Működött a B-terv

Charles Leclerc drámai versenyen szerezte első Forma-2-es győzelmét a bahreini második futamon. Mögötte Luca Ghiotto és Oliwer Rowland ért célba, de az izgalmak az utolsó körig tartottak.

A sprintversenyen nincs kerékcsere. Eddig ezt így tudtuk a korábban GP2-nek nevezett szakágban. A bahreini sprintverseny azonban más volt. A rajtnál elkezdődött a dráma, mert Nobuharu Matsushita műszaki hiba miatt nem tudott felállni a rajtrácsra, így csak a boxutcából indult. Így Luca Ghiotto rajtolt az élről, és az első kanyarban annak ellenére fordult elsőként, hogy a pálya poros oldaláról startolt. Albon mindent megpróbált, egy időre elsőnek is tűnt, de Ghiotto makacsul ragaszkodott a pozíciójához.

Az első kör végén már biztonsági autó állt a mezőny élére, mert Norman Nato jobb hátsó kerekét kivágta Jordan King szárnya, és a francia kocsija rossz helyen parkolt le. A safety car fázis alatt a lágy gumikon rajtoló Markelovot a csapata hívta a boxba, de az orosz inkább kint maradt. Aztán három körrel később mégis meggondolta magát, és feltetette a közepes abroncsokat.

Ekkor Leclerc megelőzte Ghiottót, az élre állt, és elkezdett távolodni a többiektől. A csapa később azt mondta neki, hogy a B tervre váltottak, de azt, hogy ez pontosan mit jelent, csak később tudtuk meg.

Roland megelőzte Ghiottót az élen, és eközben a 15. körben Leclerc a boxba jött, és lágy gumikat kapott. Épp Markelov elé jött vissza, de csak a 14. helyre. A monacói innentől óriási száguldásba kezdett, körönként 4 másodperccel volt gyorsabb a többieknél, és a nyolc kör alatt sorra előzte az autókat.

Az utolsó körökben Ghiotto visszaelőzte Rowlandet, akit Leclerc is utolért, de amikor áthámozta magát a briten, már az utolsó körhöz értek, és a lágy gumik kezdtek elfogyni a kocsiján. Annyi azonban még maradt, hogy befogja Ghiottót is, és így megnyerte a futamot.

A bahreini 2. futam végeredménye:

1.
Charles Leclerc
PREMA Racing
2.
Luca Ghiotto
RUSSIAN TIME
3.
Oliver Rowland
DAMS
4.
Nicholas Latifi
DAMS
5.
Jordan King
MP Motorsport
6.
Nyck De Vries
Rapax
7.
Alex Albon
ART Grand Prix
8.
Artem Markelov
RUSSIAN TIME
9.
Johnny Cecotto
Rapax
10.
Antonio Fuoco
PREMA Racing
11.
Sergio Canamasas
Trident
12.
Louis Delétraz
Racing Engineering
13.
Gustav Malja
Racing Engineering
14.
Nobuharu Matsushita
ART Grand Prix
15.
Stefano Coletti
Campos Racing
16.
Nabil Jeffri
Trident
17.
Sean Gelael
Pertamina Arden
18.
Sergio Sette Camara
MP Motorsport

 

foto: Zak Mauger/FIA Formula 2