A hétvége eredményei 2017.04.07-04.09.

Forma-1

A Kínai Nagydíjon Lewis Hamilton egyenlített, így Sebastian Vettellel pontegyenlőséggel állnak a bajnokság élén. Csak maradjon is így a szezon végéig! Az eső határozta meg a szabadedzéseket, a két első szabadedzés három órájából csak 20 percnyit körözhettek a versenyzők, mert nem tudott felszállni a mentőhelikopter. Az időmérőn, már száraz pályán, Hamilton volt a leggyorsabb, Vettel pedig mindössze egy ezreddel, de megelőzte Bottast. A futamon vizes rajtrácsról indultak, Bottas lerajtolta a Ferrarit, majd egy virtuális biztonsági autós fázis alatt Vettel kereket cserélt, de a stratégiát tönkretette Giovinazzi, aki a célegyenesben odacsapta a Saubert. Érkezett a biztonsági autó, Vettel visszaesett, és hiába mutatott be parádés előzéseket, ez csak a második helyre volt elég. A nap embere Verstappen lett, a holland a 16. helyről indult, az első körben nagyokat előzött, szerencséje volt a stratégiával is, így a végén hiába üldözte Ricciardo,harmadik lett. Részletesebb összefogaló itt.

WTCC

Marokkóban kezdődött az idei bajnokság, a beharangozott TC2-es kategória, és a joker kör nélkül, mindössze 15 autóval a rajtrácson. Mint minden utcai pályán itt is az időmérő volt a kulcs. Michelisz Norbi hiába volt nagyon gyors, a Q3-ban csak harmadik lett. Az eslő versenyen Tom Coronel indult az élről, de előbb egy rajtbaleset, és az azt követő biztonsági autós fázis, majd Coronel fékhibája kavarta meg a sorrendet. Michelisz Norbi ötödik lett, Nagy Dani pontszerző helyről sajnos a falnak ütközött, Panis viszont pontot szerzett. A fő versenyen Norbi lerajtolta Girolamit, és Monteiro mögött második lett, Nagy Dani a nem tökéletes autóval végigment de nem kapott pontot, Panis kerekek kitört egy rázókövön. Összefoglalóink itt, és itt olvashatók.

Rali-Vb

Végre összejött Thierry Neuville győzelme. Nem vagyok elfogult a belgával szemben, de akár a világbajnokság ponttáblázatát is vezethetné. Két korábbi versenyen is az élről esett ki. Persze a raliban sem ér semmit a “ha…”. Az viszont sokat ér, hogy az eddig lebonyolított négy világbajnoki futamot, négy különböző pilóta nyerte, sőt négy különböző gyártóval. Ez pedig csak jót tesz az egyre inkább méltó helyét visszafoglaló sportágnak. Reméljük ezt a sormintát látva ( Monte Carlo Ogier Ford, Svédország Latvala Toyota, Mexikó Meeke Citroen és Korzika Neuville Hyundai) más gyártó is kedvet kap a beszállásra, vagy visszatérésre… A hétvégi versenyre egészen részletesen itt tekinthettek vissza. 

MotoGP

A dél-amerikai versenyre a repülés volt a jellemző. No nem a kontinens távolságára utalnék, hanem ami a versenyen történt. Ritkán van ekkora csillaghullás, mint itt volt. De ez sem olyan nagy baj, azt kaptuk a sorozattól, amit megszoktunk. Nagy csatákat, vagy nagy bukásokat, most az utóbbiból volt több. A Yamaha kettős győzelméről, és a csillaghullásról itt olvashattok képi bizonyítékokkal együtt…

Lavanttal Rali

Ami igaz, az igaz a repüléseket az autósok kezdték előbb, nem a motorosok. Pedig a Lavanttal rali “csak” itt volt a szomszédban. Mégis sokan elszálltak… De ez nem is csoda, talán az osztrák nyílt futamok közül ez a legnehezebb verseny. Több magyar páros is indult, és több magyar páros is elszállt… Az sem vigasztal minket, hogy az osztrákok is szépen repdestek. De van abszolút ötödik helyünk is, ami akár negyedik, meg Mitropa kupa ezüstérmünk, ami meg arany is lehetett volna... Itt olvashatjátok a részleteket, ki milyen alacsonyan repült…