Rali Vb, Argentína – Frissül

Péntek hajnalban (magyar idő szerint) elkezdődött a világbajnokság ötödik futama. Argentínában a mezőny, és ki tudja milyen időjárás vár majd a gyorsaságikon a versenyzőkre, Nem lesz ez egy egyszerű futam. Menet közben az Ózd ralit itt, a Wechselland ralit pedig itt tudjátok követni. 

18.12. Atya-világ! Evans a második, mert 1.3-at kapott! NEUVILLE a győztes 7 tized másodperccel egy ilyen verseny után! Ezt most nem is lehet eldönteni, hogy ki nyerte meg, vagy ki veszítette el… Elképesztő! 

18.08. Neuville ideje a legjobb eddig. 13:00.1. De elég e a győzelemhez? Evans korábban itt 10-zel rosszabbat jött…

18.07. Közben Hadik megnyerte az Ózd ralit! Gratulálunk!

18.05. És akkor Evans, vagy Neuville a győztes? Hat tized a brit előnye a gyors előtt. Ki nyer? Pár perc és megtudjuk!

18.03. Tanaknak volt 23 másodperc előnye Ogierrel szemben. Valószínű ezt beosztja. Annyira, hogy adott még neki másfelet. És így a bronzérem az övé. 

17.58. Ogier nem adott esélyt Latvalának, viszont 4.2 másodpercet igen… Ezzel a világbajnoki címvédő abszolútban a negyedik. 

17.54. Latvalának talán igen. 13:08.5 az ideje, ami az eddigi legjobb. Ha Ogier ennél 19-cel jönne gyengébbet, akkor tudna csak Latvala előrébb lépni az ötödik helyről. De ez az idő plusz pontokat érhet a power stage értékelésben. 

17.52.Paddon nagyon spórolt. De igaza van. Breen idejénél bő két perccel lassab volt, de neki ez nem számított abban, hogy ő legyen a verseny hatodik helyezettje. 

17.49. Hanninen 13.28.0. Ő sem bírt Breennel, viszont a verseny hetedik helyezettje. 

17.43. Hoppá! Sordo valamit elnézett, sokat kapott. Lehet Breen még a végén mégis pontot kap? Mert, hogy Sordo 30.5-öt tőle. Igaz a spanyol ezzel biztosan nyolcadik. 

17.41. Breen gyorsabb volt Ostbergnél, de az ő 13:15.2-es ideje nem lesz a legjobb ötben nagy valószínűséggel, ezért pontot nem kap. És a végeredményért sem. Egyet viszont biztosan tudunk a Citroennél nagyon tudnak szerelni…

17.39. Ostberg is a célban és a tegnap hiba ellenére abszolút kilencedik. Most egy 13:19.3-as idővel búcsúzott Argentínától. Hogy milyen emlékekkel, rá bízom…

17.38. Tidemand kezdte és futott egy 13:51.8-as időt. A Skoda R5-tel nagy brvaúr az abszolút tizedik hely, és egyben a WRC2 győztese. 

17.37. Fordított sorrendben elkezdődött a power stage. 

17.10. Nézzünk egy összesített táblázatot, az utolsó szakasz előtt:

1.  Evans Ford 3:25:09.9  
2. Neuville Hyundai +0.6 +0.6 !!!
3. Tanak Ford +27.2 +27.8
4. Ogier  Ford +53.3 +1:21.1
5. Latvala Toyota +19.2 +1:40.3
6. Paddon Hyundai +3:36.8 +5:17.1
7. Hanninen Toyota +5:32.5 +10:49.6
8. Sordo Hyundai +3:09.5 +13:59.1
9. Ostberg Ford +53.6 +14:52.7
10. Tidemand Skoda R5 +1:48.3 +16:41.0


16.43.
Ostberg beért az ötödik helyen, neki sem hiányzott tegnap a jobb hátsó futómű sérülés. Nagyon elől lehetett volna, de itt, főleg Argentínában nincs”ha…”

16.36. Neuville elképesztő! 18:05.0. Ami tanaknál 13.2-vel jobb! Ez még az első helyre is elég lehet összetettben! Majdnem! Evans is bent. Emberek 6 tized maradt az előnye az utolsó gyors előtt! Mondom már majdnem egy perccel vezetett a versenyen, és Neuville befogta. Minden a power stage szakaszon dől el. Ami újból a mai napi első gyors ismétlése lesz. És bizony ott az előbb Neuville gyorsabb volt 3.8-cal. Egyikőjükkel sem cserélnék, de főleg nem Evans-szal. 

