F1 – a bahreini ráadás

Véget ért a kétnapos Forma-1-es teszt Bahreinben. Kisebb meglepetések voltak ugyan, de a kedd és a szerda a munkáról szólt a csapatok számára. Újítások érkeztek, és persze műszaki hibák is előfordultak, de ez ilyenkor természetes.

A Mercedes Lewis Hamiltonnal kezdett, és rögtön egy szétcsúszó elektromos csatlakozó borzolta a brit idegeit. A rövid kényszerszünet után alaposan megtankolták az Ezüst Nyilat és a hátsó gumik viselkedését igyekeztek megérteni a csapatnál. A nap végére egy lágy gumis gyors etap is belefért, így a leggyorsabb kör az első nap az övék lett. Bottas szerdán lemásolta az előző napot. Hosszú etapok, egy műszaki hiba, leggyorsabb kör. Elégedett volt a nap végén, azt nyilatkozta, hogy sokat haladtak előre gumiügyben, rengeteg adatot gyűjtöttek. Érdekesség, hogy a problémás T-szárny nélkül köröztek.

A Ferrari kedden két autót is pályára vitt. Giovinazzi a klasszikus tesztmunkát végezte, Vettel pedig a Pirelli programjában segített, a 2018-as gumikon dolgoztak. Az olasz 93 kört tett meg, és a második idővel zárt, Vettel alatt azonban megállt az autó, így túlóráznia kellett, hogy teljesítse a programot. Szerdán újra Vettel volt a pályán, illetve csak lett volna, hidraulikafolyadék szivárgás, majd a telemetria meghibásodása tette tönkre a napját, igaz 64 kört így is megtett, és néhány új alkatrészt ki tudott próbálni.

A Red Bull motorja is megadta magát az első napon. Ricciardo 45 kört ment, az aerodinamikára és a gumikra jutott idő, de a motorbeállításokkal már nem tudott foglalkozni. Éjszaka kicserélték az erőforrást, így másnap Pierre Gaslyra dupla munka maradt. Azaz maradt volna, de délben megint lerobbant a Renault motor. Így is hasznosnak ítélték a két napot, de hiába fejlődik a karosszéria, ha a motor megbízhatatlan. (a szerk.: mintha már lett volna ilyen a Red Bullnál…)

A Haas az első napon fontos változtatással körözött, az eddig használt problémás fékeket lecserélte a Carbon Industries termékére, és a köridők alapján ez jó döntés volt, Grosjean a negyedik lett, és 87 kört tett meg. Magnussen szerdán ezt a munkát folytatta, gyors volt, sokat is ment, az amerikaiak nem panaszkodhatnak.

A Williams kedden az ötödik leggyorsabb volt Massával, aki délelőtt vezetett, délután Stroll hetedik időt futott, de több mint egy másodperccel elmaradt a brazil tempójától. Szerdán Gary Paffet kapta meg az autót, és a DTM pilóta hiába hagyott ki négy évet a F1-es autókkal, alaposan odatette magát. 126 kört vezetett, rengeteg munkát elvégzett, és még a leggyorsabb köre is jobb volt, mint a két állandó versenyzőé.

Nico Hülkenbergnek fontos nap volt a kedd, mert a Renault kipróbálta az új MGU-K egységet, ami már Barcelonában gondot okozott a csapatnak, így a fejlesztett változat kulcsfontosságú a Renault erőforrást használó gyártóknak. Úgy tűnik működik az új alkatrész, mert Hülkenberg 74 kört futott, és hatodik időt ment az első napon. A gyorsulásban biztosan az is szerepet játszott, hogy az új kinetikus energia-visszanyerő alkatrész 6 kilogrammal könnyebb, a rakoncátlankodó elődnél. Szerdán az orosz Sergei Sirotkin kapta meg az autót, csendesen körözgetett, de 90 kört futott, és az ideje sem volt rossz, tökéletes munka egy tesztpilótától.

