Miskolc Rali nyilatkozatok, mindenki aludt rá egyet

Mindenki egyet aludt a történtekre. Mi pedig egyenként megkerestük az élen végzetteket, hogy osszák meg a race1.hu olvasóival az első verseny után tapasztaltakat. Volt akit ágyból robbantottunk, volt aki már rég túl volt a verseny elemzésén, volt akit már Barcelonában értünk útól, és volt aki rendes apuka lévén, hatkor kelt és vitte az “utánpótlást”az iskolába. Vele kezdjük, a bajnokkal. 

Herczig Norbert(1. helyezett):“Erős kis bajnokság lesz ez, és én ennek nagyon örülök. Tavaly sem volt rossz, de nekem  tetszik, hogy többen vagyunk, akik egy-egy futamelsőségre esélyesek vagyunk, és ezzel mindenki nyer.  Végig úgy kellett mennem, hogy másodperceken dőlt el minden. De végül folyamatosan a saját taktikánk szerint tudtunk teljesíteni.” – kezdte a bajnoki címvédő.“Egy apró hiba volt, egy itiner elírás, ahol mi lassítót vártunk, de csak kigumiztak egy kanyart. Azon kívül végig az előre elgondolt menetrend szerint teljesítettünk. Ahol tisztább volt a pálya, ott erősítettünk a tempón, ahol sok felhordás volt, ott húzósan, de biztonságosan keltünk át. Ilyen volt Kánó, ahol egy kicsit elspóroltuk. Az autóbeállítás, gumiválasztás pontosan stimmelt, a kocsi jól viselkedett. A pontos felírásnak, a körülményekhez ideális alkalmazkodásnak köszönhetjük, hogy még egy defektünk sem volt. Én élveztem. Várom a következő erőpróbát Ózdon.”

Turán Frigyes(2. helyezett): Elégedett vagyok a szereplésünkkel. Tizedekre mentek a csaták. A pályák viszont olyanok voltak, ha mellényúltál egy kanyarban, akár ott egy másodperc elment. Szóval nagyon élveztem. Pedig nem kezdődött minden jól. Bő két hete derült ki, hogy Zsíros Gabi nem fog tudni nekem navigálni a gerincsérve miatt. Legalább két hónap mire rendbe jön, így Ózdon is Ágival indulok majd. Vele nagyon meg voltam elégedve, így beugorva igazolta, hogy milyen jól végzi a dolgát. “Ági van!” lopom a szlogent, de ez így volt végig a versenyen, pedig nekem nem egyszerű az itinerem.”-kezdte Frici szinte egy szuszra.” Idén a Fordot teljesen saját magunk a csapatunkkal  készítjük fel. Végig nagyon jól muzsikált az autó. Nekem még kicsit igazítgatnom kellett a beállításokat a pályákhoz, hisz az utóbbi időben külföldön autóztunk. Többieknek ebből a szempontból volt kis előnye, amit az elején meg is szereztek ellenem. Aztán fokozatosan mi is szoktuk a körülményeket, és jelentősen gyorsultunk.”-folytatta, bevallva, hogy már a verseny kielemzésén is túl van. “Sok volt a felhordás a pályákon, de mégiscsak raliról beszélünk. nekem személy szerint Mályinka nem feküdt annyira. Viszont Kánó vonalvezetését szeretem, nekem nagyon bejön, “tökös” egy pálya. A mezőnyben én megyek Hankook gumival, és meg vagyok vele elégedve, főleg a felhordásos részeken volt jó. Az utolsó két gyorsra kemény keverékkel mentem ki, és jól működtek, beosztottuk az előnyünket Vincze Ferivel szemben, és másodikok lettünk. Itt jegyzem meg, én örülök a sok R5-ös autónak, és hogy sok a fiatal, tehetséges srác. Jó lesz az idei bajnokság, végig szerepelünk itthon. Talán két Vb futamra megyünk el majd idén.” 

Vincze Ferenc(3. helyezett):” Még meg kell szoknom az érdeklődést is, nemcsak az autót. A harmadik hellyel egyáltalán nem vagyok elégedetlen. Néha a csapat volt inkább, aki többet akart, lelkesek voltak, de hát volt miért örülni. De eszetlen kockáztatásba mindenáron nem mentem volna bele. Elsőre az R5-ös Skodával harmadikok lettünk, ez nagyon jó.”-kezdte a verseny egyik meglepetésembere. “Voltak még így is kis kalandok, a hármas gyorson lecsúsztam kicsit az útról, de nem volt sem kő, sem fa ami megdobhatott volna szerencsére, így sikerült visszakecmeregni. Van még mit tanulnom a kocsival, de készen állok rá. Élvezem nagyon. Én a top 5-be vártam magam, és ez sikerült is. Az autó jó, még egy csomó beállítást nem is használtunk, meg kell ismernem. Én egyébként sem bonyolítom túl a dolgokat, az itinerem sem annyira részletes, nincs is idő ezeknél a kocsiknál annyi információra. De jól működik a navigátorommal minden, egyre jobbak leszünk közösen.”