16.33. Tanak meg az élre… Nyomja nagyon a fordos pilóta. 18:18.2. Hisz Evans és Neuville is 23 másodpercen belül volt neki a gyors előtt. Bertelli borulás miatt esett ki. 

16.27. Latvala viszont a végén teszteli a Toyotát? 18:22.6-os ideje 17-tel jobb Sordoénál. És Ogier utána tudta meg, hogy közvetlen riválísától bő 17-et kapott. Mert így a negyedik helyért menő csatában megérkezett mögé 19-re Latvala.

16.26. Paddon Sordo mögé és Hanninen elé jött. Na ő pont ugyanabban a cipőben jár, mint az eddig beérkezett kettő pilóta rajta kívül. 

16.25. Hanninen beért. Ő sem gondolta volna az első napi problémák után, hogy itt még bőven pontokat szerez majd. 17.8-at kapott Sordotól, de szerintem ez érdekli a legkevésbé…

16.17. Sordo megérkezett. 18:39.5. Már annak is nagy dicséret jár, aki beér ezen a “holdralin”… Még jó hogy ezt írtam, mert szegény Bertelli most állt meg. Igazán beérhetett volna, pontot szerezve sok-sok év után egy olasz pilóta…

16.15. Amíg beérnek a tizenhetesen, pár borulás 🙄 

15.56. Az utolsó előtti most indul. Szegény szurkolóknak is adott munkát, bőven… 🙂 

15.55. Azért az kétségtelen, hogy ennek a versenynek a negatív hőse  Kris Meeke volt. 

15.00. Kris Meekevel kapcsolatos, hogy másodszor már nem fárasztották le a szerelőket.

“Meeke a 14-es gyorson megint esett egy nagyot, nagy sebességnél többször is átfordultak, nem tudta folytatni. Amikor visszatértek Valla Carlos Paz-ba az orvosi csapat is megvizsgálta őket, de minden rendben van velük, a kocsi viszont kuka…”

14.56. Vele teljesen azonos időt autózott a másik, tegnap lesántult autóval Ostberg. 

14.54. Breen bejött a Citroennel hetediknek. Reggel még azt közölte a csapat”

“a harmadik napon Breenék a Rally2 szabályok alapján mennek, mert olajszivárgás miatt a hajtásláncot is ki kellett szerelni, így kihagytak egy gyorsaságit. A szerelés után a parc ferbe mentek, és a rally2 szabályok szerint folytatják vasárnap”

14.51. Evans Neuville mögé jött harmadiknak. Ez azt jelent, hogy a versenyben vezető brit pilóta előny már csak 9 másodperc. Volt, amikor közel egy perccel vezetett…

14.49. Neuville sem bírt Tanakkal, kapott tőle 1,3-at. Így a belgára feljött 14-re az észt pilóta. 

14.44. Heten értek eddig be és Tanak a legjobb a mag 13:07.0-ás idejével. Ogier hetet kapott tőle, így bizony szépen távol tartja m,agától a világbajnok csapattársat. 

14.40. Belecsaptak a fiúk. Megy az utolsó nap. Három gyors lesz, amiből már az elsőn többen a célban. 

09.15. A mai első gyors 14 óra 13 perckor rajtol. Addig egy kis összefoglaló. 

08.46. A szombat esti utolsó, tizenötös gyorsot Neuville nyerte, és nagyon felzárkózott Evansra. De Tanak és Ogier is lesben áll. Másfél napig szárnyalt a brit Evans a Forddal, de a többiek kezdik bedolgozni. Nagyon izgalmas három, befejező szakasz elé nézünk ma. Innen folytatják:

1. Evans Ford 2:53:45.7  
2. Neuville Hyundai +11.5 +11.5
3. Tanak Ford +15.3 +26.8
4. Ogier Ford +23.1 +49.9
5. Latvala Toyota +34.7 +1:24.6
6. Paddon Hyundai +3:02.1 +4:26.7
7. Hanninen Toyota +5:07.6 +9:34.3
8. Bertelli Ford +2:35.7 +12:10.0
9. Sordo Hyundai +1:16.8 +13:26.8
10. Tidemand Skoda R5 +30.7 +13:57.5
11. Ostberg Ford +30.2 +14:27.7

