TCR Bahrein 2. futam: Többet vártunk a nyuszitól…

Tegnap még nagy dirrel-durral harangoztam be, hogy ma magyarok harcolnak a dobogóért. Erre ugye elvileg lett volna esélyük, hisz Ficza Feri az első helyről, Tassi Attila pedig a harmadikról vágott neki a második futamnak. Közöttük a szerb Dusan Borkovic az Alfával várta a rajtot.

Nos, Tassi Attila kapta el legjobban az indulást, elsőként fordult a célegyenes végén a jobbosban. Aztán valami olyan történt, ami nálam szabálytalan, de a későbbi vizsgálás ellenére a bírák szerint nem volt az. Történt ugyanis, hogy egy laza jobbosban egymásnak feszült Tassi és Borkovic, és utóbbi négy kerékkel elhagyva apályát, jócskán rövidítve a nyomvonalat is, Tassi elé jött vissza. Pedig Attila hagyott bőven helyet a szerbnek… Aztán el is húzott a mezőnytől, egészen a célvonalig vezetett, mert a versenybírók ezt hagyták… 

A 2. futam, a rajt 11.30-tól, a jelenet pedig 11.55-től látható…

Ficza is megelőzte Tassit a következő körben, őt meg egy erőszakos manőverrel James Nash. Aztán a két magyar fiú egymásra talált, többször előzték oda-vissza egymást, és tették ezt sportszerűen. A felvételeket majd húsvéti ajándékként adjuk Borkovicnak, és a mezőny pár tagjának. No meg a versenybíróknak. 

Sajnos nincs magyar érdekeltség a dobogón… 

Aztán a magyar párharcba a grúz Davit Kajaia is beszállt, lökdöste őket, de az ő autója bánta az erőszakos használatot, megadta magát a vége felé az Alfa Romeo. Sajnos ettől még Tassi visszafelé esett a mezőnyben, később pedig Pepe Oriola is megelőzte, így a hatodik helyen befutó Ficza mögött és Tassi közé ékelődött a spanyol. 

Nem volt ez egy rossz futam nézőként szemlélve, megvolt a túraautózás sava, borsa az előadásban, csak valahogy az a szabályalkalmazás, a versenybírák mérlegelése nem éri el azt a szintet, ahová emelnék a TCR-t. Kár érte…