M1RA – az első győzelem után

Bahreinben megszerezte első győzelmét a TCR International sorozatban a magyar M1RA csapat. Az első futamon Roberto Colciago a harmadik helyről nagyszerűen rajtolt, és nyert. A verseny után Bári Dávidot a csapat vezetőjét kértük egy rövid értékelésre.

Teljesen más körülmények fogadtak bennünket, mint Grúziában. Ott 3-4 fok volt, ehhez képest Bahreinben majdnem 40 fokban kellett versenyezni. Ez olyan volt, mintha másodjára is el kellett volna kezdeni a szezont. Minden más volt, új beállításokra volt szükség, és a Forma-1 miatt a lebonyolítás is eltért. Nem is voltak elvárásaink a hétvége előtt, dolgoztunk keményen, és amikor az időmérőn láttuk, hogy jó a teljesítményünk, és azt is tudtuk, hogy a versenytempónk még jobb, akkor már bíztunk abban, hogy egy jól sikerült rajttal ebből szép eredmény lehet.

Nagyon korán jött ez a siker, hiszen januárban még csak a fejetekben létezett a csapat. Gondolom óriási volt az öröm.

Hatalmas volt! Ezért csináljuk, ez éltet minket, ez adja meg azt az adrenalinlöketet, ami miatt versenyzünk. Fantasztikus érzés ilyenkor a csapattal lenni. Mondanám, hogy a pezsgőzést is élveztük, de bahreinben rózsavíz volt helyette. De nem akarunk itt megállni, Attika is lóg még nekünk egy futamgyőzelemmel.

A második futamon pontosan mi történt Attilával?

Három olyan eset is történt, amit utólag vizsgáltak a versenyfelügyelők. Borkovic a pályán kívül előzte meg Attilát, és ezért vizsgálták. Aztán Vernay körülbelül ötször lökte meg őt, mielőtt megelőzte, és utána James Nash sem tisztán előzött. Egyik vizsgálatból sem lett büntetés, de azt gondolom, túraautós berkekben határesetnek minősíthető mindegyik.  Viszont amikor három ilyen incidens van az első körben, az ki tudja zökkenteni a versenyzőt a saját ritmusából. Tanulnunk kell ebből az esetből is, meg kell nézni, mit tehetünk, hogy ilyen határesetek se tudjanak velünk előfordulni, ha pedig mégis megtörténik, akkor hogyan tudjuk ezt gyorsan és ügyesen kezelni.

A szezon elején úgy számoltátok, hogy Colciago lehet az, aki idén harcban lesz a bajnoki címért.

Igen, így volt, mert óriási mennyiségű tapasztalattal rendelkezik, és más sorozatokban volt már bajnok. Viszont a grúziai hétvége után úgy tűnik, hogy Tasi Attila is felnőtt a feladathoz, és hirtelen a mezőny elejébe ugrott. Semmiképpen sem akartunk túlzottan nagy elvárásokat támasztani felé, inkább most ő tett magára egy kicsit nagy terhet. Azért ne feledjük el, hogy 20 kilogramm többletsúllyal kellett ezt a hétvégét teljesítenie. Úgyhogy összességében mindkét pilótára, és természetesen az egész csapatra is nagyon büszke vagyok a bahreini teljesítmény miatt.

Két futam után hogy látod, milyen az autó?

Egy igazi versenyautó, minden jó és kevésbé jó értelemben véve is. Igényli a törődést, sokat kell vele foglalkozni, és megvannak az apróbb trükkjei. Látjuk, hogy a többiek milyen versenyautókkal indulnak, össze tudjuk hasonlítani őket, és ez a Honda egy kicsit komplexebb.

Van egy szűk mezsgye, ahová bele kell találni, ahhoz, hogy igazán gyors legyen, de ha beletaláltok akkor nagyon gyors?

Pontosan így van. Könnyű vele versenyképesnek lenni, ha megtalálod az összes apróságot, és minden dologra odafigyelsz, ami segíthet abban, hogy gyorsabb legyél. Ez a tartomány más autóknál talán szélesebb, de a csapatunkhoz, éppen emiatt, talán jobban is illik ez a Honda. Úgyhogy nagyon örülünk, hogy ezzel a kocsival versenyezhetünk, és továbbra is úgy látjuk, hogy meg lehet vele nyerni a bajnokságot.

Kiderült már számotokra, hogy kik lesznek a nagy ellenfelek? Kívülről elég szorosnak tűnik a bajnokság.

Szerintem is kell még egy-két verseny, hogy kiderüljön, ki az a négy-öt pilóta, aki a végső győzelemért harcol. A Volkswagen csoport összes autója nagyon erős. A kétszeres bajnok Stefano Comini egy kicsit hátrébb van a ponttáblázatban, de én őt sem írnám le. Főleg úgy, hogy Spa és Monza következik, ahol az aerodinamika még jobban számít. A Volkswagennel Vernay, ha így gyűjtögeti a pontokat, akkor szerintem ő is ott lesz a bajnokság elején. A Bamboo csapat is nagyon erős, a három ex-WTCC pilótával, Oriolával, Valentével és Nash-sel sajnos a csapatbajnokságban is nehéz lesz tartani a lépést. És végül ott van az Alfa, ami iszonyatos tempót mutatott az első két versenyen. Az egyenesekben is nagyon gyorsak, és most 70 kilogrammal könnyebb autóval versenyzett Borkovic  is.  Várom, hogy felülvizsgálják ezt a rendszert, mert így az Alfákat nagyon nehéz lesz elkapni.

foto: M1RA facebook