08.45. Ostberg megcsinálta a kerékcserét és futómű javítást  7 perc árán, de beért a célba. Nem úgy Kris Meeke, aki brutálisan nagyot esett, másodszor a versenyen. Alább láthattátok 16.23-as bejegyzésnél, mit tettek a kocsival a szerelő, most megmutatjuk, mit tett újból Meeke. És Meeke még mindig megy…

Vasárnap 08.40. Szép napot mindenkinek! Összefoglaljuk a tegnap késő este történteket.

20.42. Ma még egy szakasz van vissza, de erről holnap reggel tájékoztatunk mindenkit. Jó éjszakát!

20.40. Az első öt, akik lőtávolon belül vannak tizennégy szakasz után

1. Evans Ford 2:40:27.3  
2. Neuville Hyundai +30.4 +30.4
3. Tanak Ford +8.4 +38.8
4. Ogier Ford +18.4 +57.2
5. Latvala Toyota +27.9 +1:25.1

20.33. Vártunk, vártunk és a hír igaz. Megállt Meeke és Ostberg is. A norvég kereket cserél, lehet, hogy még beér. Kár érte. Meeke felől semmi pontos hír. 

20.23. Evans előnye fogy Neuvillevel szemben. Most 15-öt kapott a brit. 

20.17 Azt mindig kerek szemekkel nézem, mikor lejönnek egy 38,6 kilométeres murvás gyorsról és tizedre azonos időt nyomnak, mint Tanak és Neuville... 🙄  19:45.5 mindkettejük teljesítménye. 

19.59. Tanak Latvala előtt, Sordo már csak harmadik. 

19.50. Sordo beért,a 38 kilométeres pályán 20:12.2 alatt ért át. Hanninen 1.12.2-öt kapott.

18.56. A tizennégyes gyors 19 óra 21 perckor rajtol. 

18.55. Evans továbbra is vezet. Második a Neuville 45.5-tel. harmadik Tanak +8.4-gyel, aztán Ostberg már csak negyedik + 7.8-cal. Ötödik Ogier +7.9-cel és utána latvala jön +18.3-mal. 

18.52. Neuville csak Tanak és Ogier mögé érkezett, több, mint 4 másodperccel. Evans meg elé, de ő is a két fordos mögé. Meeke most csak a harmadik időt autózta, végül bejött a két Ford közé. 

18.45. Tanak gyorsabb másféllel, mit Ogier. 

18.35. Paddon eddig a legjobb. 10:57.3. Sordo, Hanninen, Bertelli a beérkezettek sorrendje ezidáig. 

18.15 Kicsi csúszás, most rajtol a tizenhármas szakasz.

17.23. Evans lassulásának oka:

17.22. Neuville nagyon beindult. 

16.23. Aki nem látta eddig, ugye tegnapi bukása után így nézett ki Kris Meeke Citroen versenyautója. 

Ma eddig ezzel a kocsival két szakaszt nyert már! Hogy lehet ez? :mrgreen:  Így:

16.20. A következő szakasz 18 óra 08 perckor rajtol. 

16.11. Szegény Ostberg, Meeke megint elvette a szakaszgyőzelmet tőle. 1.1 másodperccel volt gyorsabb. 

16.05. Ostberg az élre ugrott a gyorson. 13.19.3 És nem vennék rá mérget, hogy ez lesz a szakaszgyőztes idő, bár ő is megérdemelne egyet. Hoppá, mégis? Evans belassult, 12.9-et kapott a norvégtól. 

15.52. Latvala egyelőre a leggyorsabb. 13.23.1 Paddon 4.6-ot kapott tőle. Hanninen nem jól muzsikál a másik Toyotával, csapattársától bő egy percre volt itt is. 

