Mindenki gondokkal küzdött a hétvégén

A Supercars kategóriában a vártnál is fordulatosabban alakult az Oláh-Gumi Húsvéti Rallycross Parádé a RabócsiRingen. A verseny után a race1.hu megkérdezte a magyar élmenőket a kétnapos viadalról. 

Kétfrontos küzdelem volt, ami fordulattal ért véget.” – kezdte a győztes Kiss Pál Tamás. “Az előfutamokon meglepett, hogy a Barcelonában tökéletesen működő beállítások mennyire nem passzoltak a RabócsiRinghez. Így a tavalyi alapokon új irányba indultunk. Az előző évi adatokat nem tudtuk egy az egyben használni, mert az autó azóta rengeteget változott, de szerencsére a csapat már annyira összeszokott, hogy az ilyen helyzeteket is hűvös profizmussal kezelik a srácok. A másik meglepetést Kárai Tomi okozta, mert nagyon gyors volt az autója is, és ő is profi módon védekezett, higgadtan zárta az íveket. A második körben már volt egy-két pont ahol beszúrhattam volna, de nem akartam kockáztatni egy ütközést. A harmadik előfutam végére pedig azt éreztem, hogy tökéletes a kocsi, jöhet a döntő. Az elődöntőben már a köridők is jók voltak, a döntőben pedig sajnálom, hogy a technika ördöge miatt elmaradt a csata. Igaz így sem ment minden simán, mert az első két körben csatáztam, a második kettőben lassú defekttel küszködtem, az utolsó két körre pedig teljesen leeresztett a jobb hátsó gumim. Ezért volt az a kívülről furcsának tűnő joker taktika, mert le akartam tudni a jokert addig, amíg van némi levegő a gumiban. Sikerült, nyertem, de nem volt könnyű.” 

Kárai Tamás elmondta, hogy pontosan mi volt a probléma a döntőben: “Jól rajtoltam, vezettem. Majd a murván levő balos kanyarban már hátsókerekessé vált az autóm. Eltört a jobb első féltengely. Így a kocsi ekkora lóerők mellett egy igazi hátsókerekes vadállat lett, ki is tört a jobb hátulja a forduláskor, és elérte a gumifalat. Az Audinak nagy baja nem lett, de ezzel a hajtással már nem volt érdemes menni. Egyrészről szomorú vagyok, mert vezető helyről estem ki és egész nap jól ment, másrészről pedig erőt ad a tény, hogy a vetélytársakkal egyenlő küzdelmet vívhattam.”

Kárai azt is elárulta, hogy ez volt a régi Audi utolsó versenye, a pünkösdi versenyre már az új autóval érkezik a RabócsiRingre.

Vass Zoltánt tárcsázva, azt gondoltam, hogy egy 48 foggal mosolygó harmadik helyezettel fogok beszélni. Erre Zoltántól csak a panaszáradat jött, igaz sportszerűen megállapítva a dolgokat” Nagyon rosszul éreztem magam a hétvégén. Nem találtam igazán a helyem a kocsiban. És ezt csak magamnak köszönhetem. Voltak műszaki problémák is, de a végére csak összeállt a mutatvány. De ha nincs Kárai Tomi problémája, amit őszintén sajnálok, nekem nincs itt ezen a hétvégén dobogó. Igaz a döntőben már önfeledten autóztam, mert akkor már az eredeti célt elértem.” 

Mózer Attila autója sem bírta ki a döntőt, elektromos hiba miatt állt meg a Skoda. A probléma a harmadik előfutamban kezdődött, amikor Pucherrel együtt ment jokerre, és eközben egy hatalmas pocsolyán is átszáguldott. Víz került az elektromos rendszerbe, és ettől fogva rakoncátlankodott az autó. “Az egyik jeladó hibát jelzett, a csapat kicserélte az összes gyertyát, de az elődöntőben a második körben ismét ledadogott a kocsi. A döntőben ismét előjött a hiba, olyannyira, hogy megállt a Fabia.”  – mondta a race1.hu-nak Mózer Attila, aki a műszaki hiba ellenére elégedett volt, mert a Vb második helyezett technikával induló Puchert is meg tudta szorongatni.

Spici is technikai gondokkal küzdött. Előbb hengerfejes lett az autó, majd miután ezt megjavították, kiderült, hogy nem tölt a generátor sem, így azt is kicserélték, de a folyamatos szerelés és a motor teljesítményhiánya megpecsételte a hétvégét. “Most már tudjuk, hogy ez Szlovákiában kezdődött. Ott is voltak kihagyások, ingadozott a feszültség. Amikor meg hirtelen lett gyújtás, az akkora robbanást okozott, hogy az meg a tömítéseknek nem tett jót. Most már tudjuk a hibák ok-okozati összefüggését, és remélem a következő versenyig mindent orvosolni fogunk, és hibátlanul működik majd a Skoda. Pedig az első előfutamra Kovács Kati az esőt is elintézte… “

foto:STom