
Azért komolyabb történelmi ismeret nem kell hozzá, hogy belássuk, orosz földön a vörösök az erősebbek. Így volt ez ma is Szocsiban, a Forma-1 délelőtti első szabadedzésén a leggyorsabb Kimi Raikkonen szuperlágy gumikon azonnal az élre állt, majd hamarosan 1:35 alatti időt futott. Vettel ekkor még csak loholt utána, 8 tizeddel lassabb volt.
A Mercedesnél eközben Lewis Hamilton hasított a szuperlágyon, Bottasnál 6 tizeddel volt gyorsabb, majd hamarosan Raikkonent is megelőzte. A Red Bullnál Daniel Ricciardo szokatlanul későn merészkedett elő, 20 perc után Raikkonen mögött fél másodperces lemaradással harmadik volt.
A Haasnál Kevin Magnussen és Romain Grosjean már az elején vezethetőségi problémákra panaszkodott. Az új Carbone Industrie fékekkel a vártnál nehezebben barátkozik a csapat. „Mi a pokol történik itt?!” – kérdezte ingerülten Grosjean, és arra panaszkodott, hogy nem kap rendes visszajelzést a fékpedálon, így pedig nehéz pontosan eltalálni a féktávokat.
A McLarennél is később kezdődött Stoffel Vandoorne programja, a délelőtt motorhibája után a fél erőforrást kicserélték, emiatt negyedórát veszítettek az FP2-ből. Nagyobb baj, hogy máris megvan a 15 helyes rajtbüntetésük, ugyanis a negyedik versenyhétvégén bekerült az ötödik turbó és az ötödik MGU-H is az autóba. Egyébként a Ferrari sem áll túl jól a turbók tekintetében, hiszen az Orosz futamra mindkét autójukba beépítették a harmadik feltöltőt, így már csak egyetlen tartalék maradt a szezonra.
Fél óra elteltével a Ferrari már ultralágyakon kereste a leggyorsabb körhöz tartozó beállításokat. Hűtőkörök közbeiktatásával egyre gyorsabb köröket futottak, amiben az az érdekes, hogy még az ultralágyak sem csak egy-két gyors körre képesek, hanem többször is lehet próbálkozni velük. Végül Vettel 1:34,120-szal az élre állt, és ez már 1,3 másodperccel jobb volt Nico Rosberg tavalyi pole-idejénél. Ne feledjük, idénre 4-5 másodperces gyorsulást ígértek, így a szombati időmérőn ennél jobb körökre számíthatunk.
Hamiltonnak nem volt válasza a Ferrarisok tempójára. Azt mondta a rádión, hogy már az első körben elég melegek a gumik (fontos különbség a Ferrarihoz képest), de hibázott is, így harmadszorra futott csak egy 1:34,829-kört, aminél még Bottas is gyorsabb volt, igaz csak 39 ezreddel.
Az edzés feléhez közeledve a két Ferrari és Mercedes mögé Max Verstappen zárkózott föl, aki közel 4 tizeddel volt gyorsabb csapattársánál. Mögöttük Massa, Hülkenberg, Magnussen és Pérez volt a sorrend.
Az FP2 második felében a hosszú etapokat gyakorolták az istállók. Bottas, Hamilton és Vettel az ultralágy keveréken kezdett, Raikkonen a piros oldalfalú szuperlágyakon, de hamar elfékezte őket. Versenytempóban is gyors volt a Ferrari, Vettel időeredményei meggyőzőek.
Max Verstappen előbb a váltójára panaszkodott, aztán 20 perccel a délutáni edzés vége előtt félre is kellett állnia. Csak 15 kört teljesített, és Sergei Sirotkin délelőtti problémája után ez már második Renault-erőforrás volt a hétvégén, amely megadta magát. Aggasztó…
A második szabadedzés végeredménye:
Versenyző | Csapat | Idő | Különbség | Kör | |
1. | Sebastian Vettel | Ferrari | 1:34,120 | 36 | |
2. | Kimi Räikkönen | Ferrari | 1:34,383 | +0,263 | 36 |
3. | Valtteri Bottas | Mercedes | 1:34,790 | +0,670 | 36 |
4. | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:34,829 | +0,709 | 34 |
5. | Max Verstappen | Red Bull | 1:35,540 | +1,420 | 15 |
6. | Daniel Ricciardo | Red Bull | 1:35,910 | +1,790 | 26 |
7. | Felipe Massa | Williams | 1:36,261 | +2,141 | 39 |
8. | Nico Hülkenberg | Renault | 1:36,329 | +2,209 | 38 |
9. | Kevin Magnussen | Haas | 1:36,506 | +2,386 | 31 |
10. | Sergio Pérez | Force India | 1:36,600 | +2,480 | 38 |
11. | Esteban Ocon | Force India | 1:36,654 | +2,534 | 39 |
12. | Fernando Alonso | McLaren | 1:36,765 | +2,645 | 27 |
13. | Jolyon Palmer | Renault | 1:36,711 | +2,591 | 22 |
14. | Romain Grosjean | Haas | 1:37,039 | +2,919 | 31 |
15. | Carlos Sainz | Toro Rosso | 1:37,083 | +2,963 | 36 |
16. | Stoffel Vandoorne | McLaren | 1:37,125 | +3,005 | 25 |
17. | Danyiil Kvjat | Toro Rosso | 1:37,300 | +3,180 | 35 |
18. | Pascal Wehrlein | Sauber | 1:37,441 | +3,321 | 30 |
19. | Lance Stroll | Williams | 1:37,747 | +3,627 | 36 |
20. | Marcus Ericsson | Sauber | 1:37,819 | +3,699 | 29 |
Az első szabadedzés végeredménye:
Versenyző | Csapat | Idő | Különbség | Kör | |
1. | Kimi Räikkönen | Ferrari | 1:36,074 | 19 | |
2. | Valtteri Bottas | Mercedes | 1:36,119 | +0,045 | 24 |
3. | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:36,681 | +0,607 | 23 |
4. | Max Verstappen | Red Bull | 1:37,174 | +1,100 | 19 |
5. | Sebastian Vettel | Ferrari | 1:37,230 | +1,156 | 19 |
6. | Daniel Ricciardo | Red Bull | 1:37,290 | +1,216 | 19 |
7. | Sergio Pérez | Force India | 1:37,457 | +1,383 | 29 |
8. | Felipe Massa | Williams | 1:37,900 | +1,826 | 29 |
9. | Lance Stroll | Williams | 1:37,944 | +1,870 | 30 |
10. | Esteban Ocon | Force India | 1:38,065 | +1,991 | 28 |
11. | Danyiil Kvjat | Toro Rosso | 1:38,496 | +2,422 | 17 |
12. | Kevin Magnussen | Haas | 1:38,747 | +2,673 | 23 |
13. | Fernando Alonso | McLaren | 1:38,813 | +2,739 | 16 |
14. | Carlos Sainz | Toro Rosso | 1:38,976 | +2,902 | 17 |
15. | Jolyon Palmer | Renault | 1:39,158 | +3,084 | 16 |
16. | Romain Grosjean | Haas | 1:39,533 | +3,459 | 17 |
17. | Stoffel Vandoorne | McLaren | 1:39,541 | +3,467 | 19 |
18. | Pascal Wehrlein | Sauber | 1:39,731 | +3,657 | 21 |
19. | Marcus Ericsson | Sauber | 1:40,079 | +4,005 | 20 |
20. | Szergej Szirotkin | Renault | idő nélkül | —— | 2 |