15.41. Sordo beért a tizenkettes gyorson. 13:36.9

15.40. Tizenegy gyorsasági után az összetett állása:

1. Evans  Ford 1:56:03.4  
2. Neuville Hyundai +55.9 +55.9
3. Ostberg Ford +10.0 +1:05.9
4. Tanak Ford +3.4 +1:09.3
5. Ogier  Ford +2.7 +1:12.0
6. Latvala Toyota +24.6 +1:36.6
7. Paddon Hyundai +2:11.8 +3:48.4
8. Hanninen Toyota +2:12.7 +6:01.1
9. Bertelli  Ford +4.4 +6:05.5
10. Tidemand Skoda R5 +3:36.2 +9:41.7

15.25. Még jó hogy megvettem a mai ötöslottómat is 😆 Kris Meeke behúzta a szakaszt! Neuville 6 tizedet kapott. Ti meg nemsokára egy összesített táblázatot. 

15.15. Evans és Ostberg is kicsit belassult, persze önmagukhoz képest. 5.6-ot és 7.2-öt kaptak a beindult Neuvilletől. Még nem írom le, hogy a belga nyerte a szakaszt, mert lehet Meeke örömautózásba kezd. Meglátjuk rövidesen…

15.05. Megjöttek többen is. És közülük Tanak 20:03.1-gyel a leggyorsabb. Mögötte Paddon háromra, és Latvala 5.9-re lemaradva. 

14.51. Sordo a célban. 20.27.9. Hanninen is, de kapott rendesen 31.4-et. Bertelli meg 42,4-et…

14.50. Megy a tizenegyes gyors. Latvala így fordult rajta:

13.58. Részletesebb táblázat majd a tizenegyes gyors után, ami 14 óra 21 perckor kezdődik, laza 38.68 kilométer. Most WTCC időmérő is kezdődik, csak mondom… :mrgreen: 

13.55. Evans több mint egy perccel vezet Neuville előtt. Mögötte a harmadik helyre visszacsúszó Ostberg 2.8-ra. Negyedik Ogier 8.2-re, míg rajta ötödik Tanak másfélre. Latvala a fordos mögött a hatodik, hátránya hozzá mérve 21.4.

13.50. És tessék, ahogy leírtam Kris Meeke egy harmadik időt dobott. Csak 2.8-at kapott Evanstól. Most komolyan, a lentebb közölt képekből gondoltátok volna, hogy abból a kocsiból egy olyant hoznak ki a franciák, ami újból itt nyomja az elején? 🙄 Igaz Breen alatt megint nem szerepel jól, most 7 percet kapott…

13.49. Kíváncsian várjuk, hogy a két újjáépített Citroen hogy szerepel majd. Ugyan 40-40 perc hátrányban vannak, de ezen a versenyen még így is pontszerző helyre is be lehet jönni. 

13.44. Húha. Ostberg apuka kicsit lemaradt. + 7.8 másodperccel, most csak a hatodik, de éépen jön Evans…És Evans megjött, 8 tizeddel Neuville elé, csakhogy ő nyerje a gyorsot…

13.41. Ogier nem tudott a szakaszon élre állni, ez viszont sikerült egyelőre Neuvillenek. 11.01.0

13.36. Latvala gyorsabb, mint Paddon 2.8-cal, míg ő meg pont ennyit kap Tanaktól…

13.30. Paddon viszont egy tízest osztott Sordonak és az ő 11:08.5-ös teljesítménye most a legjobb, de lassan érkeznek az összetettben élne állók. 

13.27. Hanninen sem tudott Sordo elé kerülni, kapott 2.8-at, míg az olasz Bertelli 30.9-et.

13.15. Tehát Sordo fog takarítani. Ez 11:18.4- másodperc alatt sikerült neki. 

szombat 13.10. perc. Itt is megkezdődnek a küzdelmek. Az első autó már pályán. Ebben a sorrendben rajtolnak:

10.00. Egy kis ízelítő az utolsó szakasz mókáiból:

09.54. És láss csodát, mi készült belőle! Egy szombatra teljes mértékben versenyképes kocsi.

09.48. Elkészülni(???), vigyázz, kész(?), rajt! Volt dolguk a franciáknak Meeke kocsijával… Ott gondolkodtak, hogy megcsinálják szombatra, vagy a 2018-as Dakaron indítják… 🙂  :mrgreen: 

09.45. Aztán a nap zárószakaszán, ami 6,04 kilométer volt, sok érdemleges nem történt, ami az időkülönbségeket illeti. Neuville első gyorsát nyerte Argentínában, Latvala (+0.3 mp) és Ogier(+1.4 mp) előtt, Evans negyedik lett. 