A Toro Rosso is tesztpilótát alkalmazott kedden. Az indonéz Sean Gelael, eddig nem csillogtatott ilyen képességeket (versenyzői erényeket sem nagyon…), de mégis beülhetett az F1-es autóba. Nem szerepelt rosszul, kétszer ugyan leállt, de reggel egy elektronikai hiba miatt, délután pedig az tesztelték mikor fogy ki az üzemanyag, így az tervezett megállás volt. Nyolcadik időt futott, és 78 kört tett meg. Szerdán Kvyat és Sainz osztozott az autón, eseménytelen napjuk volt, többnyire aerodinamikai teszteket végeztek.

A Force Indiánál is tesztpilóta vezetett az első napon. Alfonso Celis Jr. csendben és nem túl gyorsan körözgetett, szerdán pedig pontosan így folytatta Ocon és Perez is, az egyetlen említésre méltó adat a csapatnál az, hogy összesen több mint 1000 kilométert mentek komolyabb meghibásodás nélkül.

A Saubernél Ericcson kezdett, Wehrleiné volt a második nap. Kedden ők autózták a legtöbbet 106 megtett körrel, szerdán pedig 91 kört futott a német. A köridők épp olyanok, mint amit egy tavalyi motorral ellátott kis csapattól várhatunk.

A McLaren bezzeg szolgáltatott témát, és ezúttal vegyes volt a teljesítmény. Kedden még Oliver Turvey kóstolhatott bele, hogy milyen mostanában egy wokingi versenyző élete. A tesztmotor két installációs kör után kilehelte a lelkét. Megint elfolyt az ERS-ből a hűtővíz, épp mint Barcelonában az első napon. Motorcsere, majd szánalmas 17 megtett kör volt a keddi eredmény. Szerdán aztán szóltak a fanfárok, 81 kört hibátlanul megtett az autó, Stoffel Vandoorne a negyedik időt autózta, öröm, boldogság. Eric Boullier is gyorsan kamerák elé állt, és élvezte, hogy végre nem magyarázkodni kell. Biztató.

A bahreini első tesztnap eredményei:

  Versenyző Csapat Köridő Különbség Megtett körök
1 Lewis Hamilton Mercedes 1:31.358   97
2 Antonio Giovinazzi Ferrari 1:31.984 +0.626 93
3 Daniel Ricciardo Red Bull 1:32.349 +0.991 45
4 Romain Grosjean Haas 1:32.452 +1.094 87
5 Felipe Massa Williams 1:32.509 +1.151 56
6 Nico Hulkenberg Renault 1:33.624 +2.266 74
7 Lance Stroll  Williams 1:33.729 +2.371 35
8 Sean Gelael Toro Rosso 1:33.885 +2.527 78
9 Sebastian Vettel Ferrari 1:33.894 +2.536 89
10 Alfonso Celis Force India 1:33.939 +2.581 71
11 Marcus Ericsson Sauber 1:34.550 +3.192 106
12 Oliver Turvey McLaren 1:35.011 +3.653 17

A bahreini második tesztnap eredményei:

  Versenyző Csapat Köridő Különbség Megtett körök
1 Valtteri Bottas Mercedes 1:31.280   143
2 Sebastian Vettel Ferrari 1:31.574 0.294 64
3 Carlos Sainz Toro Rosso 1:31.884 0.604 68
4 Stoffel Vandoorne McLaren 1:32.108 0.828 81
5 Kevin Magnussen Haas 1:32.120 0.840 88
6 Esteban Ocon Force India 1:32.142 0.862 60
7 Daniil Kvyat Toro Rosso 1:32.213 0.933 61
8 Gary Paffett Williams 1:32.253 0.973 126
9 Sergey Sirotkin Renault 1:32.287 1.007 90
10 Pierre Gasly Red Bull 1:32.568 1.288 65
11 Pascal Wehrlein Sauber 1:34.462 3.182 91
12 Sergio Perez Force India 1:35.015 3.735 70