Hivatalos: visszatér a bajnok! – Kiss Ferenc újra versenyautóban

“Most már egészen biztos, hogy ott leszünk Szombathelyen!” – ezzel kezdte Kiss Ferenc amikor a race1.hu megkereste 1998 és 1999 magyar ralibajnokát. A pilóta tavaly óta dolgozik a visszatérésen, az év elején még kicsit csalódottan mondta, hogy nem tudnak elindulni a Miskolc Ralin, de azóta összeállt a büdzsé, és Patkó Gergely navigátorral együtt, egy Ford Fiesta R5-tel Kiss Feri is ott lesz Szombathelyen.

Izgulsz már?
Nagyon! Majdnem annyira mint az első versenyem előtt. Azért hosszú volt ez a bő tízéves kihagyás, és ha az élmezőnyben hagyod abba, akkor ott is akarod folytatni.

Keményebb szezont nem is választhattatok volna, idén az utóbbi évek egyik legerősebb mezőnye jött össze.

Gyengébbet meg minek választottunk volna? (nevet) Örülök, hogy ennyi jó versenyző és jó autó megy idén. Technikailag mi is ott leszünk az élmezőny szintjén, Beppo Harrachtól béreljük az autót, a szervizünket Katona Zoli “Katica” vezeti majd, ő pedig tudja, hogyan kell jól beállítani a kocsit. Persze nincsenek vérmes reményeink a szombathelyi versenyen, mert tudom, hogy hiába készülök fel alaposan, a többiek két futamnyi előnyben vannak velünk szemben.

Az utóbbi öt évben mi volt a legerősebb autó amit vezettél?

Hát talán a sajátom. (nevet)

Hány lóerős?

350, mert egy kicsit fel van húzva, de persze köszönő viszonyban sincs az R5-ös autókkal. Bár az is igaz, hogy amikor egy teszten korábban kipróbáltam az R5-ös versenyautót, meglepődtem, hogy mennyivel kezesebb, mint annak idején a WRC volt. Ugyanakkor nagyon gyors is, és elképesztően rövidek a féktávok. Mindenképpen tervezünk egy hosszabb tesztet a szombathelyi verseny előtt, remélem ott legalább 100 kilométert tudok menni, és az elég lesz ahhoz, hogy visszazökkenjek a ritmusba.

Mi lenne az az eredmény amivel elégedetten szállnál ki az autóból a Szombathely Rali céljában?

Mindenképpen válaszolnom kell rá? Ha igen, akkor az első három hely. Nem azért jövünk, hogy versenyezgessünk, komoly céljaink vannak, talán a múlt is kötelez erre. 

De még mennyire, hogy kötelez! Tesszük hozzá mi, akik még emlékszünk rá, hogyan autózott Feri annak idején a ralipályákon. Amikor pályája elején beesett a kanyarba a CYC-150 rendszámú piros-fehér Opel Kadettel, már akkor csettintettek a rajongók a pálya szélén, vagy amikor az AMC Rally Team Ford Escortjával már négykerékhajtású autóval mutatta meg a tehetségét. Aztán jöttek a bajnoki évek a Subaruval. 

A navigátor Patkó Gergely 2000-ben kezdte a versenyzést előbb Király Gábor, majd Notheisz Attila mellett. 2003-ban és 2004-ben Zsolt Dániellel az N/2 bajnokai lettek. 2015-ben pedig ifj. Érdi Tibor navigátoraként az ERC2 negyedik helyén végzett.

1 Comment

Comments are closed.