09.41. Evans sorozata megszakadt, mert a nyolcas gyorsot nem ő nyerte. Hanem Paddon, de ez a versenyben vezető brit pilótát annyira nem zavarta, hisz egy olyan versenyzőtől kapott 4 másodpercet, aki korábbi hibája miatt nem sok eséllyel megy a végső győzelemre. Tehát Evans üldözői mind kaptak, Ostberg 5,1-et, Ogier 6,6-ot, Latvala pedig 34.6-ot. A finn ilyen gyenge futásának köszönhetően az összetettben visszaesett a harmadik helyről a hatodikra. Neuville, Tanak és Ogier is átugrotta ebben a sorrendben. 

szombat 09.40. Szép napot mindenkinek! Összefoglaljuk röviden, mi történt az éjjeli két gyorson Argentínában. 

21.45. Az éjszakába nyúló gyorsokról holnap reggel nyújtunk összefoglalót. Jó éjszakát! 

21.40. A verseny állása hét gyorsasági után:

1. Evans Ford 1:06:21.1.  
2. Ostberg Ford +47.7 +47.7
3. Latvala Toyota +9.2 +56.9
4. Tanak Ford +2.5 +59.4
5. Neuville Hyundai +0.1 +59.5
6. Ogier Ford +1.1 +1:06.1
7. Bertelli Ford +2:26.7 +3:27.3
8. Paddon  Hyundai +14.1 +3:41.4
9. Hanninen Toyota +45.3 +4:26.7
10. Tidemand Skoda R5 +50.2 +5:16.9

 

21.22. Tanak viszont Neuvillnek adott 3 tizedet. Nagyon szoros a csata. Paddon viszont Tanaknak  ugyanennyit és egyelőre ő vezeti a szakaszt. Evans pedig holtversenyben Padonnal. Négy autó 6 tizeden belül több, mint 20 kilométer kegyetlen murvás szakasz után! 

21.15. Ogier a célban. 10,23.5. Latvala 6 tizedet kapott, a több, mint 20 kilométeren. Neuville 1.8-at adott Ogiernek. 

20.48. A következő, hetes gyors 21 óra 05 perckor rajtol. 

20.40. Hat gyorsasági után így alakult az állás:

1. Evans Ford 56,00,0  
2.  Ostberg Ford +47.6 +47.6
3. Latvala Toyota +6.3 +53.9
4. Ogier Ford +4.3 +58.2
5. Neuville Hyundai +0.7 +58.9
6. Tanak Ford +0.2 +59.1
7. Bertelli Ford +1,59.1 +2,58.2
8. Paddon Hyundai +43.2 +3,41.4
9. Hanninen Toyota +28.7 +4,10.1
10. Tidemand Skoda R5 +9.0 +4,19.1

20.32. És erre vártam még megérkezett Ostberg apuka is. Harmadik leggyorsabb volt. Érmet visz haza a kislányának? Összetettben ezzel az idővel már második, Latvala elé került. 

20.28. Evans megállíthatatlan. A mai öt szakaszból az összeset a brit pilóta nyerte a Forddal. Mögötte Neuville volt a másik legjobb, de ő is kapott 8.7 másodpercet. Aztán Sordo és a már említett Ogier. Egyelőre…Amit jó látni, hogy Meeke és Breen is tudta folytatni, a fazékból is Citroen csináltak a franciák…

20.15. Most már a gyors céljában. 12,52.4 az ideje. Latvala 7,3-at kapott tőle. 

20.09. Ogier már a pályán. 

18.15. Az újabb kör 20 óra 02 perckor kezdődik. 

Nem csodálkozom, hogy Evans vezet…  :mrgreen: 

 

18.10. Öt gyorsasági után, és egy nagy szerviz előtt(…) az összetett állása:

1. Evans Ford 43,24.1  
2. Latvala Toyota +30.1 +30.1
3. Ostberg Ford +5.5 +35.6
4. Tanak Ford +4.2 +39.8
5. Ogier Ford +1.9 +41.7
6. Neuville Hyundai +8.5 +50.2
7. Bertelli Ford +1,24.9 +2,15.1
8. Paddon  Hyundai +56.7 +3,11.8
9. Tidemand Skoda R5 +3.7 +3,15.5
10. Hanninen Toyota +15.5 +3,31.0

