Harmadik Grössing, negyedik Aigner, és ez sem valószínű, hogy változni fog. 

16.35. Csányi Botond az utolsó kör előtt ezt mondta a race1.hu olvasói számára:Ismét túl vagyunk két szakaszon. Közelebb kerültünk a kategória második helyezetthez. Talán meg elérhető, ez a cél. Wagner nagyszerűen autózik.”– nem kevésbé a magyar páros, teszem hozzá. 

16.02. Még két gyorsasági van vissza a versenyből, az utolsó előtti 16 óra 55 perckor rajtol. 

16.00. A nagyoknál is volt kis adok-kapok. Ott sincs semmi lefutva. Neubauer csak harmadik lett a szakaszon. Aigner nyerte Baumschlager előtt. Összetettben Neubauer előnye 16 másodperc Baumschlager előtt, ő rajta 30.8-ra Grössing, míg mögötte Aigner 39.5-re. 

15.55. Újabb remek teljesítmény Klauszéktól. Ismét második hely. Wagner mögött 2.4-re értek be, de ami ennél is fontosabb, hogy Waldherrnek 33-at!!! Csányi már számolhatja is, hogy  ezzel a második hely kartávolságra került. Szám szerint 12 másodpercre. 

15.43. Pályán a magyar Peugeot. 

15.10. A tizenhármas gyors 15 óra 16 perckor indul. Klauszék abszolútban a tizenharmadikok. Remélem nem babonásak. Most jön  a 23.05 kilométeres gyors… 

15.08. Neubauer növelte előnyét Baumschlagerrel szemben, most már 22.5 a különbség. Grössing 45-re, míg Aigner a negyedik közel másfél percre. 

14.56. Fiaink a tizenkettes gyorson. 3-4 perc és bent vannak reményeink szerint. A srácok megint dobtak egy második időt! Szép volt! Az 5:41.5-öt ugyan 5.9-cel rosszabb, mint a győztes Wagneré, viszont mindenkinél jobb, azaz a második helyen álló Waldherrénél is. 22.8-ra van a második hely, és 3.7-tel vezetnek e negyedik előtt. És most jön először a 23.05 kilométeres gyors, amit ma kétszer teljesítenek. 

14.30. Csányi Botond rövid helyzetjelentése a race1.hu olvasóinak:Mindkét szakaszon kategória második időt tudtunk jönni. Most ebédszünet (jó gyomrod van… a szerk. 😀 ) és szerviz. Ezután még van bőven a mai napból. Próbálunk folyamatos teljesítményt hozni, ami idáig bejött”

13.33. A verseny tizenkettedik szakasza 14 óra 38 perckor rajtol. 

13.32. A versenyben Neubauer vezet Baumschlager előtt 21.8 másodperccel, míg Grössing a harmadik 43-mal lemaradva. 

13.20. A tizenegyes gyorson is beértek a srácok, méghozzá második idővel. Wagner 3:49.1-et ment, míg Klauszék 3:55.1-et. De ez azt jelenti, hogy már a harmadik helyen a párosunk kettő másodperces előnnyel. A második hely 39 másodpercre van, ami azért nem elérhetetlen, mert a délutáni programban van a két leghosszabb gyorsasági. 

12.40. Julian Wagner egy abszolút hatodik időt dobott. A kategóriatárs 5.49.0-ás ideje lesz a mérvadó. Ezzel át is vette a vezetést Waldherr előtt. Klauszék 8.9-et kaptak. De a második idő az övék. A harmadik hely már csak kettő másodpercre! 

12.38. A Klausz Kristóf, Csányi Botond páros is a pályán a Peugeot 208-sal. 

12.35. A “nagyok” a célban. Neubauer nyerte a tízes gyorsaságit. Baumschlager csak negyedik lett 6.5 másodperces hátránnyal, közéjük ékelődött a másik két WRC, Grössing és Aigner. Neubauer így már több, mint 20 másodperccel vezet. 

11.50 Csányi Botond jelentkezett a helyszínről.Próbálunk még gyorsulni. Most gyűjtő és szerviz következik. Aztán két rövidebb gyors.Elég változékony az időjárás, de egyelőre nem esik. Az erdős részeken sok a felhordás, és a vízfolt. Oda kell figyelni” – tájékoztatta a navigátor a race1.hu olvasóit

11.22. A tízes gyorsasági 12 óra 20 perckor rajtol. 

11.20. A gyorsot Neubauer nyerte. Aigner a második és Baumchlager a harmadik, aki így nem tudott közelíteni az összetettben, így most a hátránya a versenyben vezető Neubauerrel szemben 14.5 másodpercre nőtt. 

