Itt most nyerni kell!

Ha van hazai verseny Kiss Pál Tamás számára, akkor a máriapócsi Oláh-Gumi Húsvéti Rallycross Parádé mindenképpen az. Ralikrossz pályafutásának kezdete óta támogatja őt a RabócsiRing, valamint a húsvéti verseny névadó szponzora, és maga a pálya sincs messze Miskolctól, így rengetegen érkeznek majd a borsodi megyeszékhelyről Kiss Pál Tominak szurkolni.

„Nem is nyomás ez, hanem inkább egyfajta nagyon kellemes izgalom.” – mondta el a race1.hu-nak Kiss Pál Tamás. „Mindig rengeteg szurkoló van a húsvéti versenyen, ráadásul a régióban értik, és szeretik a ralikrosszt, és ha egy versenyző valamit értékel egy versenyen, az a népes és szakértő közönség.”

No és persze a kemény ellenfelek. Ebben pedig nem lesz hiány, mert a magyar bajnokság a régió egyik legerősebbje. Természetesen mindenki a bajnokot akarja majd legyőzni, és a trófea értékét csak emeli, hogy KPT két hete Barcelonában EB második lett, ráadásul olyan köridőkkel, hogy a Vb mezőny elejében is megállta volna a helyét.

„Barcelona óriási élmény volt, a koronát pedig az tette fel a szereplésünkre, amikor a verseny után a Peugeot Motorsport vezetője is megjelent a sátrunkban, és személyesen gratulált. Mi voltunk az egyetlen Peugeot-val versenyző csapat, akik dobogóra állhattak a spanyolországi hétvégén, így nagyon jól esett az elismerés.” – mondta Kiss Pál Tomi, és azt is elárulta, hogy nemcsak a verseny miatt volt kemény az a hétvége, hanem amiatt is, mert egy váratlan esemény miatt repülő helyett autóval utazott a csapat Barcelonába. Az pedig majd 2000 kilométer, egyetlen nap alatt…

„A verseny után egy napot teszteltünk is a barcelonai pályán, és annak ellenére, hogy az a vonalvezetés különleges, és nem hasonlít a többi pályához, hasznos tapasztalatokat gyűjtöttünk száraz pályán. Az újjáépített autó bemutatásakor vízen is tudtunk tesztelni a RabócsRingen, így ha Húsvétkor süt a nap, vagy esik az eső, nekünk tulajdonképpen mindegy. Azért inkább a száraz időnek örülnék, mert szeretném, ha a nézőknek is emlékezetes maradna ez a hétvége. Ha száraz lesz a pálya, két teljesen eltérő koncepciójú beállítást is ki fogunk próbálni, kíváncsi vagyok, hogyan viselkedik a kocsi, és mennyit gyorsult a tesztek után.”

Az eddigi eredmények is kötelezik a miskolci pilótát, hogy újra jól szerepeljen Máriapócson, itt érte el első ralikrosszos futamgyőzelmét, és a pályacsúcs is az övé. Érdemes lesz tehát a köridőket is figyelni, hiszen meg lennénk lepve, ha az új festésű Peugeot 208 WRX-szel Tomi nem próbálná megjavítani a pályacsúcsot is. A legfontosabb cél azonban a bajnoki elsőség.

„Idén a bajnoki cím megvédése az elsődleges célunk, egyrészt azért, mert így szeretnénk megköszönni a Peugeot Sport Magyarországnak, hogy mellénk állt, másrészt azért, mert egy címet megvédeni általában nehezebb, mint megszerezni. Most is nagy csatákra számítok, Kárai Tomival az Eb-n is gyűrjük egymást, és a RabócsiRingen is nagy csatáink voltak az előző versenyeken. Biztos vagyok benne, hogy Harsányi Zolinak is tovább gyorsul az új autója. Max Pucher Vb szintű technikával versenyez, Mózer Attila óriási rutinja bármikor képes meglepetést okozni, Vass Zoli is nagyon gyors, és Spici ralis tapasztalata is sokat jelent. Nem szeretnék kihagyni senkit sem, mert ebben a mezőnyben bárki képes meglepetésre.” –latolgatta az esélyeket Kiss Pál Tomi, és végül azt is elárulta, hogy melyik a kedvenc része a pályán. „A nagy tribün előtti tempós balost nagyon szeretem, óriási élmény ott a közönség előtt autózni.