18.05. Ostberg nem hagyja magát, most is harmadik időt teljesített. 

17.59. Evans itt is nyerte a gyorsot. Mit vett be a Fordos pilóta? 🙄  😆 Neuville elé jött 2.2 másodperccel. 

Jó, azért van eleje is. Olyan érzése van az embernek, mintha a Dakar raliról hagytak volna itt egy autót…

17.50. Paddon is bent 4,51.5-tel. De ő ugye az elején már rontott egy nagyot, mint nemrég Meeke és Sordo.

Meeke autója. Jobbra van az eleje… 😳 

17.45. Ezen a 6,04 kilométeres gyorson is lehet adni, és kapni. Nos most Neuville villantott egyelőre. 4,45.7-es ideje 3.8-cal jobb Ogier teljesítményénél. Mögöttük egyelőre Tanak és Latvala a sorrend. 

16.20. Az ötös gyorsasági 17 óra 29 perckor rajtol. 

Nézők, tempó, mi kell még? 😛 

16.10. Négy kalandos gyorsasági után az összetett állása:

1. Evans Ford 38,40.6  
2. Latvala Toyota +23.6 +23.6
3. Ostberg Ford +8.6 +32.2
4. Tanak Ford +1.2 +33.4
5.  Ogier Ford +2.3 +35.7
6. Neuville Hyundai +12.3 +48.0
7. Bertelli Ford +1,16.4 +2,04.4
8. Tidemand Skoda R5 +58.7 +3,03.1
9. Paddon Hyundai +0.7 +3,03.8
10. Hanninen Toyota +6.5 +3,10.3

16.06. A kicsi Beáta örülhet Norvégiában, Ostberg apuka már a harmadik helyen áll!

16.05. Meeke 6 perces hátránnyal beért a gyors céljába, lehet szervizelni. 

16.02. Evans ellenállhatatlan! Megint a leggyorsabb. A 13,44.8 Latvalánál 2,8-cal jobb. 

16.01. Kris Meeke állítólag most cammog kifelé a gyorsról. 

15.58. Breen is beért, de 5 perces hátránnyal. Lehet csapattársa Meeke miatt

15.52. Beérkezett Sordo, és Tanak is, de Latvala ideje tartja magát. A spanyolnak van hova sietnie, az előbb hiba miatt. És Meeke is kalandban!!! Egyelőre állnak bent a gyorson!

15.48. Neuville 20.1-et kapott Latvalától…

Latvala Toyotája a négyes gyors céljában… Durva egy terep ez. 

15.44. Ogier és Latvala a négyes gyors céljában. Latvala 13,47,6-os ideje 8.8 másodperccel jobb a világbajnokénál. 

15.37 A WRC2-ben Tidemand vezet Ptaszek előtt 13.7 másodperccel. Őt követi Guerra bő 45 másodperccel leszkadva.

15.25. A négyes gyorson most rajtoltak. A Santa Rosa – San Agustin szakasz 23,85 kilométer hosszú.

15.20. Három gyorsasági után az állás.

Ennyire nyomja Evans…

1. Evans Ford 24,55.8  
2. Meeke Citroen +8.7 +8.7
3. Latvala Toyota +12.1 +20.8
4. Ostberg Ford +3.2 +24.0
5. Ogier Ford +0.1 +24.1
6. Neuville Hyundai +1.0 +25.1
7. Tanak Ford +2.7 +27.8
8. Breen  Citroen +9.8 +37.6
9. Bertelli Ford +52.0 +1,29.6
10. Hanninen Toyota +25.5 +1,55.1

15.10. Evans és Meeke is beelőzték Tanakot, ebben a sorrendben és Evans 2.3-mal gyorsabb. Sordo több, mint 10 perces kalandozás után kiért a gyorsról. Ezekre a lepattanókra várnak az WRC2-es kocsik, hogy az első tízbe férjenek. 