11.16. Most kell érkezniük Klausz Kristófnak és Csányi Botondnak. És bent is a célban, újabb szakasz győzelemmel! Idejük 3.38.0 A versenyben vezető Walherrnek itt 3.9 másodpercet, a második helyen álló Wagnernek 3.6-ot, míg az összetettben előttük álló Zeiringernek 7 másodpercet adtak. Ez azt jelent, hogy a harmadik helyezés már csak 4.3 másodpercnyire van. 

10.24. A kilences gyors 10 óra 50 perckor rajtol.

10.22. A nyolcas gyorsot Baumschlager nyerte a WV Polo WRC-vel. Aigner 2, míg Neubauer 2,8 másodpercet kapott. Így utóbbi előny kicsivel csökkent Baumschlager előtt 11.8-ra. 

10.14. Klauszék a pályán, Wagner a célban egy igen jó idővel, ami 5,54.6. Ez az etalon a kategóriában, Klauszéknak is...6.01.1. az idejük, tehát most tőlük kaptak. De Zeiringernek meg ennyit adtak és már csak 11.3 másodpercre a harmadik hely. 

10.10. Fut a mezőny a nyolcas gyorson, mindjárt rajtolnak Klauszék. 

09.30. A következő, a verseny nyolcadik gyorsaságija 9 óra 55 perckor kezdődik. Ez az előző 6,37 kilométerhez képest, 9,87 lesz. 

09.27. A szakaszt Neubauer nyerte 4 másodperccel Baumschlager előtt, így 14.6 másodpercre növelte az előnyét előtte. Harmadik Grössing, mögötte Aigner. 

09.25. A magyarok a kategóriában egyelőre maradtak a negyedik helyen, de reméljük ha ilyen ütemben zárkóznak fel, akkor meglesz a dobogó, ami most 18.2 másodpercre van. 

09.20. Első idő a magyar srácoktól!3:35.4, ez jobb 6 másodperccel mindenkinél. Wagner, Zeiringer, Waldherr mindenki 6 és 7 másodperc között kapott.

09.18. Pályán a srácok. 

09.11. Amíg a magyar páros(sajnos Németék tegnap kiestek az utolsó gyorson) Klausz Kristóf – Csány Botond beér a célba, megosztom a reggeli beszélgetésünk tartalmát.” Süt a nap végre, bár még ködfoltokat is látni. De száraz az idő. Szeretnénk felzárkózni a negyedik helyről, cél a dobogó elérése” – üzente Csányi Botond a race1.hu olvasóinak, és pár képet is mellékelt a reggeli szervizről. 

09.10. Szép napot mindenkinek! Megkezdődött a versenyen a mai első szakasz.

22.00. Jó éjszakát! Holnap folytatjuk! 

21.50. A magyar srácokat várjuk. Németék megint nem értek be, Klauszék viszont igen. Julian Wagnertől 11 másodpercre lemaradva a szakasz harmadik idejét autózták, és így a napot a negyedik helyen zárták. 

21.30. Baumschlager nyerte a mai utolsó gyorsot Neubauer előtt 2,9 másodperccel. Utóbbi 10.6 másodperces előnnyel megy aludni még így is. Harmadik Grössing + 27 másodperc, míg negyedik Aigner több, mint egy perccel lemaradva. 

21.00. A mai hatos, és egyben utolsó gyorsasági 21 óra 15 perckor indul. 

20.45. Beszélgettem most Csányi Botonddal, ugyanis volt rá idő… Történt, hogy a sűrű köd miatt törölték a következő gyorsot.Jövünk megyünk. Az első körben nem láttunk semmit a ködtől. Most tisztult az idő. Egy második időt tudtunk jönni a kategóriánkban. Kivettek egy szakaszt, mert a felhőkben autózni szakadó esőben nagy kihívás lenne 🙂. Most várjuk a mai utolsó szakaszt.” -adta a helyzetjelentést a navigátor a race1.hu-nak. “Reméljük az utolsón is tudunk felzárkózni még, Ez is extrém nehéz verseny, nemcsak az argentin. A pálya felén esik a másik fele száraz. Aztán esőben a felhőben, majd ismét száraz. Nagyon érdekes” -tette hozzá még, miután megbeszéltük, hogy mi van a Vb-n Argentínában. :mrgreen: 

20.23. Németék is beértek. Most 5.45.1-et autóztak, ami szintén nem rossz, csak az az 5 percnyi pályaelhagyás nem kellett volna. Klausz odalépett és 5.41.7-tel a második legjobb időt autózta. A szakaszon ez az abszolút tizedik idő! 

