Botkáék elrepültek…,hogy szárnyaljanak.

A Rali Európa-bajnokság második futama jövő hétvégén lesz a spanyol Kanári-szigeteken. Az R5-ös mezőnyben egyetlen magyar páros érdekelt továbbra is, Botka Dávid és Szeles Péter a Citroen DS3 R5-tel. 

A csapat több részletben közelíti meg a helyszínt. Mivel az autó nem tud repülni, mi megelégszünk, ha majd a versenyen szárnyal, ezért a szerviztagok egy része éppen csütörtökön köt ki a szigeten, másfél napos hajókázás után. A behajózáskor Cádizban Szenner Zsoltot értük el, aki a rövid helyzetismertetés mellékleteként pár fotóval is megörvendeztette a race1.hu olvasóit.

” Pont most raktuk be a kocsit, és a teljes szervizkonvojt a kompba. Éppen indulnánk, de látom ez már közel egy órás késésben van. Igaz, nem rohanunk sehova, lesz másfél napunk az óceánon hánykolódni” – kezdte beszámolóját még kedd este hét óra tájban Zsolt.”A kocsi nem jött haza az Azori-szigetek után, Portugáliába hajóztatták onnan az Eb szervezői. Azt az utat a Citroen önállóan tette meg, most viszont mi is vele hajókázunk a Kanári-szigetekre.” – folytatta Szenner Zsolti.

” A versenygép egy helyi Citroen kereskedésben aludt hetekig, aztán kijöttünk érte. Szerelgettük, és szeretgettük, hogy most ne legyen semmi műszaki hiba a következő versenyen. Van benne új difi, gátlók. A motorra nem volt panasz az első versenyen, de a többi probléma nem hiányzott. Szóval, amikor most beszélek veled, minden egy bizonytalan kinézetű komphajónak álcázott teherhajó gyomrában van, mi meg a fedélzeten. Várjuk, hogy megkezdődjön a másfél napos kaland, valamikor csütörtök reggel kötünk ki”– adta az infót Zsolt a várva várt hajózás előtt.

Az írás megjelenésével egy időben, nem jött semmilyen katasztrófahír Afrika partjai felől, mert ugye a Kanári-szigetek Marokkóval van egy magasságban az Atlanti-óceánban. Tehát a fiúk valószínű kikötöttek, de erről olvasóink is értesülhetnek majd folyamatosan, hisz a csapattal állandó kapcsolatban leszünk a verseny végéig. 

Szeles Péterrel, még az elrepülés előtt, itthon beszélgettünk.”Mi közvetlen járattal repülünk a srácok után. A megérkezést követően, hétfőn tudunk tesztelni majd a helyszínen, és akkor kapunk képet pontosan a kocsi jelenlegi állapotáról”- kezdte a precíz programért felelős navigátor.” Sajnos volt mit csinálni az azori verseny után, és most nem a futómű cserére gondolok, hogy a murvás verseny után egy aszfaltos erőpróba jön. Sajnos cserbenhagyott minket a technika. Reméljük, most ez a Kanári-szigeteken nem fordul elő, mert tavaly meg itt nem láttuk meg a célvonalat”-folytatta reménykedve Péter. 

“Egyébként ez egy érdekes helyszín. nagyon jó minőségűek a pályák, viszont gumizabáló az aszfalt. Iszonyatosan eszi a gumit, amit a helyi borítás keveréke tesz. Helyezések múlnak ezen, nem véletlen, hogy a gumiszállító, és komolyabb csapatok emberei ezt vizsgálgatják folyamatosan. Sajnos mi itt nem tartunk, de természetesen a pályabejárásnál a lehető legfigyelmesebbek leszünk.”-térünk rá a helyi viszonyokra.” A tavalyi szakaszokat jól megvariálták a rendezők. Még a pályabejárásnál sem fogunk unatkozni. Nagyon jó az úthálózat, tele kereszteződésekkel, és ezt kihasználva a rendezőknek van lehetőségük rengeteg vonalvezetést kijelölni. És akkor a helyi jellemzőkre még ki sem tértem” -csigázott fel minket Péter.

“Nagyok a szintkülönbségek, ugye egy hegyekkel tarkított szigetről beszélünk. Lent pálmafák, napozás, fent maximum fenyőfák, vagy még az sem, és majdnem fagypont. Ahol tavaly kiestünk, ott konkrétan 3 fok volt a hőmérséklet… A másik, ami jópofa dolog, csak nem a versenyzés szempontjából… Ahogy megyünk egyre feljebb a hegyen, egyre több a felhőcske is. Nos, ezekből szakaszosan potyog az eső. Nem az egész helyen, amit lefed, hanem 15-20 méteres sávokban. Tolod neki ezerrel szárazon, majd jön 20 méter víz, aztán megint száraz…És a ritmusváltások is érdekesek. Sok a lassú rész, majd egyszer csak állsz a gázon baromi hosszan, szinte leforog a kocsi. Aztán megint kanyar, kanyar hátán. Szóval ez vár ránk, tavalyról tudjuk már, de most tán a céldobogó is. Sűrű a mezőny, közel 30 R5-ös autó itt is. Nagyon jó lenne az első tízben végezni, az első öt meg álom lenne…”– mondta el sóhajtva reményeit Szeles Péter a race1.hu-nak. 

Mint említettem, a csapattal folyamatosan tartjuk a kapcsolatot, és érintkezésbe lépünk még az Ifj, Érdi Tibor – Papp György kettőssel is, akik egy Mitsubishi R4-gyel neveztek.

U.i.: Csütörtök 11.00 óra. A csapat hajózó része olvasta a cikket a Kanári-szigeteken és örömmel jelentik, hogy már szárazföld van a talpuk alatt, megérkeztek. 🙂