15.02. Tanak 20.25.1-gyel a leggyorsabb most.  

14.56. Ogier a célban ideje 10.25.9. Latvala fél másodperccel rosszabb. Neuville meg 2.9-cel. 

14.35. A harmadik gyorsasági rajtideje 14 óra 41 perc. Az Amboy -Santa Monica szakasz 20,44 kilométer. 

14.30. Az állás kettő gyorsasági után:

1. Evans  Ford 14,37.0  
2. Meeke Citroen +6.4 +6.4
3. Sordo Hyundai +0.5 +6.9
4. Latvala Toyota +6.3 +13.2
5. Neuville Hyundai +1.9 +15.1
6. Ostberg Ford +1.7 +16.8
7. Ogier Ford +0.2 +17.0
8. Breen Citroen +6.7 +23.7
9. Tanak Ford +1.4 +25.1
10. Hanninen Toyota +23.7 +48.8

14.20. Bertelli fél másodperccel veri Hanninet és tizedik a szakaszon. 

14.18. Mads Otsberg hatodik a Forddal. Nem lassította a gyerkőc… 😆 

14.15. Hanninen a legrosszabb a rontó Paddonon kivül. 45-öt kapott Evanstól. 

14.11. Hoppá! Evans ugye nem csak engem viccelt meg? 12.42.3 🙄 Egy Ford vezet. Paddon pedig rumlizott, majd 3 perccel lassabb. 

14.07. De a másik kocsi igen, Kris Meeke az élen, erre számítottam. 12.46.9 a mostani top idő. 

14.06. Az első Citroen a célban Breeggel, de ő nem váltotta most meg a világot. Csak Tanaknál jobb. 

14.02. Tanak négyből a negyedik, ideje a legrosszabb. 13.05.2. Kíváncsi vagyok a Citroenek mit tudnak majd a letakarított pályán… De előtte még Sordo robbantott. 12.49.2, a legjobb idő most. 

13.58. Ogier ideje 13.00.2. Hárman a célban és Latvala a legjobb. 12.54.3. Neuville 2,4-re van a finnen. Nyilván Ogier számára takarítani a pályát nem kellemes, ez látszik is az időn. 

13.43. Ogier elrajtolt a szakaszon. Őt követte Latvala, Neuville, Tanak, majd Sordo.

13.38. A gyorsasági 5 perc késéssel indul, tehát 43-kor.  A San Agustin – Villa G. Belgrano gyorsasági 19,95 kilométer hosszúságú. 

09.40. A mai első, egyben a verseny második szakasza 13 óra 38 perckor kezdődik. 

09.25. A hajnali első gyorsasági után az állás:

1. Sébastien Ogier  Ford 1:53.8  
2. Dani Sordo  Hyundai +0.9 +0.9
3. Elfyn Evans  Ford +0.0 +0.9
4. Thierry Neuville Hyundai +0.7 +1.6
5. Jari-Matti Latvala Toyota +0.5 +2.1
6. Mads Ostberg  Ford +0.3 +2.4
7. Hayden Paddon Hyundai +0.1 +2.5
8. Kris Meeke Citroen +0.2 +2.7
9. Ott Tanak Ford +0.4 +3.1
10. Juho Hanninen  Toyota +0.7 +3.8
11. Craig Breen  Citroen +1.0 +4.8
12. Bertelli Lorenzo Ford +0.4 +5.2

09.10. Magyar idő szerint (mindent a hazai időszámítás szerint fogunk közölni) nem sokkal éjfél után Cordobában megtartották az első szuperspeciál szakaszt a nézők szórakoztatására. Az 1,75 kilométeres pályán a világbajnoki címvédő Ogier volt a leggyorsabb 1,53,8-cal. Ezek az eredmények, mint első gyorsasági beleszámítanak a versenybe. Nézzünk pár felvételt. Az elsőn Latvala repülni tanította már itt a Toyotát…

Péntek 08.30. Röviden a shakedownról. Ez a gyakorlásra, beállításokra szolgáló pályaszakasz nyilván megegyezik azzal, ami vár a mezőnyre. Sébastien Ogier volt rajta a leggyorsabb, de ennek, mármint az időeredményeknek nincs jelentősége. Inkább a felvételeket böngésszük. Újra a mezőnyben az újdonsült apa Mads Ostberg egy Ford Fiesta WRC’17-tel. 

Latvala a Toyotával rajtol. Érdemes a hangszórókat felerősíteni…

A pályák szélén nagyon figyelni kell, nézzétek csak…

forrás:Rallye Argentína twitter,