Ranga Péter(4. helyezett): Jobb lett, mint vártuk. Igaz szerencsénk is volt. Kazárék féltengely törése után, az utolsó két gyors előtt megérkeztünk a nyakukra.”– kezdte sportszerűen az egyik “eltűnt” emberünk. Igazoltan volt távol, több tucat interjú tartotta fel…” Igaz, az utolsó két gyorson mi voltunk a gyorsabbak, és sikerült megszereznünk a negyedik helyet. Ez sokkal jobb, mint amit előzetesen vártunk. Én nem versenyeztem itt eddig, és nem tudtam, hogy melyek a helyi sajátosságok. Menet közben is javítgattuk az itinert. Van 10-15 olyan kanyar, ahol a többiek már tudták, mi várható a verseny folyamán. Én meg néha 150-160-nal beestem a görgőre, volt is kaland belőle, de megoldottuk a spontán dolgokat,.. Nem foglalkoztunk a többiekkel, mentünk ahogy nekünk jól esett. Na jó, az utolsó két gyorsnál számolgattunk…” 

Hadik András(6. helyezett):“Végig küszködtünk az autóval. Nyomtam én, csak a teljesítményt nem adta le. Nem forgott igazából a motor.”-kezdte nem túl lelkesen érthető okokból András.“Persze mérgemben koncentrálni sem tudtam rendesen, lehet ez okozta a hibát a lassítónál is, ami aztán végképp elvette az esélyt egy jobb helyezés elérésében. Most már mindegy, a feladat adott. Rá kell jönni a hibára, folyamatosan kapcsolatban vagyunk és voltunk is a Ford illetékeseivel. Ennek utána kell járni, hogy jó kocsim legyen már Ózdon. Mert ez így nem mehet tovább. Már Ausztriában is észleltük a hibát, de még nem derült ki az oka. Ettől függetlenül azt mondhatom, jó a mezőny, örülök a sok nevezőnek, hogy sűrű az R5-ös felhozatal. Így lesznek élvezetes csaták, csak szeretném ezt egészséges autóval megvívni.”

Ranga László(9. helyezett): “Nekem ez volt az első bajnoki futamom  ilyen R5-ös autóval, ráadásul a pályákat sem ismertem nagyon. Úgyhogy a fő cél nem volt más, mint élesben megismerkedni az autóval. Egyet aludva rá azt mondhatom, kezdünk tegeződni a Skodával. Tóth Imi is sokat segített, amikor kellett visszafogott, hogy ne vállaljam túl magam.” – kezdte a néha bajnok nagyobb fia.” Szívem szerint mentem volna gyorsabban is, csak ehhez még nem volt meg a kellő tapasztalatom ezzel a kocsival. Célba értünk, az első tízben vagyunk abszolútban, ez jó, de szeretnék az elején harcolni majd. A versenyen Peti beállításaival mentünk, azért később én is szeretnék a sajátomra ráérezni. Menet közben is mindent megbeszéltünk, neki már volt némi tapasztalata a kocsival. Annak örülök, hogy végre van egy ugyanolyan felkészített, remek kocsim, mint a többieknek. Ez egy ízig, vérig jól megépített raliautó, néha olyan érzésem volt, mintha nem lennének határai. Persze ez nem így van, pont ezért kell megtanulni vele, hol a határ. Remélem Ózd előtt még tudok kicsit gyakorolni a Skodával”. 

Ifj. Kiss László(7. helyezett): “Szerettem volna hazai pályákon előrébb végezni, mint a hetedik hely, de a körülményeket figyelembe véve elégedett vagyok. A futómű problémák, a jobb hátsó gátló hibája ellenére sem mondom, hogy helyezésben sokkal előrébb lennénk, de időkülönbségben biztosan.”-kezdte László önkritikusan.“Talán a mostani 4 perces hátrányunk felével kellett volna csak számolni, de ez rali itt nincs ha… Szándékaink szerint minden hazai versenyen indulunk, hogy azon kívül esetleg még máshol is, ezt most még nem tudom pontosan. Az is lehet. Bár versenyek között van dolgom bőven, de azért igyekszem majd felzárkózni a többiekhez egy tökéletes autóval.” -mondta Ifj Kiss László, akit már Barcelonában értünk útól, hogy testvérérnek Kiss Pál Tamásnak segédkezzen a mai teszten, aki tegnap az Eb futamon második lett!  

A képeket Borsós Lászlónak köszönjük!