20.20. Mindkét párosunk már a gyorsasági szakaszon, azaz Németék is tudták folytatni a versenyt a korábbi baki után. Julian Wagner 5,38.4-es ideje igen jó még az abszolút mezőnyben is, éppen a hetedik legjobb. 

20.18. A “nagyok” a célban. Ezt a szakaszt Grössing nyerte Neubauer és Baumschalger előtt 2,5 ill. 3 másodperccel. Így összetettben Neubauer vezet 13.5 másodperccel Baumschalger előtt. 

18.35. Most itt is szerviz jön és a négyes gyorsasági, azaz az újabb kör 20 óra 03 perckor kezdődik. Megpróbálunk Klauszékkal kapcsolatot teremteni. Német Gáborék a rumli után 5 perces hátrányban beértek a célba. Klauszék ötödik helyen állnak most a kategóriában. 

18.33. Ajjaj… Németékkel gond van… Igen, nem értek célba. Viszont Klauszék igen. Hatodik idővel, 20 másodpercet kaptak Wagnertől. 

18.30. Wagner már beért a magyarok R2-es kategóriájában. Ideje 11,16.7. Ez most a legjobb. Németék és Klauszék a pályán vannak éppen. 

18.25. Baumschaleger kezdi megszokni a Polo WRC-t, a szakaszt ő nyerte 9,54.4-es idővel. Neubauer előnyéből most 4.2 másodpercet faragott. Aigner előzte Grössinget, de csak ezen a gyorson. Neubauer előnye az élen még 13 másodperc.

17.45.A hármas gyorson 18 órakor rajtolnak. Ez egy 16.6 kilométeres szakasz. 

17.44. A kategóriában Német Gábor a harmadik, mindössze 0.7 másodperccel a második autó mögött, míg Klausz a hatodik a vezetőhöz képest 48.2 másodperccel lemaradva. 

17.40. A mi fiaink kategóriájában is érkeznek a sporttársak. Ismét Waldherr nyerte a gyorsot méghozzá Német Gábor előtt 6.3 másodperccel. Idejük 8.22.6, míg a hetedik helyen beérkező Klausz Kristófé 8,45.6

17.38. A második gyorson is bent a mezőny leső fele. Neubauer ezt is nyerte 8.2 másodperccel Bamuschlager előtt. Két gyor után Neubauer 17.2 másodperccel vezet Baumschlager előtt.Mögötte Grössing és Aigner.

17.08. Klauszék is beértek a szakadó esőben. Zeiringer volt a leggyorsabb, ideje 5.24.8. Mögötte Waldherr 3.8 másodperccel, majd Német Gábor 11,1 másodperc hátrányban harmadik. Klauszék 5.47.5-ös ideje az ötödik legjobb. A kategóriát két verseny után vezető Wagner csak kilencedik időt autózott, Klauszék mögött 10 másodperccel. 

17.05. Németék és Klauszék a pályán. Németék a harmadik idővel a célban.

17.02. Az első gyorsaságin célban a mezőny eleje. Most, hogy nincsneke Hideg Krisztiánék, csak távirati stílusban az abszolút eredményekről. Elsősorban a két magyar páros kategóriájára fókuszálunk. Neubauer A Ford WRC-vel vezet. Baumschlager is megkapta a várva várt világbajnoki autót a VW Polo WRC-t. De 8 másodperces hátránnyal még csak a negyedik. Grössing és Aigner is közöttük a másik két Ford WRC-vel.

15.40. Csányi Botond írta a következőket a helyszínről.” Tegnap óta egyfolytában zuhog az eső. A kocsit beállítottuk ennek megfelelően. A pályákon sok a sár. Az 55-ös rajtszámunk ellenére előre soroltak minket, 17-ik autóként fogunk rajtolni”- tájékoztatta a race1.hu olvasót Klausz Kristóf navigátora. Majd küldött képet is. Köszi Botond!

A friss kép a helyszínről, megy a beállítás a szervizben.

péntek 08.30. Az első gyorsasági rajtja ma 16 óra 44 perckor lesz. 

Ezt a hibát most elkerülné a Klausz -Csányi páros